افزایش شبکه فروش BYD در اروپا تا دو برابر
به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی BYD، بزرگترین خودروساز چین، اعلام کرد قصد دارد شبکه فروش خود در اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۶ دو برابر کند؛ اقدامی که بخشی از استراتژی این برند برای گسترش حضور در بازار رقابتی قاره اروپا است.
ماریا گراتزیا داوینو، مدیر منطقهای BYD در اروپا، در یک رویداد در فرانکفورت گفت: «تا پایان ۲۰۲۵ با هزار نمایندگی و نقطه فروش در اروپا فعالیت خواهیم کرد و هدف ما این است که سال بعد، این تعداد را دو برابر کنیم.»
او تأکید کرد که افزایش دسترسی و نزدیکی به مشتریان اروپایی، مشابه رقبای موفق بازار، از اولویتهای اصلی BYD است.
داوینو با اشاره به «استراتژی بلندمدت بومیسازی» BYD در اروپا اعلام کرد این شرکت اکنون در ۲۹ بازار اروپایی حضور دارد. BYD تا چند ماه دیگر نخستین کارخانه خود در اروپا را در مجارستان افتتاح میکند.
علاوه بر این، BYD ساخت دومین کارخانه خود را در ترکیه در دستور کار دارد و گزینههای ایجاد یک سایت سوم تولیدی را نیز بررسی میکند که در این میان، اسپانیا یکی از جدیترین گزینهها به شمار میرود.
این خودروساز چینی اعلام کرده که فروش BYD در اروپا طی ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۵ بیش از سه برابر شده و به ۸۰ هزار و ۸۰۷ دستگاه رسیده است. BYD این جهش فروش را نتیجه عرضه ترکیبی از خودروهای تمامبرقی و پلاگینهیبرید میداند.
داوینو در پایان گفت: «بومیسازی و ایجاد زیرساخت تولید در منطقهای بالغ مانند اروپا پروژهای بسیار مهم است که نیازمند دانش، سرمایهگذاری و منابع گسترده در تمام سطوح است.»


