فراری به استقبال نسل هوش مصنوعی میرود
به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی لوکس فراری (Ferrari) با برنامهای جدید، قصد دارد خود را به بازارهای رمزارز و سرمایهگذاران جوان و ثروتمندِ حوزه فناوری نزدیک کند. این شرکت ایتالیایی قصد دارد یک توکن دیجیتال (Digital Token) جدید عرضه کند که ثروتمندترین طرفدارانش بتوانند از آن در حراجی برای خرید یک دستگاه فراری ۴۹۹P استفاده کنند؛ همان خودروی مسابقاتی استقامتی که سه عنوان پیاپی قهرمانی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را به دست آورده است.
این طرح اگرچه در حال حاضر محدود است، اما بخشی از تلاشهای فراری برای بهرهبرداری از روند رو به رشد برندهای لوکس برای دسترسی به ثروت فزاینده کارآفرینان جوان حوزه فناوری است؛ نسلی که با سرمایهگذاریهای عظیم در هوش مصنوعی و مراکز داده، بازارهای جهانی را به پیش میبرند.
این اقدام پس از آن صورت میگیرد که فراری در سال ۲۰۲۳ پذیرش رمزارزهای اصلی مانند بیتکوین، اتریوم و USDC را برای خرید خودرو در ایالات متحده آغاز کرد و سال گذشته نیز این سرویس را به اروپا گسترش داد.
فراری برای راهاندازی توکن جدید خود با نام “توکن فراری ۴۹۹P” با شرکت فینتک ایتالیایی کونیو (Conio) همکاری میکند. این توکن مختص اعضای هایپرکلاب (Hyperclub) خواهد بود که شامل ۱۰۰ نفر از انحصاریترین مشتریان فراری با علاقه شدید به مسابقات استقامتی هستند. اعضا میتوانند این توکنها را میان خود معامله کنند و در نهایت برای خرید مدل مسابقهای ۴۹۹P پیشنهاد دهند.
این توکن قرار است با شروع فصل ۲۰۲۷ مسابقات جهانی استقامت (WEC) عرضه شود.
انریکو گالیرا، مدیر ارشد بازاریابی و تجارت فراری، به رویترز گفت:
«هدف از این کار، تقویت حس تعلق در میان وفادارترین مشتریان ما است.»
اگرچه قیمت رمزارزها در یک سال اخیر (بیتکوین ۶۰ درصد افزایش داشته است) رشد چشمگیری داشته، اما کارشناسان مالی نسبت به ریسکهای نظارتی و ماهیت سفتهبازانه این بازار هشدار میدهند. با این حال، شرکت کونیو در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز تحت قوانین جدید رمزارزی اتحادیه اروپا است و پتانسیل رشد بالایی را برای این پروژه متصور است.


