پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تعرفه خودروهای وارداتی باید کاهش یابد/نباید واردات خودرو با هدف درآمدزایی انجام شود
خودروهای هیوندای کرتا وارداتی در گمرک

تعرفه خودروهای وارداتی باید کاهش یابد/نباید واردات خودرو با هدف درآمدزایی انجام شود

۱۴۰۲-۰۹-۰۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ما به دنبال کاهش تعرفه واردات خودرو هستیم، گفت: دولت نباید واردات خودرو را با هدف درآمدزایی انجام دهد زیرا هدف از واردات خودرو در این مقطع زمانی ساماندهی بازار و تامین نیاز بازار است.

به گزارش مجله ماشین، علی جدی درباره تعرفه واردات خودرو، گفت: دولت برای واردات خودروهای برقی تعرفه را صفر و برای خودروهای هیبریدی این تعرفه را ۱۵ درصد در نظر گرفته اما این تصمیم پاسخگو نیست زیرا خودروهای وارداتی فعلی نه برقی و نه هیبریدی است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گفته‌های قبلی مقرر بود که خودروی اقتصادی وارد شود این در حالی است که تعرفه سنگین اشکالاتی در تحقق این مهم ایجاد کرده است؛ به طور مثال قیمت خودرویی که باید کمتر از یک میلیارد تومان می‌شد اکنون به دو میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که به بحث تعرفه‌های واردات خودرو ورود و با وزارت صمت به این موضوع رسیدگی کنیم، زیرا ما سقف قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار را در نظر گرفتیم که این مشکل حل شود، قرار نیست که ما محدودیت واردات ۲۰ هزار دلار در نظر بگیریم و خودمان نیز به اندازه قیمت این خودرو به آن اضافه کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تعرفه واردات خودروهایی که کمتر از ۲۰ هزار دلار تا است را کاهش دهیم، تصریح کرد: دولت نباید واردات خودرو را با هدف درآمدزایی انجام دهد زیرا هدف از واردات خودرو در این مقطع زمانی ساماندهی بازار و تامین نیاز بازار است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با تعرفه‌های فعلی خودروهای وارداتی به دست مردم عادی نمی‌رسد و فقط افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

بیشتر بخوانید

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۲

  1. مهدی

    یک سخنرانی انتخاباتی دیگر

    هرکس که راجع به خودرو صحبت میکنه خودش جزو مافیای خودرو هست

    اگه میتونی یه کاری بکن که وضع درست بشه
    وقتی زیر مجموعه یه وزیری یه حرفی می زنه که باب میلتون نیست پدر وزیر و کل دولت رو در میارین اما به خودرو که میرسه فقط حرف می‌زنید و مصاحبه میکنید

    به عمل کار برآید به سخنرانی نیست

  2. نا اشنا

    اینها همه سوژه هست .
    خودروی زیر ۲۰۰۰۰ دلار عملا شما نمتوانید خودروی هیبرید وارد کنید که از تعرفه ۱۵ درصد استفاده کند ،خودروی هیبرید خوب از ۲۷۰۰۰ دلار شروع می‌شود، خب وارد کننده چطور می‌تواند خودروی خوب هیبرید ۲۰۰۰۰ دلار بخرد ،اصلا در بازار نیست ،،،پس سیاه کردن مردم هست .
    در ضمن خودروی زیر ۲۰۰۰۰ دلار یا یورو ،از لحاظ کیفیت کمی بهتر از خودروی مونتاژی و داخلی هست پس رقابت و ارزانی در کار نیست ،،،عزیزانم اینها اتاق فکر دارند ،،،برای کاری که نخواهند انجام دهند ،اینقدر تبصره و ماده بوجود می‌آورند که مردم از خودروی وارداتی فراری شوند ،،،،اگر شخصی خودروی وارداتی ثبت نام می‌کند، حتما خودروی خوب و با کیفیت می‌خواهد و برایش قیمت ۲۰۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ دلار تفاوت ندارد ،کسی دونیم میلیارد می‌دهد، سه و نیم میلیارد هم برای کیفیت خیلی بهتر می‌دهد، ،پس اتاق فکر این دولت چنان برنامه ای می‌ریزد که کسی خواهان این خودروها نباشد ،،،،شما خودتان قضاوت کنید ۵۰۰۰ خودرو وارد کردند و به گفته خودشان نزدیک به نصف آنها هیچکس نخریده ،،دلیلش چیست ،،معلومه اول قیمت خیلی بالا و کیفیت پایین خودروها ،،،دو میلیارد و هفتصد میلیون بدی خودروی تک دیفرانسیل سلتوس یا هیوندا توسان تک بگیرید ،.
    مردم این قیمت می‌دهند سانتافه ۲۰۱۵ ۶۰۰۰۰ کیلومتر کارکرده می‌گیرند، ،،،،واقعا بیسواد تر و بی لیاقت تر از دولت رئیسی ندیدم ،،و پر ادعا تر از آن نیست .
    هم به صنعت تر زده و هم به زندگی مردم .
    آمده قانون گذاشته اگر برق برای کارخانه ۵ مگاوات بخوای باید یک ونیم آن رو از بورس ساخت خودشان بخری و به ازای آن ۱۵ میلیارد پول بدی .
    خوب آدم بی سواد ،این پول خود کارخانه دار می‌رود موتور ژنراتور گاز سوز می‌گذارد و خودش برقش رو مجانی تولید می‌کند.
    تمام صنایع مادر با ارزش در حال ساخت پروژه ها تعطیل شدند با این تز دولت .
    کارخانه دار یا باید کارخانه بزنه یا تولید برق
    هر شخصی وظایفی داره ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×