معرفی پورشه کاررا GT مدل ۲۰۰۵ بازسازی شده: بازگشت سوپراسپرت
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، پورشه در تازهترین پروژه اختصاصی خود، یک دستگاه Carrera GT مدل ۲۰۰۵ را بهطور کامل بازسازی کرده است؛ پروژهای که توسط تیم Sonderwunsch (بهمعنای «سفارشهای ویژه») انجام شده و الهام آن از خودروی افسانهای پورشه ۹۱۷ شورتتیل، قهرمان لمانز ۱۹۷۰، گرفته شده است.
این خودرو به سفارش «ویکتور گومز»، مالک اهل پورتوریکو، به کارخانه پورشه بازگردانده شد تا پس از ۲۰ سال، نهتنها از نظر فنی، بلکه از نظر ظاهری نیز به کیفیتی در حد خودروی صفر کیلومتر برسد.

طراحی
کاررا GT که در ابتدا با رنگ نقرهای عرضه شده بود، اکنون با ترکیب جسورانه قرمز گاردز رد و سفید بازطراحی شده است. این طرح که با نام Salzburg Design شناخته میشود، شماره مسابقه ۲۳ را نیز روی بدنه دارد. بخشهایی مانند سقف، ستونها و آینهها با رنگ مشکی مات تزئین شدهاند تا حس و حال خودروی مسابقهای کلاسیک پورشه را بازآفرینی کنند.

کابین
فضای داخلی نیز همراستا با نمای بیرونی تغییر کرده است. بیشتر کابین با آلکانترا قرمز گاردز پوشانده شده و رنگ مشکی مات بهعنوان رنگ مکمل، جایگزین سفید شده است. نتیجه، فضایی اسپرت و خاص است که کاملاً با شخصیت این سوپراسپرت هماهنگ به نظر میرسد.

بازسازی فنی
پروژه Sonderwunsch تنها به تغییرات ظاهری محدود نمیشود. پورشه برای این بازسازی، خودرو را بهطور کامل دمونتاژ کرده، موتور را از پایه دوباره ساخته و قطعات فیبرکربنی را نیز بازپوشانی کرده است. این فرآیند باعث میشود خودرویی که روی کاغذ ۲۰ سال عمر دارد، در عمل حسی نزدیک به یک خودروی تازهتولیدشده داشته باشد.
هزینه؟ بسیار بالا، اما قابل انتظار
پورشه مبلغ دقیقی برای چنین خدماتی اعلام نمیکند، اما با توجه به اینکه هزینه رنگهای سفارشی این برند میتواند به بیش از ۴۰ هزار دلار برسد، طبیعی است که چنین بازسازی جامعی تنها برای مشتریان خاص و کلکسیونرها قابل دسترس باشد.
این پروژه Sonderwunsch نشان میدهد که پورشه حتی پس از گذشت دو دهه، میتواند یکی از خاصترین سوپراسپرتهای تاریخ خود را با استانداردهای روز احیا کند؛ آن هم با ادای احترام به میراث درخشان مسابقهایاش.


