معرفی تویوتا توربو تریل کروزر: پیوند قدرت مدرن با اصالت
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، تویوتا با رونمایی از کانسپت توربو تریل کروزر (Turbo Trail Cruiser) در نمایشگاه سِما (SEMA) ۲۰۲۵، یکی از جذابترین پروژههای خود را به نمایش گذاشت. این خودروی مفهومی، که ترکیبی از طراحی جاودانه لندکروز FJ60 کلاسیک و قدرت پیشرفته موتورهای مدرن تویوتا است، نشان میدهد که چگونه میتوان تکنولوژی امروزی را به طور یکپارچه در یک پلتفرم میراثی ادغام کرد. این پروژه، تلفیقی از بازسازی، تیونینگ عملکردی و تماماً روح تویوتا است.

قلب تپنده مدرن: موتور تویین توربو i-FORCE
نقطه عطف این کانسپت، بهرهگیری از موتور ۳.۴ لیتری شش سیلندر خورجینی تویین توربوشارژ i-FORCE است که در مدلهای کنونی تویوتا توندرا به کار رفته است.

- قدرت: این موتور، قدرتی معادل ۳۸۹ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتنمتر (۴۷۹ پوند-فوت) گشتاور تولید میکند که تقریباً دو برابر خروجی موتور شش سیلندر خطی اصلی FJ60 است.
- مزایای عملکردی: این تحول صرفاً به قدرت خام محدود نمیشود. موتور مدرن i-FORCE، عملکردی آرامتر، بهبود یافته، آلایندگی کمتر و بهرهوری سوخت بهتر را به ارمغان میآورد. همچنین، گشتاور آنی و نمودار گشتاور خطی ناشی از توربوشارژرهای دوقلو، لندکروز را به خودرویی مدرنتر، مناسبتر برای رانندگی روزمره و توانمندتر از همیشه تبدیل کرده است.

به گفته مارتی شوِرتر، مدیر عملیات گاراژ موتوراسپرت تویوتا و سازنده اصلی پروژه: “هدف از توربو تریل کروزر، نمایش این است که چه اتفاقی میافتد وقتی فناوری عملکردی مدرن تویوتا در یکی از نمادینترین کلاسیکهای ما ادغام شود. این یک رویکرد ‘هات راد’ با DNA اصیل تویوتا است: قدرت، قابلیت رانندگی و اطمینان در بستهای که همچنان حس اصالت لندکروز را حفظ میکند.”
طراحی و مهندسی با فلسفه “اصالت کارخانه”
برخلاف بسیاری از پروژههای “رستومُد” (Restomod) که تغییرات ساختاری زیادی دارند، توربو تریل کروزر با یک فلسفه واحد ساخته شده است: حفظ ظاهر و یکپارچگی ساختاری کاملاً فابریک.
تغییرات بدون برش: تیم مهندسی تویوتا موتوراسپرت تمام قطعات را طوری طراحی کردهاند که بدون برش زدن فایروال (دیواره آتش)، جابجایی نقاط نصب یا تغییر یکپارچگی ساختاری شاسی FJ60 مدل ۱۹۸۵، نصب شوند.

تجهیزات سفارشی:
اتصال موتور و گیربکس: از پایههای موتور جدید و یک صفحه آداپتور (فلنج رابط) سفارشی استفاده شد تا موتور i-FORCE V6 به گیربکس ۵ سرعته فابریک FJ60 متصل شود.
تغییرات فنی: کارتر روغن موتور (Engine Oil Pan) مجدداً طراحی شد تا با ساختار شاسی لندکروز سازگار باشد. یک سیستم اگزوز دستساز نیز برای ایجاد صدای اسپرت طراحی شده است.
سیستم خنککننده و برق: یک مبدل حرارتی جدید برای خنکسازی بیشتر موتور توربوشارژ در محل نصبهای اصلی قرار گرفته و یک دسته سیمکشی سفارشی، اتصال به سیستم مدیریت موتور را تضمین میکند تا قابلیت رانندگی در حد کیفیت کارخانه حفظ شود.

بهروزرسانیهای ظاهری و داخلی
این لندکروز کلاسیک، بهروزرسانیهای ظاهری و داخلی ملایمی نیز دریافت کرده است که اصالت آن را خدشهدار نمیکند:
- ارتفاع و تایر: افزایش ارتفاع جزئی ۱.۵ اینچی (حدود ۳.۸ سانتیمتر)، تایرهای ۳۵ اینچی و جابجایی بستهای فنر جلو (Front Shackle Reversal).
- رنگآمیزی: رنگآمیزی و گرافیکهای بدنه مطابق با دوره خود، با استفاده از بازتولید رنگ اصلی “نقرهای ۱۴۷” مدل ۱۹۸۶ تویوتا انجام شده است.

- کابین: در داخل، یک سیستم صوتی مدرن JBL به صورت هوشمندانه تجربه کابین قدیمی را ارتقا میدهد.
این بهروزرسانیها شخصیت جاودانه خودرو را حفظ میکنند، در عین حال حسی را القا میکنند که گویی این لندکروز ۴۰ سال را در یک گاراژ سپری کرده و اکنون با ظاهری زیبا و ارتقاءیافته برای دنیای امروز، دوباره متولد شده است.


