سه شنبه , ۶ آبان ۱۴۰۴
هوندا پریلود 2026

معرفی هوندا پریلود ۲۰۲۶: بازگشت افسانه‌ای

1404-08-06 زمان مطالعه: 5 دقیقه 4

به گزارش مجله ماشین، پس از ۲۵ سال غیبت، هوندا کوپه اسپرت کاملاً جدید پریلود (Prelude) را با پیشرانه هیبریدی پیشرفته و طراحی خیره‌کننده به بازار اروپا معرفی کرد. نسل ششم این کوپه محبوب، با هدف احیای “لذت رانندگی” که همیشه مشخصه پریلود بوده، بازگشته و از نظر فنی و طراحی یک جهش بزرگ رو به جلو محسوب می‌شود.

هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود ۲۰۲۶

طراحی و دینامیک پروازی

طراحی ظاهری پریلود جدید از ظرافت و زیبایی بی‌زمان هواپیماهای گلایدر الهام گرفته شده است، در حالی که ترکیب جذاب فرمان‌پذیری و دینامیک رانندگی آن، یادآور پرواز آکروباتیک است. این حس دینامیک، مدیون عوامل زیر است:

  • کابین خلبانی: طراحی داخلی صمیمی پریلود ، حس کابین گلایدر را تداعی می‌کند و آسایش و کاربردی بودن را با مواد اولیه باکیفیت و سیستم‌های ایمنی پیشرفته Honda SENSING ترکیب کرده است.
  • شاسی و تعلیق: ارتفاع پایین و عرض زیاد خودرو (Low Stance) با سیستم تعلیق پیشرفته برگرفته از سیویک تایپ R تکمیل شده است. همچنین، بهره‌گیری از کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر (Adaptive Dampers) و آخرین نسخه از سیستم کمک‌هندلینگ چابک هوندا (AHA)، چابکی و پایداری فوق‌العاده‌ای را تضمین می‌کند.
معرفی هوندا پریلود 2026: بازگشت افسانه‌ای
هوندا پریلود ۲۰۲۶

قدرت هیبریدی پیشرفته e:HEV

پریلود جدید به لطف بیش از ۲۵ سال تجربه هوندا در ساخت خودروهای هیبریدی، از پیشرانه فول هیبرید e:HEV بهره می‌برد.

  • پیشرانه: این سیستم، از یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری به همراه گیربکس دو موتوره الکتریکی سبک وزن هوندا استفاده می‌کند.
  • خروجی: مجموع قدرت خروجی سیستم برابر با ۱۸۴ اسب بخار (۱۳۵ کیلووات) است که هم شتاب‌گیری هیجان‌انگیز، هم بازدهی عالی و عملکردی بسیار نرم و تصفیه‌شده را ارائه می‌دهد.
  • حالت‌های رانندگی: راننده می‌تواند به راحتی بین چهار حالت رانندگی منحصربه‌فرد با نام‌های ‘Comfort’ (آسایش)، ‘GT’، ‘Sport’ (اسپرت) و ‘Individual’ (شخصی) جابجا شود. هر کدام از این حالت‌ها، مشخصات پیشرانه هیبریدی، تعلیق و واکنش فرمان را مطابق با نیاز راننده تنظیم می‌کنند.
هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود ۲۰۲۶

نوآوری در تعویض دنده: سیستم Honda S+ Shift

برای افزایش ارتباط راننده با خودرو و لذت رانندگی، هوندا از سیستم نوآورانه S+ Shift رونمایی کرده است.

  • عملکرد: این فناوری، حس، صدا و درگیری راننده در تعویض دنده‌های سریع اتوماتیک را شبیه‌سازی می‌کند.
  • گیربکس مجازی: سیستم S+ Shift جدیدترین نسخه از کنترل تعویض دنده خطی هوندا (Linear Shift Control) است که با همکاری سیستم کنترل صدای فعال (ASC)، یک گیربکس مجازی ۸ سرعته ایجاد می‌کند.
  • کنترل دستی: راننده می‌تواند با استفاده از پدال‌های پشت فرمان (که در حالت عادی برای تنظیم میزان بازیابی انرژی استفاده می‌شوند)، دنده‌ها را دقیقاً مانند یک گیربکس دستی تعویض کند. هنگام معکوس کشیدن، سیستم نه تنها اثر ترمز موتور (Engine Braking) را شبیه‌سازی می‌کند، بلکه برای هماهنگی بهتر دور موتور با سرعت، یک صدای «بِلیپ» (Rev-matching blip) را نیز ایجاد می‌کند.

تکنولوژی، ایمنی و فضای داخلی

  • نمایشگرها: یک نمایشگر راننده ۱۰.۲ اینچی قابل شخصی‌سازی با گرافیک‌های اختصاصی پریلود و سیستم نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعات و سرگرمی هوندا با پشتیبانی بی‌سیم از Apple CarPlay و Android Auto ارائه شده است.
  • سیستم صوتی: یک سیستم صوتی ۸ بلندگوی قدرتمند که با همکاری شرکت Bose توسعه یافته، تجربه صوتی پریمیومی را فراهم می‌کند.
  • کابین: فضای داخلی، علیرغم کوپه بودن، جادار و کاربردی است و برای چهار سرنشین مناسب است. درب عقب هاچ‌بک آن فضای بار بزرگی تا ۶۶۳ لیتر را فراهم می‌کند.
  • ایمنی: جدیدترین نسل از پکیج ایمنی Honda SENSING به دقت برای تناسب با ماهیت پویاتر این مدل تنظیم شده است. سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، کاهش خروج از جاده و حفظ حرکت بین خطوط، همگی برای عملکرد دینامیک پریلود کالیبره شده‌اند.

هوندا پریلود e:HEV با طراحی جذاب، پیشرانه هیبریدی کم‌مصرف و سیستم نوآورانه S+ Shift، نشان می‌دهد که کوپه‌های اسپرت همچنان می‌توانند محور اصلی لذت رانندگی در عصر هیبریدها باقی بمانند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×