چهارشنبه , ۱۴ آبان ۱۴۰۴
همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»

همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»

1404-08-14 زمان مطالعه: 4 دقیقه 3

به گزارش مجله ماشین، دو برند افسانه‌ای ایتالیایی، آلفارومئو و مازراتی، هر دو زیرمجموعه گروه خودروسازی استلانتیس (Stellantis)، اعلام کردند که با یکدیگر در قالب پروژه‌ای تازه با نام BottegaFuoriserie همکاری خواهند کرد. هدف از این همکاری، توسعه مدل‌های خاص، نسخه‌های سفارشی و حفظ میراث تاریخی هر دو برند است — بدون آنکه هویت مستقلشان ادغام شود.

ساختار پروژه BottegaFuoriserie

این همکاری چهار شاخه‌ی اصلی دارد:

  • Bottega: تولید نسخه‌های منحصربه‌فرد و سری‌های محدود

  • Fuoriserie: شخصی‌سازی اختصاصی مدل‌های موجود

  • La Storia: نگهداری و بازسازی خودروهای کلاسیک و حفظ میراث تاریخی برندها

  • Corse: توسعه و مهندسی خودروهای مسابقه‌ای

کریستیانو فیوریو (Cristiano Fiorio)، مدیرعامل جدید BottegaFuoriserie و مدیر پیشین بازاریابی آلفارومئو، در نشست خبری گفت:

«ما دو برند فوق‌العاده داریم و نیازی به برند سومی نیست. هدف ما این است که بهترین توانمندی‌های هر دو را در یک چارچوب مشترک گرد هم بیاوریم تا اصالت و روح ایتالیایی “دره موتور” را به جهان معرفی کنیم.»

همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»
همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»

همکاری برای خلاقیت، نه صرفه‌جویی

با توجه به چالش‌های مالی اخیر استلانتیس، برخی تحلیلگران این همکاری را تلاشی برای کاهش هزینه‌ها دانستند، اما مدیران هر دو برند این موضوع را رد کردند. فیوریو تأکید کرد:

«هدف ما افزایش کیفیت و درآمد از طریق ارزش‌آفرینی برای مشتری و ارائه ابزارهای بهتر به شبکه فروش است، نه صرفه‌جویی اجباری.»

سانتو فیچیلی (Santo Ficili)، مدیرعامل آلفارومئو و مدیر عملیاتی مازراتی، نیز گفت:

«آلفارومئو نماینده عملکرد و هیجان است و مازراتی نماد لوکس بودن. با همکاری در این پروژه می‌توانیم به ترکیب کامل این دو ویژگی برسیم — هم به سود مشتری و هم به نفع شرکت.»

نمونه‌هایی از پروژه‌های خاص

هر دو برند پیش‌تر بخش‌های سفارشی‌سازی مستقل داشتند (Bottega در آلفارومئو و Fuoriserie در مازراتی). اکنون، این دو ساختار زیر چتر BottegaFuoriserie در پروژه‌هایی چون:

  • آلفارومئو ۳۳ استراداله (۳۳ Stradale): نسخه‌ای کلکسیونی به قیمت حدود ۱ میلیون دلار، تنها با ۳۳ دستگاه تولید

  • مازراتی MCXtrema: نسخه‌ی پیست‌محور با قیمت ۱.۵ میلیون دلار، تنها ۶۲ دستگاه تولید

ادغام تخصص‌های دو برند، به گفته مدیران، باعث شده این مدل‌های خاص به منبع سودآوری واقعی تبدیل شوند، حتی با تولید محدود.

همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»
همکاری آلفارومئو و مازراتی در قالب پروژه جدید «BottegaFuoriserie»

همکاری با طراحان افسانه‌ای

فیوریو و فیچیلی تأیید کردند که همکاری با پینین‌فارینا (Pininfarina)، تورینگ سوپرلجرا (Touring Superleggera) و زاگاتو (Zagato) ادامه خواهد داشت.

«این شرکت‌ها بخشی از تاریخ ما هستند و انعطاف و ارزش‌افزوده‌ای به محصولات ما می‌بخشند.»

کارگاه‌های بازسازی کلاسیک در سراسر جهان برند مشترک نخواهند داشت، اما از روش‌ها و استانداردهای یکسان استفاده می‌کنند.

میراث، طراحی و آینده برقی

پروژه BottegaFuoriserie دفتر مرکزی ثابتی ندارد و فعالیت‌های آن میان مراکز دو برند تقسیم می‌شود. موزه‌های آلفارومئو در آرسه (Arese) و مجموعه تاریخی مازراتی در مودنا (Modena) نیز با تمرکز تازه بر میراث ایتالیایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مازراتی در مسیر خودروهای برقی پیشگام‌تر است و مدل‌هایی چون گرن‌توریزمو فولگوره (GranTurismo Folgore)، گرکاله فولگوره (Grecale Folgore) و گرن‌کابریو فولگوره را معرفی کرده است. در مقابل، آلفارومئو نیز با معرفی SUV برقی کوچک Junior EV و توناله هیبریدی قابل شارژ (Tonale PHEV) مسیر خود را در گذار به برقی‌شدن دنبال می‌کند.

فیچیلی تأکید کرد:

«گذار به خودروهای الکتریکی ممکن است بیشتر از انتظار طول بکشد، اما آینده صنعت در همین مسیر است و ما نیز در حال بررسی نقش این فناوری در پروژه مشترک جدید هستیم.»

احتمال همکاری با برندهای دیگر استلانتیس

فیچیلی اشاره کرد که در آینده احتمال گسترش این پروژه به برندهای دیگری چون لانچیا (Lancia) وجود دارد، اما در حال حاضر تمرکز اصلی بر آلفارومئو و مازراتی خواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×