معرفی نیسان الگرند ۲۰۲۷: با پیشرانه هیبریدی e-POWER
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، نیسان (Nissan) با معرفی نسل چهارم اِلگرند (Elgrand)، مینیون پرچمدار خود که از سال ۱۹۹۷ پیشگام سگمنت “مینیونهای پریمیوم” ژاپن بوده، بار دیگر استانداردهای راحتی و عملکرد را ارتقا میدهد. این نسل جدید، ضمن حفظ اعتبار اِلگرند در ارائه فضای داخلی جادار و لوکس، از جدیدترین فناوریهای پیشرانه برقیشده و طراحی پیچیده نیسان بهره میبرد.
نیسان اِلگرند جدید که قرار است در تابستان ۲۰۲۶ در ژاپن عرضه شود، وعده یک سواری آرام، بیصدا و سطح بالا را میدهد و سفرهای خارقالعادهای را رقم خواهد زد.

طراحی
طراحی بیرونی اِلگرند، زبان طراحی نیسان تحت عنوان «فوتوریسم ژاپنی بیزمان» (Timeless Japanese Futurism) را به نمایش میگذارد که از زیباییشناسی و صنایع دستی سنتی ژاپنی الهام گرفته و آنها را با مواد و تکنیکهای مدرن بازآفرینی کرده است.
- جلوپنجره: دارای ظاهری باابهت است و الگوی جلوپنجره آن از طرح سنتی ژاپنی “کومیکو” (Kumiko) الهام گرفته که به طور یکپارچه با امضای نوری جلو ترکیب شده است.
- پالت رنگی: شامل رنگهای جدیدی مانند Fuji Dawn (الهام گرفته از سپیدهدم بر فراز کوه فوجی) و Shigoku (قرمز-بنفش تیره نماد اصالت و نجابت) است.

کابین
فضای داخلی این مینیون حس و حال یک سالن خصوصی لوکس را منتقل میکند:
- صندلیهای کاپیتانی: سرنشینان ردیف دوم میتوانند از راحتی صندلیهای کاپیتانی جاذبه صفر (Zero Gravity Captain’s Chairs) لذت ببرند.
- متریال لوکس: چرم TailorFit™، تزئینات چوبی و الگوهای کومیکو در تریم دربها و صندلیها به چشم میخورد.
- فناوری نمایشگر: دارای دو نمایشگر یکپارچه ۱۴.۳ اینچی است که برای اولین بار در این سگمنت، اطلاعات راننده و سیستم سرگرمی را ترکیب میکند.
- امکانات صوتی و نوری: سیستم صوتی پریمیوم Bose® با ۲۲ بلندگو و نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، تجربه حسی داخل کابین را ارتقا میدهند.

قدرت و فناوری
نیسان اِلگرند جدید منحصراً با سیستم هیبریدی e-POWER نسل سوم نیسان عرضه میشود. این سیستم، که دارای یک موتور درونسوز جدید و یک پیشرانه الکتریکی ماژولار ۵ در ۱ است، عملکردی پالایششدهتر، بیصداتر و بهرهوری سوخت بهبودیافته را ارائه میدهد.
- سیستم e-4ORCE: اِلگرند اولین مدل جهانی نیسان است که به نسخه بهروز شده سیستم تمام چرخ محرک برقی e-4ORCE مجهز میشود. این سیستم برای ارائه پایداری و هندلینگ چشمگیر در هر شرایط جادهای طراحی شده است.
- راحتی سرنشینان: گشتاور موتور برقی عقب، حرکات عمودی خودرو (Pitching) در هنگام شتابگیری و کاهش سرعت را به طور فعال خنثی میکند و به این ترتیب، سواری بسیار نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم کرده و احتمال بیماری حرکت (Car Sickness) را کاهش میدهد.
- هندلینگ پویا: برای راننده، این سیستم از گشتاور موتور عقب در پیچها استفاده میکند تا تجربه رانندگی جذابتر و درگیرکنندهتری ایجاد شود. همچنین سیستم تعلیق دینامیک هوشمند (Intelligent Dynamic Suspension)، غلتش بدنه را به حداقل میرساند و پایداری افقی خودرو را حفظ میکند.
ایمنی
اِلگرند جدید به پیشرفتهترین فناوریهای کمکراننده نیسان مجهز شده است:
- ProPILOT جدید: برای اولین بار در این مدل، سیستم ProPILOT در سرعتهای زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت از عملیات بدون دخالت دست (Hands-off) پشتیبانی میکند.
- ProPILOT 2.0: به صورت سفارشی در دسترس است و قابلیت رانندگی بدون دخالت دست در بزرگراهها و کمک به تغییر خطوط را ارائه میدهد، که سفرهای طولانیمدت را بسیار راحتتر و لذتبخشتر میسازد.


