جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بورکارد بوونسیپن بنیانگذار آلپینا درگذشت
بورکارد بوونسیپن

بورکارد بوونسیپن بنیانگذار آلپینا درگذشت

۱۴۰۲-۰۷-۲۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

بورکارد بوونسیپن به عنوان فردی شناخته می شود که آلپینا را در سال 1965 تأسیس کرد.

به گزارش مجله‌ماشین، بورکارد بوونسیپن در سال ۱۹۶۲ کاربراتور دوقلوی وبر را برای مدل ۱۵۰۰ ساخت که توجه رئیس وقت فروش ب‌ام‌و را به خود جلب کرد و کیفیت محصولات آلپینا را به اوج رساند.

در سال ۱۹۶۴، وزارت حمل و نقل فدرال آلمان، آلپینا را به عنوان یک خودروساز تمام عیار به رسمیت شناخت. هدف محصولات تیونینگ شده آلپینا جلوگیری از تضاد با BMW M است و به طور کلی مدل های راحت تر و لوکس‌تر به جای وسایل نقلیه کاملاً اسپرت تولید می کند.

آلپینا که سالهاست با ب‌ام‌و همکاری می کند توسط گروه خودروساز ب‌ام‌و خریداری شد و این همکاری در پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می رسد. با این حال، وظایف آلپینا تا این تاریخ تغییر نخواهد کرد. مدیران ارشد این دو شرکت اعلام کرده اند که آلپینا برای پر کردن شکاف بین ب‌ام‌و و رولزرویس و تبدیل آنها به یک برند برتر طراحی شده است.

گزارش اخیر حاکی از آن است که B7 با به روز رسانی سری ۷ که انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۲۶ وارد بازار شود، بازخواهد گشت. با این حال، طبق بیانیه‌ای که کریستین تسچورشنتالر، نایب رئیس کلاس لوکس ب‌ام‌و ارائه کرده است، آینده مدل‌های کلاس پایین مانند B3 و D3 مبتنی بر سری ۳ چندان روشن به نظر نمی‌رسد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×