معرفی امجی۴ نسخه آنشین: با باتری نیمهجامد
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، برند امجی زیرمجموعه سایک، نسخه جدید امجی۴ آنشین (MG4 Anxin Edition) را در نمایشگاه خودروی گوانگژو در تاریخ ۲۱ نوامبر رونمایی میکند؛ خودرویی که بهعنوان یکی از اولین محصولات سواری تولید انبوه با باتری نیمهجامد معرفی میشود. این مدل از یک پک باتری لیتیمی–منگنزی که مشترکاً توسط سایک و شرکت QingTao توسعه یافته استفاده میکند و در چرخه استاندارد CLTC بُرد ۵۳۰ کیلومتر را ارائه میدهد.
نسخههای فعلی امجی۴ در چین بین ۶۸٬۸۰۰ تا ۱۰۲٬۸۰۰ یوان قیمتگذاری شدهاند.

طراحی خارجی
هرچند نسخه نهایی امجی۴ آنشین هنوز بهطور رسمی نمایش داده نشده، اسناد منتشرشده نشان میدهد که طراحی آن مشابه مدلهای کنونی امجی۴ خواهد بود. این خودرو همچنان فرم هاچبک عریض، جلوپنجره با الهام از امجی سایبرستر و لوگوی نورانی MG را حفظ میکند.
ابعاد خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده است:
-
طول: ۴۳۹۵ میلیمتر
-
عرض: ۱۸۴۲ میلیمتر
-
ارتفاع: ۱۵۵۱ میلیمتر
-
فاصله محوری: ۲۷۵۰ میلیمتر
در عقب نیز چراغهای سرتاسری با طرح فلشمانند و محل جدید نصب پلاک روی سپر دیده میشود.

کابین و فناوریها
داخل کابین از طراحی بهروز امجی۴ استفاده شده است. مهمترین تغییرات شامل:
-
افزایش اندازه نمایشگر مرکزی از ۱۲.۳ اینچ به ۱۵.۶ اینچ
-
حذف دکمههای فیزیکی زیر نمایشگر
-
جایگزینی دستهدنده گردان با شیفتر ستونی
-
اضافه شدن پد شارژ بیسیم ۵۰ واتی
سیستم کابین هوشمند MG–Oppo نیز با چیپست Snapdragon 8155 ارائه میشود که عملکرد روانتری برای بخش مالتیمدیا و دستیارهای هوشمند فراهم میکند.
پیشرانه و عملکرد
باتری نیمهجامد این نسخه ظرفیت ۵۳.۹۵ کیلوواتساعت دارد؛ همان ظرفیتی که در نسخه LFP با بُرد ۵۳۰ کیلومتر استفاده میشود، اما وزن خودرو را به ۱۵۰۰ کیلوگرم افزایش میدهد (حدود ۱۵ کیلوگرم سنگینتر از نسخه معمولی).
موتور الکتریکی تکمحور جلو:
-
قدرت: ۱۲۰ کیلووات
-
گشتاور: ۲۵۰ نیوتنمتر
-
شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر: ۳ ثانیه
طبق اعلام امجی، تنها در ماه اکتبر ۱۱٬۴۸۰ دستگاه امجی۴ فروخته شده و نسخه آنشین نیز بهزودی بهعنوان یک گزینه جدید وارد خط تولید خواهد شد.
باتری نیمهجامد چیست؟
باتریهای نیمهجامد از ترکیب الکترولیت جامد و مایع ساخته میشوند و بیش از ۹۰ درصد ساختار الکترولیت آنها جامد است.
مهمترین مزایا:
-
چگالی انرژی بیشتر
-
ایمنی و پایداری حرارتی بهتر
-
امکان تولید روی خطوط فعلی باتریهای لیتیومیونی
دولت چین در حال استانداردسازی این حوزه است و احتمال دارد باتریهای نیمهجامد بهطور رسمی با عنوان «باتریهای جامد–مایع» معرفی شوند تا از باتریهای کاملاً حالتجامد متمایز شوند.


