شنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۴
بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷

معرفی بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷: چهارمین نسل

1404-08-24 زمان مطالعه: 4 دقیقه 5

به گزارش مجله ماشین، بنتلی پس از گذشت یک قرن از معرفی نخستین «Super Sport»، چهارمین نسل از این نام تاریخی را معرفی کرده است؛ قدرتمندترین و راننده‌محورترین نسخه کانتیننتال GT که تاکنون ساخته شده است. این مدل با دیفرانسیل عقب، کابین دو نفره و وزن کمتر از دو تُن، یک گرندتورر فوق‌العاده سبک و چابک به‌شمار می‌آید.

در قلب این خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری تویین‌توربو قرار دارد که ۶۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ترمزهای کربن-سرامیکی، رینگ‌های ۲۲ اینچی سبک‌وزن (توسعه‌یافته با Manthey Racing) و اگزوز تیتانیومی Akrapovič به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. تایرهای Pirelli Trofeo RS نیز به‌صورت سفارشی قابل انتخاب هستند.

بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷
بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷

طراحی 

ظاهر این مدل بیشترین تمرکز را بر آیرودینامیک و کاهش وزن دارد.
مهم‌ترین موارد شامل:

  • سپر جلوی جدید با بزرگ‌ترین اسپلیتر تاریخ بنتلی

  • صفحات هدایت هوا (Dive Plane)، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب از جنس فیبرکربن

  • بال عقب ثابت و یک‌تکه

  • سقف تمام‌فیبرکربن برای کاهش وزن و پایین آوردن مرکز ثقل

این مجموعه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم داون‌فورس بیشتر نسبت به Continental GT Speed تولید می‌کند.

بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷
بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷

کابین اسپرت و مینی‌مال

کابین دو نفره سوپر اسپرت شامل:

  • صندلی‌های اسپرت جدید با تکیه‌گاه‌های جانبی بلند و موقعیت نصب پایین‌تر

  • حذف کامل فضای ردیف عقب و جایگزینی آن با یک ساختار فیبرکربنی سبک

  • استفاده گسترده از چرم، Dinamica و فیبرکربن براق

  • امکان سفارش تریم تک‌رنگ، دو‌رنگ یا سه‌رنگ

  • پلاک شماره‌گذاری‌شده روی کنسول مرکزی برای هر خودرو

ایده ساخت نسخه‌ای دیفرانسیل عقب و بسیار سبک از کانتیننتال GT در سال ۲۰۲۴ شکل گرفت. تنها شش هفته پس از تأیید اولیه، نخستین نمونه آزمایشی در پیست تست شد و عملکرد چشمگیری ارائه کرد. مهندسان برای مخفی‌ماندن پروژه، نام آن را Mildred گذاشتند؛ الهام‌گرفته از «میلدِرِد مری پتر»، رکورددار سرعت و endurance در دهه ۱۹۲۰ که مرزهای امکان را جابه‌جا می‌کرد.

بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷
بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷

میراث «Super Sport» در بنتلی

  • ۱۹۲۵: اولین Bentley Super Sport بر پایه مدل ۳ Litre، اولین خودروی بنتلی با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر/ساعت. تنها ۱۸ دستگاه ساخته شد.

  • ۲۰۰۹: معرفی دوباره نام Supersports روی نسل اول کانتیننتال GT با وزن کمتر و تمرکز بر عملکرد.

  • ۲۰۱۷: سریع‌ترین بنتلی تاریخ با پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 و قدرت ۷۱۰ اسب‌بخار؛ تولید ۷۱۰ دستگاه.

نسل جدید ۲۰۲۷ برخلاف گذشته تمرکز را از سرعت نهایی به درگیرکنندگی رانندگی و چابکی منتقل کرده است.

نخستین کانتیننتال GT دیفرانسیل عقب

پیشرانه جدید V8 تقویت‌شده شامل:

  • بلوک موتور مقاوم‌تر

  • سرسیلندرهای ارتقایافته

  • توربوشارژرهای بزرگ‌تر

قدرت ۶۶۶ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر از طریق دیفرانسیل عقب و eLSD منتقل می‌شود. فرمان‌پذیری عقب، سیستم تقسیم گشتاور، کالیبراسیون جدید تعلیق و کنترل پایداری، همگی برای حداکثر چابکی تنظیم شده‌اند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر/ساعت: ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۱۰ کیلومتر/ساعت

اگزوز تیتانیومی جدید بدون هرگونه تقویت مصنوعی صدا، تُن خالص و عمیق V8 را تقویت می‌کند.

حالت‌های جدید رانندگی

سیستم کنترل دینامیک سه حالت ویژه دارد:

  • Touring: راحتی بیشتر، ارتفاع سواری بالاتر و صدای اگزوز آرام‌تر

  • Bentley: تنظیمات تهاجمی‌تر، باز شدن پره‌های اگزوز و فعال‌شدن لانچ‌کنترل

  • Sport: واکنش سریع‌تر موتور، فرمان و جعبه‌دنده با بیشترین تمرکز روی هیجان رانندگی

معرفی بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷: چهارمین نسل

 

سبک‌ترین بنتلی ۸۵ سال اخیر

وزن خودرو به کمتر از ۲ تُن رسیده است. این کاهش چشمگیر با:

  • حذف سیستم‌های کمکی غیرضروری

  • سقف فیبرکربن

  • حذف کامل ردیف عقب

  • قطعات بدنه فیبرکربن

به دست آمده است.

رینگ‌ها، تایرها و سیستم تعلیق

  • رینگ‌های ۲۲ اینچ فورج‌کاری‌شده با همکاری Manthey Racing

  • دو نوع تایر: Pirelli P-Zero یا Trofeo RS

  • ثبت نیروی جانبی ۱.۳g با تایرهای Trofeo RS

  • ترمزهای عظیم CSiC با دیسک‌های ۴۴۰ میلی‌متری جلو و ۴۱۰ میلی‌متری عقب

 

شخصی‌سازی گسترده؛ تنها ۵۰۰ دستگاه تولید

فقط ۵۰۰ دستگاه از این مدل ساخته می‌شود و هر خودرو شماره اختصاصی دارد.
انتخاب‌ها شامل:

  • ۲۴ رنگ بدنه استاندارد + رنگ‌های سفارشی Mulliner

  • طرح‌های طراحی از جمله راه‌راه‌های بدنه و نشان Super Sport

  • بیش از ۴۰ انتخاب رنگ برای چرم داخلی

  • تریم فیبرکربن، آلومینیوم برس‌خورده یا Piano Black

دو ترکیب الهام‌بخش معرفی‌شده:

  • Nightfall با رنگ Anthracite و جزئیات Camel

  • Daybreak با بدنه Jetstream Matte و ترکیب داخلی Damson – Light Blue – Red

 

جمع‌بندی

بنتلی کانتیننتال GT سوپر اسپرت ۲۰۲۷ پروژه‌ای کاملاً متفاوت در تاریخ بنتلی است. ترکیبی از کاهش وزن بی‌سابقه، دیفرانسیل عقب، آیرودینامیک مسابقه‌ای، پیشرانه V8 قدرتمند و کابین مینیمال دو نفره که تجربه‌ای خالص و هیجان‌انگیز از رانندگی را ارائه می‌دهد.

این مدل نه‌تنها نسخه‌ای اسپرت‌تر از کانتیننتال GT است، بلکه بیانگر جسارت تازه بنتلی در ساخت خودروهای خاص و درگیرکننده برای رانندگان واقعی محسوب می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×