چهارشنبه , ۷ آبان ۱۴۰۴
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶: سلطان جاده‌ها با قلب هیبریدی

1404-08-07 زمان مطالعه: 5 دقیقه 7

به گزارش مجله ماشین، پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ (Porsche 911 Turbo S) با هدف بازتعریف مفهوم خودروی اسپرت کامل، به میدان آمده است. این پرچمدار جدید پورشه که در دو نسخه کوپه و کابریولت (سقف بازشو) عرضه می‌شود، با افزایش چشمگیر عملکرد، طراحی عضلانی‌تر، آیرودینامیک هوشمندتر و سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده، استانداردهای جدیدی را در صنعت خودروهای اسپرت تعیین می‌کند.

فرانک موزر، معاون خط تولید مدل‌های ۹۱۱ و ۷۱۸، می‌گوید: «۹۱۱ توربو S کامل‌ترین و متنوع‌ترین راه برای رانندگی با یک پورشه ۹۱۱ است. ما توانسته‌ایم این خودرو را برای استفاده روزانه، سفرهای طولانی و پیست مسابقه، به‌طور قابل توجهی راحت‌تر، انحصاری‌تر و سریع‌تر از نسل قبلی کنیم.»

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

سیستم هیبریدی پرفورمنس با توربوشارژر دوقلو برقی (T-Hybrid)

بزرگ‌ترین نوآوری در ۹۱۱ توربو S جدید، استفاده از سیستم هیبریدی نوآورانه T-Hybrid است که پیش‌تر در ۹۱۱ کررا GTS معرفی شده بود، اما در اینجا به شکل پیشرفته‌تری توسعه یافته است.

  • پیشرانه: این سیستم بر پایه یک موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری تخت (Boxer) با طراحی مجدد و توربوشارژر دوقلو بنا شده است.
  • توربوشارژر برقی: در این مدل، برخلاف GTS که از یک توربوشارژر برقی استفاده می‌کند، از دو توربوشارژر برقی (eTurbo) با طراحی ویژه بهره گرفته شده است. این توربوها با موتور الکتریکی یکپارچه، بدون وابستگی به دور موتور، با سرعت بسیار بالا فعال شده و حداکثر بوست (فشار توربو) را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کنند.
معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶: سلطان جاده‌ها با قلب هیبریدی
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
  • قدرت و گشتاور سیستم: این مجموعه هیبریدی، خروجی کلی سیستم را به ۷۱۱ اسب بخار (۵۲۳ کیلووات) می‌رساند که ۶۱ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است. حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر است.
  • عملکرد خیره‌کننده: ۹۱۱ توربو S کابریولت شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۵ ثانیه ثبت می‌کند (دو دهم ثانیه سریع‌تر از نسل قبل).
  • حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت.
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

جزئیات فنی ساده شده:

  • باتری ولتاژ بالا: یک باتری سبک‌وزن لیتیوم-آهن-فسفات (LiFePO4) با ظرفیت ۱.۹ کیلووات ساعت در جلوی خودرو قرار گرفته تا توزیع وزن بهینه باشد.
  • موتور الکتریکی کمکی: یک موتور الکتریکی دائمی مگنت سنکرون، با قدرت ۶۰ کیلووات (۸۰ اسب بخار) و گشتاور ۱۸۸ نیوتن‌متر، درون محفظه گیربکس PDK (دو کلاچه پورشه) نصب شده و به میل‌لنگ متصل است. این موتور در مواقع نیاز، گشتاور اضافی را به مجموعه قدرت اضافه می‌کند.
  • گیربکس: گیربکس ۸ سرعته PDK نیز برای تحمل گشتاور بسیار بالای سیستم هیبریدی، تقویت شده است.
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

فرمان‌پذیری، تعلیق و رکورد پیست

پورشه با وجود افزایش ۸۵ کیلوگرمی وزن ناشی از قطعات هیبریدی، عملکرد و دینامیک رانندگی را بهبود بخشیده است.

  • رکورد نوربرگ‌رینگ: ۹۱۱ توربو S جدید توانسته است در پیست نوربرگ‌رینگ-نوردشلایف (Nürburgring-Nordschleife) زمان رسمی ۷:۰۳.۹۲ دقیقه را ثبت کند که حدود ۱۴ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است.
  • سیستم کنترل رول فعال (ehPDCC): سیستم تثبیت الکتروهیدرولیکی فعال رول بدنه (ehPDCC) به صورت استاندارد نصب شده است. این سیستم پایداری و چابکی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • ترمزهای سرامیکی: بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمز سرامیک کامپوزیت پورشه (PCCB) که تاکنون روی یک مدل دو درب نصب شده، در ۹۱۱ توربو S استفاده شده است. (جلو ۴۲۰ میلی‌متر با ۱۰ پیستون، عقب ۴۱۰ میلی‌متر با ۴ پیستون).
  • رینگ و تایر: رینگ‌های انحصاری قفل مرکزی ۲۰/۲۱ اینچی با رنگ توربونایت (Turbonite) مشخصه این پرچمدار هستند. تایرهای عقب با عرض ۳۲۵ میلی‌متر، ۱۰ میلی‌متر عریض‌تر از قبل شده‌اند.
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶

طراحی آیرودینامیک و کابین انحصاری

  • آیرودینامیک فعال: بال عقب فعال و لبه اسپویلر جلویی فعال، در کنار فلپ‌های خنک‌کاری و دیفیوزرهای جلویی تطبیقی در زیر بدنه، به صورت هوشمند و بر اساس حالت رانندگی، عملکرد آیرودینامیک و نیروی رو به پایین (Downforce) را بهینه می‌کنند.
  • زبان طراحی توربو: برای اولین بار، زبان طراحی انحصاری “توربو” پورشه در ۹۱۱ استفاده شده که مشخصه اصلی آن، رنگ زغالی متالیک Turbonite است. این رنگ در بخش‌هایی مانند لوگوها، رینگ‌ها و تزئینات داخلی به کار رفته است.
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶
  • کابین: فضای داخلی با به‌روزرسانی‌های جدید سری ۹۱۱، از جمله نمایشگر کاملاً دیجیتال راننده و کنسول به‌روزرسانی شده، عرضه می‌شود. استفاده از چرم مرغوب و دوخت‌های متضاد رنگ توربونایت، فضای داخلی را بسیار لوکس و اسپرت کرده است.
  • سیستم صوتی: سیستم صوتی Bose® Surround Sound با ۱۲ بلندگو و قابلیت Dolby Atmos® (صدای سه‌بعدی فراگیر)، به صورت استاندارد نصب شده است.

پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت ۲۰۲۶، یک شاهکار مهندسی است که توازن بی‌نظیری بین عملکرد پیست، راحتی رانندگی روزمره و فناوری‌های هیبریدی پیشرفته برقرار کرده است.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×