معرفی هوندا پایلوت ۲۰۲۶: شاسیبلند خانوادگی با کابین پیشرفته
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، هوندا با معرفی پایلت ۲۰۲۶ مجموعهای از بهروزرسانیهای مهم را برای این شاسیبلند سهردیفه محبوب ارائه کرده است. این تغییرات شامل طراحی ظاهری جدید، کابینی لوکستر، فناوریهای پیشرفتهتر و ارتقای کیفیت سواری و ایمنی است. پایلت جدید از ماه آینده وارد نمایندگیهای آمریکا خواهد شد.

کابین
کابین پایلوت ۲۰۲۶ نسبت به قبل لوکستر، بیصداتر و مجهزتر شده است. مهمترین تغییرات داخلی شامل:
-
نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی (۳۷ درصد بزرگتر از قبل)
-
صفحه پشتآمپر دیجیتال ۱۰.۲ اینچی
-
پشتیبانی استاندارد از Apple CarPlay و Android Auto بیسیم
-
گوگل داخلی و اینترنت ۵G
-
دوربین دید پیرامونی ۳۶۰ درجه (در نسخههای Touring، Elite و Black Edition)
هوندا با استفاده از شیشههای جانبی جدید، مواد عایقکننده در درها و کاپوت، و فناوریهای جاذب صدا، کابین پایلوت را بسیار آرامتر از گذشته کرده است.

نسخههای لوکستر همچون Touring و Elite از چرم جدید با دوختهای متفاوت استفاده میکنند و نسخه TrailSport نیز علاوهبر چرم مشکی، گزینه داخلی قهوهای با دوخت نارنجی دارد. صندلیهای ردیف دوم در نسخه TrailSport نیز بهصورت استاندارد گرمکن دارند.
همه مدلهای پایلوت ۲۰۲۶ اکنون از درِ صندوق برقی بهره میبرند.
طراحی
پایلوت جدید با جلوپنجره بزرگتر، سپرهای برجستهتر و سینیهای محافظ جدید در جلو و عقب، چهرهای قویتر پیدا کرده است.
-
نسخههای Sport و EX-L: جلوپنجره مشکی
-
نسخههای Touring، Elite و Black Edition: جلوپنجره مشکی براق
-
نسخه TrailSport: جلوپنجره خاکستری
رنگهای جدید بدنه شامل نقرهای Solar Silver، آبی Smoke Blue و سبز Ash Green هستند.
تمام نسخهها اکنون به باربند سقفی استاندارد مجهز شدهاند و مدلهای بالاتر از رینگهای ۲۰ اینچی جدید استفاده میکنند.

تجربه رانندگی
هوندا با بازتنظیم سیستم فرمان برقی، حس و دقت فرمان را در همه حالتهای رانندگی بهبود داده است. فرمان حالا پایدارتر است و در مسیرهای پرپیچوخم واکنش دقیقتری ارائه میدهد. این تغییرات رانندگی در سرعتهای بالا را نیز آرامتر و قابلاعتمادتر میکند.
موتور قوی ۳.۵ لیتری V6 و سیستم چهارچرخ محرک هوشمند
هوندا پایلوت ۲۰۲۶ همچنان به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با:
-
۲۸۵ اسببخار قدرت
-
۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور
مجهز است و این پیشرانه با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.
سیستم پیشرفته چهارچرخ محرک i-VTM4 در نسخههای بالاتر استاندارد است و میتواند تا ۷۰ درصد گشتاور موتور را به محور عقب و سپس تا ۱۰۰ درصد آن را به هر یک از چرخهای عقب منتقل کند. این ویژگی فرمانپذیری در پیچها، کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده و توانایی آفرود را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.
حالتهای رانندگی شامل Normal، Econ، Snow، Sport و Tow هستند و نسخههای مجهز به AWD حالتهای Sand و Trail را نیز اضافه میکنند. کنترل حرکت در سرازیری نیز روی تمام مدلها وجود دارد.
نسخه TrailSport با شاسی تقویتشده، صفحات محافظ فولادی، ارتفاع افزایشیافته و تایرهای آفرودی، بهترین گزینه خانوادههای ماجراجو محسوب میشود.

ایمنی
هوندا پایلوت ۲۰۲۶ با مجموعه ایمنی Honda Sensing شامل امکاناتی مثل:
-
ترمز اضطراری با تشخیص عابر
-
هشدار برخورد جلو
-
نگهدارنده بین خطوط
-
کمکی خروج از مسیر
-
کروزکنترل تطبیقی
عرضه میشود. بدنه با ساختار ایمنی ACE و ایربگهای پیشرفته، حفاظت بهتری برای سرنشینان فراهم میکند.
سیستم ترمز پس از برخورد نیز برای کاهش خسارت تصادفات چندمرحلهای بهصورت استاندارد ارائه شده است.
تولید
هوندا پایلوت نسل چهارم بهطور کامل در کارخانه آلاباما تولید میشود و از سال ۲۰۱۶ تاکنون همواره در میان خودروهای برتر «ساخت آمریکا» قرار داشته است.


