سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
تویوتا هایلوکس برقی بالاخره وارد خط تولید می شود

تویوتا هایلوکس برقی بالاخره وارد خط تولید می‌شود

۱۴۰۳-۰۲-۲۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه

برخلاف سایر خودروسازان، تویوتا عجله ای برای پیوستن به جرگه خودروهای برقی نداشته است.

به گزارش مجله ماشین، این شرکت با تمرکز بر خودروهای هیبریدی، گام‌های محتاطانه‌ای به سمت وسایل نقلیه کاملاً برقی برداشته است.

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره این شرکت معتقد است که سهم بازار خودروهای برقی هرگز از ۳۰ درصد تجاوز نخواهد کرد، بنابراین آینده بدون آلایندگی همچنان بسیار نامشخص است.

با این حال، این برند ژاپنی در حال گسترش تدریجی خط تولید بدون موتور احتراق داخلی خود بوده است و اکنون عرضه یک وانت برقی برای سال ۲۰۲۵ تایید شده است.

پس از رونمایی از یک نمونه اولیه در اواخر سال ۲۰۲۲، تویوتا اعلام کرد که تولید انبوه هایلوکس ریوو برقی در اواخر سال آینده آغاز خواهد شد.

این افشاگری مهم توسط یکی از مدیران اجرایی شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز در این هفته انجام شد.

این وانت برقی قرار است در تایلند، جایی که وانت‌بارها بیش از ۵۰ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهند، مونتاژ شود.

این هایلوکس جدید بدون موتور احتراقی، رقیب ایسوزو D-Max برقی خواهد بود که آن نیز در همین کشور آسیای جنوب شرقی مونتاژ می‌شود.

تویوتا اشاره می‌کند که وانت برقی آینده آن‌ها در درجه اول برای بازار تایلند در نظر گرفته شده است، اما بازارهای صادراتی را نیز در نظر می‌گیرد.

جزئیات فنی در طول مصاحبه فاش نشد، اما تویوتا پیش از این گفته بود که برد این خودرو “حدود ۲۰۰ کیلومتر” است، بدون اینکه مشخص کند این برد بر اساس کدام تست به دست آمده است.

نمونه اولیه این خودرو که باتری آن در کف خودرو قرار داشت، یک هایلوکس تک کابین با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و محفظه بار بزرگ بود که بر اساس مدل فروخته شده در تایلند ساخته شده بود.

پراش گانش، معاون اجرایی ارشد تویوتا موتور آسیا  گفت : هرچه برد بیشتری بخواهیم داشته باشیم، باید باتری بزرگتری روی خودرو قرار دهیم، که به این معنی است که وزن خودرو نیز به طور قابل توجهی سنگین تر می شود و در نتیجه ظرفیت بارگیری آن بسیار کمتر می شود.

البته، برد ۲۰۰ کیلومتر برای یک وانت که به طور معمول بارهای سنگین حمل می‌کند، چندان ایده‌آل نیست.

امیدواریم مهندسان تویوتا بتوانند بین اجتناب از به‌کارگیری یک باتری بسیار بزرگ که باعث محدودیت کاربردی خودرو می‌شود و استفاده از یک باتری کوچک که برد محدودی را ارائه می‌دهد، تعادل خوبی برقرار کنند.

تویوتا تصمیم گرفته است تا نسخه برقی نسل فعلی هایلوکس را تولید کند، در حالی که این وانت نزدیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد. این می‌تواند به این معنی باشد که مدل موجود برای چند سال دیگر هم به فروش برسد.

همچنین، جایگزین آن ممکن است به‌جای یک نسل کاملا جدید، یک به‌روزرسانی اساسی باشد، بنابراین کار انجام‌شده برای نسخه برقی می‌تواند به نسل نهم نیز منتقل شود.

تویوتا کانسپت IMV-0
تویوتا کانسپت IMV-0
تویوتا کانسپت EPU
تویوتا کانسپت EPU

هایلوکس ریوو برقی تنها وانت برقی تویوتا نیست که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. در اواخر سال ۲۰۲۱ یک وانت شبیه تاکوما و در نمایشگاه خودروی ژاپن ۲۰۲۳ یک کانسپت EPU وجود داشت.

همچنین در همین رویداد در سال گذشته، این شرکت یک کانسپت کوچک IMV-0 را به عنوان یک وانت برقی ماژولار کوچک معرفی کرد.

IMV-0 در حال حاضر در تایلند به فروش می‌رسد، اما با موتورهای احتراقی. قیمت این وانت کوچک باورنکردنی ارزان است و کمی بیش از ۱۳۰۰۰ دلار قیمت دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×