رضوانی رترو RR1: یک پورشه ۹۱۱ نئوکلاسیک با ۷۵۰ اسببخار قدرت
به گزارش مجله ماشین، صرف نظر از نسخهای که انتخاب میکنید، تمام مدلهای RR1 یک بدنه جدید از الیاف کربن دریافت میکنند که الهامگرفته از خودروهای مسابقهای ۹۳۵ کِرِمر از اواخر دهه ۱۹۷۰ است، که با نمای جلوی جدید مشهود است. اما رضوانی با جایگزین کردن چراغهای جلوی بیضیشکل نمادین با چراغهای مستطیلی باریک، تفسیری جالب از کاپوت شیبدار ارائه میدهد که شبیه به چراغهای تایکان است.
در عقب، گلگیرهای پهن به یک بال ثابت متصل میشوند که حس و حال دهه ۷۰ را تداعی میکند. رینگهای به سبک توربوفن، ظاهری فوقالعاده به این خودرو بخشیدهاند.
مشتریان رضوانی میتوانند بین ۹۱۱ Carrera S، GT3 یا Turbo S انتخاب کنند. مدل RR1 550 نسخه پایه است، زیرا موتور ۳.۰ لیتری تقویتشده Carrera برای پیست، ۵۵۰ اسب بخار و برای خیابان ۵۲۰ اسب بخار قدرت دارد. مدل RR1 565 بر اساس GT3 ساخته شده و با تنظیمات خاصی روی موتور ۴.۰ لیتری تخت آن، ۵۳۵ اسب بخار برای خیابان و ۵۶۵ اسب بخار برای پیست ارائه میدهد. و در نهایت، مدل RR1 750 همانطور که حدس میزنید، در نسخه پیست ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد.
نسخههای خیابانی تنها ۷۱۵ اسب بخار دارند که از طریق سیستم استاندارد چهارچرخ محرک توربو منتقل میشود.
ارتقاءهای اختیاری برای همه نسخهها شامل سیستم تعلیق، ترمزها، رولبار، کمربندهای ایمنی مسابقهای و پنجرههای سبک از پلیکربنات میشود. همچنین میتوانید یک طرح سفارشی با تم کلاسیک برای نمای بیرونی سفارش دهید، اما این آپشنها به سرعت هزینه را بالا میبرند. با انتخاب تمام آپشنها، ۲۵,۴۵۰ دلار به قیمت نهایی اضافه میشود.
در مورد قیمت، رضوانی قیمت اولیه RR1 را ۱۴۹,۰۰۰ دلار اعلام کرده است. البته این قیمت شامل شاسی اهدایی (پورشه ۹۱۱ که قرار است روی آن تغییرات اعمال شود) نمیشود. هر نمونه به سفارش ساخته میشود و خریدار باید خودروی مورد نظر را تامین کند. علاوه بر این، شرکت میگوید این یک قیمت اولیه است و پس از ثبت پنج سفارش اول، افزایش خواهد یافت. کل تولید به ۵۰ دستگاه محدود میشود و رضوانی هماکنون تبدیل خودروها را آغاز کرده و تحویل آنها برای اواخر سال جاری برنامهریزی شده است.