مرسدس-آ ام گ GLC جدید احتمالاً بیش از ۹۰۰ اسببخار قدرت خواهد داشت
به گزارش مجله ماشین، طبق گزارشهای تازه، نسخه پرفورمنس مرسدس-AMG GLC برقی ممکن است به قدرتی فراتر از ۹۰۰ اسببخار برسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از سه ثانیه ثبت کند؛ رقمی که آن را در سطح شاسیبلندهای فوققدرتمند بازار قرار میدهد.
مرسدس چند ماه پیش نسخه عادی GLC برقی را معرفی کرد؛ مدلی که حداکثر ۴۸۳ اسببخار قدرت دارد. اما بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی منابع نزدیک به شرکت، نسخه AMG از سه موتور الکتریکی با فناوری محوری (Axial-Flux) استفاده خواهد کرد؛ یک موتور در محور جلو و دو موتور در محور عقب. مجموع خروجی این مجموعه از مرز ۹۰۰ اسببخار عبور میکند و حداکثر سرعت نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود.
AMG برای این مدل از معماری اختصاصی AMG.EA بهره میبرد؛ همان پلتفرمی که مرسدس پیشتر در کانسپت GT XX (با ۱۳۴۰ اسببخار قدرت) معرفی کرده بود.
یکی از عوامل اصلی دستیابی به چنین عملکردی، باتری جدید با سلولهای استوانهای و سیستم خنککاری مستقیم است. در این فناوری، مایع خنککننده مستقیماً اطراف سلولها جریان دارد تا توان بالا در شتابگیریهای پیاپی حفظ شود.

با وجود کاهش سرعت برخی خودروسازان در پروژههای الکتریکی، سرمایهگذاری روی فناوری باتری همچنان ادامه دارد. نسخه برقی AMG GLC نیز قرار است رقیبی جدی برای پورشه کایِن توربو برقی باشد؛ مدلی که انتظار میرود عملکردی مشابه در کلاس شاسیبلندهای اسپرت الکتریکی ارائه دهد.
AMG قصد دارد مانند برخی مدلهای اسپرت الکتریکی – از جمله هیوندای آیونیک ۵ N – تجربهای نزدیک به خودروهای بنزینی ایجاد کند. از این رو، صدای مصنوعی موتور و تعویض دنده شبیهسازیشده در این خودرو وجود خواهد داشت تا حس رانندگی هیجانانگیز حفظ شود.
نسخه AMG این شاسیبلند علاوه بر کیت آیرودینامیک فعال، سپرهای خاص، رینگهای اسپرت و تزئینات اختصاصی دریافت میکند. در کابین نیز صندلیهای اسپرت، فرمان AMG و جزئیات ظاهری متناسب با شخصیت پرفورمنس خودرو دیده خواهد شد.
مرسدس-AMG سال آینده برنامههای بزرگی در بخش خودروهای الکتریکی پرفورمنس دارد. پس از معرفی کانسپت GT XX، نسخه نهایی سدان و سپس شاسیبلند جدید AMG بر پایه همین پلتفرم عرضه خواهند شد؛ محصولاتی که احتمالاً قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسببخار خواهند داشت.


