توقف توسعه قوای محرکه فرمول یک آئودی برای ۲۰۲۶
به گزارش مجله ماشین، در جریان بازدید از مجموعه توسعهیافته Audi Sport در شهر نویبورگ آلمان (جایی که بخشهای احتراق داخلی و سیستمهای الکتریکی پیشرانه جدید F1 ساخته میشود) مشخص شد که بیش از ۴۳۰ مهندس اکنون عمدتاً روی برنامهریزی و بهبود پروژههای سالهای ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ کار میکنند.
اشتفان درایر، مدیر ارشد فنی تیم فرمول یک آئودی، میگوید:
«توسعه پیشرانه ۲۰۲۶ به پایان رسیده و تمرکز ما روی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ است. در فرمول یک کار روی قطعات هیچگاه متوقف نمیشود، اما با توجه به اطلاعات محدود و تغییر قوانین در ۲۰۲۶، تصمیم گرفتیم از همین حالا نگاهمان را به سالهای بعد بدوزیم.»
به گفته او، با وجود خرید تیم سائوبر توسط آئودی، مالکیت معنوی پیشرانه فعلی همچنان در اختیار فراری است و هیچ اطلاعات فنی از خودروهای فعلی با تیم آئودی به اشتراک گذاشته نمیشود. این شرایط، که درایر آن را «دیوار چینی» توصیف میکند، باعث شده آئودی نتواند از دادههای سالهای اخیر سائوبر استفاده کند؛ آنهم درحالیکه قوانین جدید ۲۰۲۶ نیز بسیاری از این دادهها را عملاً بیاثر میکند.
در پاسخ به این پرسش که چگونه میتوان پیشرانهای را ارتقا داد که هنوز روی پیست آزمایش نشده، درایر این وضعیت را «چالشبرانگیز» توصیف کرد. او تأکید کرد که تیم فعلاً بر شبیهسازها تکیه دارد و از زمان آغاز تستهای پیشفصل در اسپانیا (اواخر ژانویه) و سپس بحرین (اواسط فوریه) باید با سرعت دوچندان کار کند.
با پایان فاز توسعه برای ۲۰۲۶، درایر میگوید تمرکز فعلی تیم تولید انبوه قطعات کلیدی است تا برای فصل فشرده فرمول یک – از ژانویه تا دسامبر – آماده باشد.
مجموعه نویبورگ سالها فعالیت داشته اما اخیراً بازسازی و توسعه بسیار گستردهای را تجربه کرده تا امکانات لازم برای پروژه فرمول یک تأمین شود. هرچند رقم دقیق اعلام نشد، مدیر مالی آئودی تأیید کرده که این سرمایهگذاری چند صد میلیون یورویی بوده است. خبرنگاری که از این مرکز بازدید کرده نیز میگوید سطح تجهیزات و استانداردهای آن همتراز مجموعههای پیشروی فرمول یک مانند مقر اصلی فراری در مارانلو و مرکز فناوری مکلارن در ووکینگ است.


