سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » قیمت تیگارد X۳۵ و دایون Y۷ اعلام شد
تیگارد X۳۵ و دایون Y۷

قیمت تیگارد X۳۵ و دایون Y۷ اعلام شد

۱۴۰۲-۰۷-۱۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تیگارد X۳۵ به قیمت ۹۸۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۳۴ تومان و دایون Y۷ به قیمت یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۰۸ تومان توسط شورای رقابت قیمتگذاری شد.

به گزارش مجله ماشین، شورای رقابت به استناد ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، پس از بررسی پیشنهاد کارگروه خودرو، قیمت های محاسبه شده خودروهای تولیدی دو شرکت سانیار موتور پارسیان (تیگارد X۳۵) و خودروسازی ایلیا (دایون Y۷)، اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را با اکثریت آرا حاضرین تصویب کرد.

همچنین شورای رقابت تصویب نمود با توجه به اینکه قیمت دو خودرو مذکور با شاخص رقابت پذیری موضوع بندهای ۳، ۴ و ۵ ماده ۳ دستورالعمل مذکور و تبصره بند ۵ مقایسه شد و دو خودرو در رتبه G قرار گرفتند لذا شرکت‌های تولیدکننده یکسال فرصت برای ارتقاء به رتبه بالاتر را خواهند داشت و در غیر اینصورت عرضه کننده خودروهای مذکور اجازه افزایش قیمت را نخواهند داشت.

تیگارد X35 برای بازار ایران که توسط شرکت سانیار موتور عرضه می‌شود، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو به همراه گیربکس CVT استفاده می‌کند. این گیربکس علاوه بر داشتن حالت اسپرت، قابلیت تیپ ترونیک هم دارد.

دایون Y۷ هم که برای بازار ایران توسط خودروسازی ایلیا ارائه می‌شود از موتور  ۲.۴ لیتری توربو بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد.

 

نام محصول قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه (ریال)
تیگارد X۳۵ ۹،۸۵۲،۲۹۸،۳۴۵
دایون Y۷ ۱۳،۸۲۲،۵۴۶،۰۸۷

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×