هوندا سیویک ۲۰۲۵ با پیشرانه هیبریدی قدرتمندتر
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، هوندا با تکیه بر موفقیت نسل یازدهم سیویک که بهعنوان خودروی سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی شناخته شد، مدل ۲۰۲۵ این خودرو را با ظاهری جذابتر، فناوریهای بیشتر و یک پیشرانه هیبریدی دو موتوره قدرتمندتر بهروزرسانی کرده است.
این نسخه هیبریدی که در بالاترین جایگاه مدلهای سیویک قرار دارد، انتظار میرود مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۵۰ مایل بر گالن داشته باشد.
سیویک هیبریدی جدید که در هر دو سبک بدنه سدان و هاچبک عرضه میشود، روح اسپرت رانندگی سیویک را با سیستم هیبریدی دو موتوره موفق هوندا ترکیب میکند.
چهار سطح تریم برای سیویک ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد که از LX (فقط سدان) و Sport شروع شده و با Sport Hybrid و Sport Touring Hybrid هیبریدی به پایان میرسد.
انتظار میرود مدلهای جدید هیبریدی-برقی حدود ۴۰ درصد از فروش سیویک را تشکیل دهند که گام مهمی در راستای استراتژی برقیسازی هوندا به شمار میرود.
عرضه سیویک سدان ۲۰۲۵ در نمایندگیهای هوندا از ماه آینده آغاز میشود و سیویک هاچبک نیز اواخر تابستان به بازار خواهد آمد.
سیویک پرفروشترین نام تجاری خودرو در طول تاریخ هوندا بوده و آمریکاییها از سال ۱۹۷۳ بیش از ۱۲ میلیون دستگاه سیویک خریداری کردهاند که این خودرو را طی ۵۱ سال گذشته به یکی از سه خودروی سواری پرفروش در آمریکا تبدیل کرده است.
نسل یازدهم سیویک با موفقیت بینظیرش، دروازهای به برند هوندا محسوب میشود و در بین خریداران نسل Z، خریداران اولین خودرو برای اولین بار و مشتریان چند فرهنگی، محبوبترین خودروی آمریکا به شمار میرود.
قویترین سیویک غیر از Type R تا به امروز
انتظار میرود قدرت ترکیبی ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور قابل توجه ۴۴۱ نیوتن متر، مدلهای جدید با پیشرانه هیبریدی-برقی سیویک، قدرتمندترین نسخههای غیر از Type R این خودرو تا به امروز باشند.
این مدلها شتابگیری سریع و بدون زحمتی را ارائه میدهند و در عین حال مصرف سوخت فوقالعادهای دارند.
سیستم کنترل تعویض خطی (Linear Shift Control) با تقلید از حس دور موتور مرتبط با سرعت خودرو که معمولا در هنگام تعویض دنده با افزایش سرعت همراه است، تجربه رانندگی را بیش از پیش لذتبخش میکند.
عملکرد حاصلشده حتی از مدل توربوشارژ ۱.۵ لیتری سیویک قبلی نیز سریعتر است.
سیستم هیبریدی دو موتوره هوندا بدون خدشهدار کردن عملکرد دینامیکی یا فضای سرنشین و بار، بازده را به حداکثر میرساند.
این سیستم هیبریدی-برقی دو موتوره بهبودیافته که برای سیویک بهینهسازی شده و تجربهای اسپرت از رانندگی را ارائه میدهد، از دو موتور الکتریکی بزرگ و قدرتمند بهره میبرد.
علاوه بر این، سیویکهای هیبریدی جدید دارای چهار سطح از کاهش سرعت احیاکننده با استفاده از دکمههای روی فرمان هستند.
این سطوح متعدد، کنترل وسیعی را در هنگام کاهش سرعت فراهم میکنند.
برای اینکه روح اسپرت افسانهای سیویک و راحتی سواری پیشرو در کلاس آن بیش از پیش تقویت شود، دینامیک سواری و هندلینگ مدل هیبریدی سیویک با تنظیم فنر و کمکفنر منحصربهفرد و یک لاستیک بهطور ویژه طراحیشده بهینهسازی شده است.
نسخههای هیبریدی همچنین از پایینترین سطح NVH (سر و صدا، لرزش و خشکی) در بین مدلهای سیویک برخوردار هستند که این امر بهلطف بسته کاهش صدای قوی شامل کنترل فعال صدا (Active Noise Control) روی همه مدلهای هیبریدی و رزوناتورهای چرخ روی مدلهای Sport Touring محقق شده است.
برای اینکه مقرونبهصرفه بودن برای خریداران جوان حفظ شود، تریمهای LX و Sport همچنان از یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر پاسخگو و کارآمد بهره میبرند.
تریمهای Sport Hybrid و Sport Touring Hybrid از سیستم هیبریدی دو موتوره قدرتمند و در عین حال کارآمد هوندا بهره میبرند.
طراحی
طراحی بیرونی هوندا سیویک ۲۰۲۵ با یک جلوپنجره جدید و جسورانهتر ارتقا یافته است، در حالی که چراغهای عقب تیره جدید به سیویک سدان ظاهری تیزتر میدهند.
برای ظاهری اسپرتتر، مدلهای جدید هیبریدی با پیشرانه قدرتمندتر، تزئینات چراغهای جلو همرنگ بدنه و اسپویلر جلویی پایینی مخصوصی دریافت میکنند.
تمام تریمهای Sport همچنان از تزئینات تیره و رینگهای ۱۸ اینچی مشکی بهره میبرند. طرح رینگ جدید ماشینکاری شده مختص به مدل رده بالای Sport Touring Hybrid است.
چهار رنگ جدید جسورانه از جمله نقرهای متالیک سولار، مروارید خاکستری شهری، مروارید آبی تالاب (مختص به سیویک سدان) و مروارید تپه شنی (مختص به سیویک هاچبک) ظاهر هوندا سیویک ۲۰۲۵ را ارتقا میدهند.
در داخل، فضای داخلی ساده و تمیز سیویک نیز بهروزرسانی شده است.
تمام مدلهای هیبریدی اکنون با رنگ داخلی خاکستری عرضه میشوند. Sport Hybrid همچنین بهطور استاندارد دارای سانروف، صندلیهای جلوی گرم و سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای است.
Sport Touring Hybrid صندلیهای چرمی، سیستم صوتی ممتاز Bose با ۱۲ بلندگو و فناوری بصری شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر ۹ اینچی با قابلیتهای Apple CarPlay و Android Auto™ بیسیم و شارژر بیسیم تلفن هوشمند را اضافه میکند.
تمام مدلهای سیویک اکنون بهطور استاندارد دارای پورتهای USB-C جلو هستند.
فضای داخل
Sport Touring Hybrid، اولین ادغام Google را در سیویک ارائه میدهد. این شامل برنامههایی مانند Google Assistant، Google Maps و موارد دیگر در Google Play برای تجربهای رانندگی مفید، شخصیسازیشده و متصل با یک طرح داده نامحدود ۳ ساله رایگان میشود.
با Google Assistant، کاربران میتوانند در حالی که چشمانشان به جاده و دستانشان روی فرمان است، کارهای خود را انجام دهند.
با Google صحبت کنید تا بهراحتی با یک دوست تماس بگیرید یا پیامک بفرستید، یادآورها را تنظیم کنید یا حتی دمای داخل خودرو را تغییر دهید.
کاربران همچنین میتوانند به مقصد بعدی خود بروند یا جستجو کنند که چه چیزی در نزدیکی آنهاست. به عنوان مثال، Google Assistant به کاربران امکان میدهد مقصد خود را در Google Maps فقط با استفاده از صدای خود تنظیم کنند و سپس نقشه مسیر در صفحه کیلومتر نمایش داده میشود.
رانندگان میتوانند با درخواست از Google برای رفتن به آهنگ بعدی یا بازگرداندن یک پادکست با استفاده از برنامههای رسانهای مورد علاقه خود با فقط صدای خود، رسانه خود را کنترل کنند.
Google Play به کاربران امکان میدهد برنامههای مختلف شخص ثالث را برای موسیقی، پادکست و کتابهای صوتی دانلود کنند، درست مانند کاری که در تلفن هوشمند خود انجام میدهند.
ایمنی برای همه
نسل یازدهم سیویک به لطف فناوریهای پیشرفته ایمنی فعال و غیرفعال که بهطور استاندارد در هر سیویک ارائه میشود، یک رهبر ایمنی در کلاس کامپکت است.
این شامل ساختار بدنه اختصاصی مهندسی سازگاری پیشرفته (ACE™) هوندا است که برای محافظت از سرنشینان در طیف گستردهای از تصادفات از روبرو طراحی شده است، به همراه سیستمهای محدود کننده تکمیلی پیشرفته.
کیسههای هوای جلو راننده و سرنشین سیویک برای به حداقل رساندن خطر آسیب مغزی شدید ناشی از تصادفات زاویهدار از روبرو طراحی شدهاند.
کیسه هوای راننده جلو از یک ساختار نوآورانه دونات شکل برای گهواره و محافظت از سر برای کاهش چرخش استفاده میکند.
کیسه هوای سمت سرنشین جلو از یک طرح سه محفظه استفاده میکند که دو محفظه بیرونی برای دستیابی به نتیجه مشابه طراحی شدهاند.
تمام مدلهای سیویک همچنین دارای کمربندهای ایمنی پیشتنشدهنده جلو و کیسههای هوای جلو، جانبی، زانو و پردهای جانبی هستند.
بر اساس رویکرد دیرینه هوندا “ایمنی برای همه” که بر ارتقای ایمنی برای همه افراد در جاده تمرکز دارد، تمام مدلهای سیویک به مجموعه فناوریهای ایمنی و کمک راننده Honda Sensing® مجهز شدهاند.
هوندا بیش از ۱۱ میلیون دستگاه سیویک را در آمریکای شمالی تولید کرده است که بیش از ۵ میلیون دستگاه آن در ایالات متحده بوده و از زمان شروع تولید خودرو توسط هوندا در آمریکا در سال ۱۹۸۲، بیش از ۲۵ درصد از تولید خودروهای این شرکت در این منطقه را تشکیل میدهد.
نسل یازدهم سیویک با تولید سیویک سدان در آلliston، انتاریو، کانادا و سیویک هاچبک در کارخانه Greensburg، ایندیانا در این میراث ادامه میدهد.
کارکنان تأسیسات عملیات واحد قدرت هوندا در اوهایو از جمله کارخانه موتور Anna و کارخانه گیربکس اوهایو هم موتور هیبریدی-برقی دو موتوره و هم موتور ۴ سیلندر Atkinson-cycle 2.0 لیتری را برای Accord، CR-V و Civic هیبریدی تولید میکنند.
جدول مشخصات
مشخصه | مقدار | واحد |
---|---|---|
نوع موتور | هیبریدی دو موتوره | – |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار (حدود) | اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۱ نیوتن متر (حدود) | نیوتن متر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر (پیشبینیشده) | لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر |
گیربکس | اتوماتیک | – |
سیستم انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو | – |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت | (هنوز منتشر نشده) | ثانیه |
حداکثر سرعت | (هنوز منتشر نشده) | کیلومتر در ساعت |
ظرفیت باک | (هنوز منتشر نشده) | لیتر |
طول | (هنوز منتشر نشده) | میلی متر |
عرض | (هنوز منتشر نشده) | میلی متر |
ارتفاع | (هنوز منتشر نشده) | میلی متر |
فاصله دو محور | (هنوز منتشر نشده) | میلی متر |
وزن | (هنوز منتشر نشده) | کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ | – |
حجم فضای بار | (هنوز منتشر نشده) | لیتر |
اندازه رینگ | ۱۷ اینچ (LX, Sport) | ۱۸ اینچ (Sport Hybrid, Sport Touring Hybrid) |
ویژگیهای استاندارد ایمنی | سیستم ترمز کاهش تصادف (CMBS™) با تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، کاهش خروج از جاده (RDM) با هشدار ترک خط (LDW)، سیستم کمکی حفظ خط (LKAS)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، هشدار نقطه کور با هشدار ترافیک عقب متقاطع | – |
ویژگیهای استاندارد دیگر | تهویه مطبوع، سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی، پورت های USB جلو | – |
ویژگیهای موجود | سانروف، صندلیهای گرم، سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای، صفحه نمایش لمسی بزرگتر، سیستم صوتی ممتاز، شارژر بیسیم تلفن هوشمند، Google داخلی | – |
قیمت | (هنوز منتشر نشده) | – |
تاریخ عرضه | سدان: ماه آینده، هاچبک: اواخر تابستان | – |