پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵: یک افسانه که همچنان ادامه دارد
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵ مجهز به یک موتور هیبریدی فوق سبک با عملکرد بالا می باشد.
سیستم محرکه جدید و خلاقانه با حجم ۳.۶ لیتر، عملکرد رانندگی را به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده است.
مدل کوپه ۹۱۱ کررا GTS از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳ ثانیه شتاب میگیرد و به حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مدل ۹۱۱ کررا نیز همزمان با عرضه مدل جدید در دسترس خواهد بود.
این خودرو از یک موتور ۳.۰ لیتری توئین توربو باکسر کمی اصلاح شده بهره می برد که نسبت به نسل قبلی خود قدرتمندتر است.
همچنین پورشه ۹۱۱ جدید دارای طراحی بازنگری شده، آیرودینامیک بهتر، فضای داخلی جدید، تجهیزات استاندارد ارتقا یافته و اتصال گسترده تری است.
با راه اندازی مجدد مدل نمادین خود، پورشه در عرض چند ماه چهار مورد از شش خط تولید خود را به روز کرده است: پانامرا، تایکان، ماکان و ۹۱۱.
الیور بلوم، مدیرعامل پورشه می گوید: “مجموعه محصولات ما جوان تر از همیشه و بسیار جذاب است. این مجموعه گزینه های سفارشی سازی و تجربیات منحصر به فرد بیشتری را برای مشتریان ما ارائه می دهد.”
با الهام از مسابقات موتوری: موتور هیبریدی عملکردی و خلاقانه
مهندسان پورشه برای طراحی سیستم هیبریدی مدل های جدید ۹۱۱ کررا GTS از دانش به دست آمده از مسابقات اتومبیل رانی الهام گرفته اند.
سیستم سبک وزن و قدرتمند T-Hybrid دارای یک توربوشارژر گاز اگزوز الکتریکی به تازگی توسعه یافته است.
یک موتور الکتریکی یکپارچه که بین کمپرسور و چرخ توربین قرار گرفته است، به طور لحظه ای توربوشارژر را به سرعت می رساند.
این امر بلافاصله فشار بوست را افزایش می دهد. موتور الکتریکی در توربوشارژر گاز اگزوز نیز به عنوان ژنراتور عمل می کند.
این موتور تا ۱۱ کیلووات (۱۵ اسب بخار) برق تولید می کند. این انرژی از جریان گازهای خروجی استخراج می شود.
توربوشارژر الکتریکی بدون دریچه ضایعات به جای استفاده از دو توربوشارژر قبلی، تنها از یک توربوشارژر استفاده می کند که باعث تحویل نیرویی پویاتر و پاسخگوتر می شود.
قوای محرکه همچنین شامل یک موتور سنکرون آهنربای دائم است که در گیربکس جدید دو کلاچه (PDK) هشت سرعته قدرتمندتر ادغام شده است.
حتی در حالت درجا، این موتور از موتور باکسر با گشتاور اضافی تا ۱۵۰ نیوتن متر پشتیبانی می کند و تا ۴۰ کیلووات نیروی اضافی را فراهم می کند.
پورشه هر دو موتور الکتریکی را به یک باتری ولتاژ بالای سبک و جمع و جور متصل می کند.
اندازه و وزن آن با باتری استارت ۱۲ ولتی معمولی مطابقت دارد، اما تا ۱.۹ کیلووات ساعت انرژی (خالص) را ذخیره می کند و با ولتاژ ۴۰۰ ولت کار می کند.
پورشه برای بهینه سازی وزن کلی، یک باتری لیتیوم یون سبک وزن برای سیستم الکتریکی داخلی ۱۲ ولتی نصب کرده است.
قلب تپنده درایو T-Hybrid یک موتور باکسر ۳.۶ لیتری به تازگی توسعه یافته است.
سیستم ولتاژ بالا به کمپرسور تهویه مطبوع اجازه می دهد تا به صورت الکتریکی هدایت شود و در نتیجه تسمه را حذف می کند و موتور را بسیار جمع و جورتر می کند.
این کار فضایی را برای اینورتر پالس و مبدل DC-DC در بالای واحد قدرت ایجاد می کند.
سوراخ سیلندر بزرگتر ۹۷ میلی متری و کورس افزایش یافته ۸۱ میلی متری، حجم جابجایی را در مقایسه با نسل قبلی خود ۰.۶ لیتر افزایش می دهد.
این موتور دارای کنترل میل سوپاپ VarioCam و کنترل سوپاپ با اهرم های تکان دهنده است.
حتی بدون کمک الکتریکی، موتور باکسر ۳۵۷ کیلووات (۴۸۵ اسب بخار) و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
در مجموع، خروجی سیستم ۳۹۸ کیلووات (۵۴۱ اسب بخار) و ۶۱۰ نیوتن متر است.
افزایش قدرت نسبت به نسل قبلی ۴۵ کیلووات (۶۱ اسب بخار) است.
مدل جدید ۹۱۱ کررا GTS همچنین در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به خصوص از ابتدا، از نسل قبلی خود پیشی می گیرد.
این هیبرید عملکردی کارآمد به ویژگی های رانندگی بسیار پویا دست می یابد و در عین حال با وزن اضافی significantly کمتر در مقایسه با وسایل نقلیه هیبریدی پلاگین، آلایندگی CO2 را کاهش می دهد.
افزایش وزن نسبت به نسل قبلی تنها ۵۰ کیلوگرم است.
۹۱۱ کررا همچنان از موتور باکسر ۳.۰ لیتری با دو توربوشارژ بهره می برد. این موتور نیز به طور جامع بازنگری شده است.
در میان دیگر موارد، اکنون از intercooler مدل های Turbo استفاده می کند که اکنون مستقیماً زیر توری دریچه عقب، بالای واحد قدرت قرار دارد. توربوشارژرها در مدل جدید ۹۱۱ کررا در نسل قبلی فقط برای مدل های GTS رزرو شده بود.
با این اصلاحات، پورشه به طور همزمان به کاهش آلایندگی و افزایش قدرت به ۲۹۰ کیلووات (۳۹۴ اسب بخار) به همراه حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر دست می یابد. کوپه جدید ۹۱۱ کررا در ۴.۱ ثانیه (۳.۹ ثانیه با بسته Sport Chrono) از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۴ کیلومتر بر ساعت می رسد.
این به ترتیب ۰.۱ ثانیه و ۱ کیلومتر بر ساعت نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.
سیستم تعلیق و آیرودینامیک فعال بهینه شده
سیستم تعلیق ۹۱۱ کررا نیز به طور جامع بازنگری شده است.
برای اولین بار، فرمان محور عقب به صورت استاندارد ارائه می شود.
این امر پایداری را در سرعت های بالا افزایش می دهد و شعاع دور زدن را کاهش می دهد.
پورشه سیستم تثبیت کننده غلتش پویای شاسی پورشه (PDCC) را در سیستم ولتاژ بالای هیبرید عملکردی ادغام کرده است.
این امکان استفاده از یک سیستم کنترل الکترو هیدرولیک را فراهم می کند که سیستم را انعطاف پذیرتر و دقیق تر می کند.
سیستم تعلیق اسپرت با سیستم دمپر متغیر (PASM) و ارتفاع سواری ۱۰ میلی متر پایین تر، هندلینگ مشخصه GTS را ارائه می دهد.
در مجموع هفت طرح چرخ ۱۹/۲۰ اینچی یا ۲۰/۲۱ اینچی برای مدل جدید ۹۱۱ در دسترس است.
برای اولین بار در ۹۱۱ کررا، چرخ های Exclusive Design با پره های کربنی ارائه می شوند که ضریب کشش را کاهش می دهند و در نتیجه راندمان را افزایش می دهند.
مدل های ۹۱۱ کررا GTS به طور استاندارد روی چرخ های ۲۱ اینچی با عرض ۱۱.۵ اینچ و لاستیک های ۳۱۵/۳۰ ZR 21 در عقب حرکت می کنند.
در جلو، لاستیک های ۲۴۵/۳۵ ZR 20 روی چرخ های ۸.۵ اینچی ۲۰ اینچی وجود دارد.
مطابق با عملکرد به طور قابل توجهی افزایش یافته، ردپای عریض تر لاستیک های عقب پویایی رانندگی و کشش مدل جدید ۹۱۱ کررا را بهبود می بخشد.
نمای بیرونی اسپرت و آیرودینامیک
پورشه با به روزرسانی های هدفمند، طراحی بیرونی ۹۱۱ را بهینه کرده است.
بیشتر این اقدامات آیرودینامیک و عملکرد خودرو اسپرت را بهبود می بخشد. تغییرات شامل سپرهای جدید مخصوص مدل است.
برای اولین بار، پورشه تمام عملکردهای نوری را در چراغ های LED ماتریکس استاندارد جدید ۹۱۱ با گرافیک چهار نقطه ای مشخصه خود ادغام کرده است.
این امر حذف چراغ های رانندگی جلو را امکان پذیر می کند و فضایی را برای دریچه های خنک کننده بزرگتر در جلوی خودرو ایجاد می کند.
در مدلهای ۹۱۱ کررا GTS، قسمت جلویی دارای پنج دریچه هوای خنککننده فعال عمودی است که از بیرون قابل مشاهده است و یک دریچه پنهان دیگر در هر طرف وجود دارد.
برای اولین بار در ۹۱۱، اینها با دیفیوزرهای جلویی تطبیقی در زیر بدنه تکمیل میشوند که به همراه دریچههای هوای خنککننده کنترل میشوند.
این عناصر جریان هوا را حسب نیاز هدایت می کنند: زمانی که نیاز به قدرت کم است، دریچه های بسته آیرودینامیک را بهینه می کنند.
هنگامی که تقاضای قدرت زیاد است – به عنوان مثال در شرایط رانندگی در پیست – دریچه ها مقادیر زیادی هوا را به رادیاتورهای خودرو هدایت می کنند.
سنسورهای سیستم های کمکی اکنون در پشت سطحی با جلای بالا در زیر پلاک شماره قرار دارند.
به طور اختیاری، پورشه چراغ های جلو جدید را با عملکرد ماتریکس LED HD با بیش از ۳۲۰۰۰ نقطه نوری ارائه می دهد.
نوربالای با عملکرد بالا جاده را تا فاصله بیش از ۶۰۰ متر روشن می کند.
همچنین عملکردهای اضافی نوآورانه ای مانند نور پیچ گوشه ای وابسته به حالت رانندگی، روشن شدن خطوط، نور محل ساخت و ترافیک و نوربالای بدون تابش نور که به طور دقیق به پیکسل ها تقسیم می شود ارائه می دهد.
نوار نوری بازطراحی شده با قوس یکپارچه و لوگوی “PORSCHE” قسمت عقب ۹۱۱ را عمیق تر و پهن تر نشان می دهد.
یک شبکه عقب بازطراحی شده با پنج بال در هر طرف به شیشه عقب متصل می شود و یک واحد گرافیکی را تشکیل می دهد که به اسپویلر جمع شونده در زیر آن محو می شود.
پلاک شماره بالاتر قرار دارد و دارای یک سپر عقب با ساختار واضح است. سیستم های اگزوز مخصوص مدل به طور ظریف در باله های دیفیوزر چشمگیر ادغام شده اند.
سیستم اگزوز اسپرت به طور اختیاری برای مدل های ۹۱۱ کررا در دسترس است. مدل های ۹۱۱ کررا GTS به طور استاندارد از سیستم اگزوز اسپرت مخصوص GTS بهره می برند.
یک کیت آیرودینامیک اختیاری عملکرد ۹۱۱ کوپه را بیشتر ارتقا می دهد.
این شامل یک سپر جلویی SportDesign متمایز با اسپویلر جلویی منحصر به فرد، پنل های رکاب جانبی مطابق و یک بال عقب ثابت سبک تر است.
این اجزا بالابر را کاهش می دهند و چسبندگی خودرو اسپرت را بهبود می بخشند.
کابین کاملاً دیجیتال و اتصال گسترده
پورشه در نسخه های کوپه، فضای داخلی مدل جدید ۹۱۱ را به طور استاندارد به صورت دو نفره طراحی کرده است.
پیکربندی ۲+۲ صندلی بدون هزینه اضافی به عنوان گزینه در دسترس است.
در کابین، پورشه DNA طراحی آشنا ۹۱۱ را با فناوری مدرن ترکیب می کند: مفهوم کنترل Porsche Driver Experience بر روی محور راننده و عملکرد سریع و بصری تمرکز دارد.
عناصر کنترلی ضروری به طور مستقیم روی یا در اطراف فرمان قرار گرفته اند.
اینها شامل دکمه استاندارد انتخاب حالت رانندگی، اهرم کمک راننده بازنگری شده و برای اولین بار در ۹۱۱، دکمه استارت – البته در سمت چپ فرمان – می شود.
در محفظه ذخیره سازی کنسول مرکزی مدل جدید ۹۱۱، یک محفظه خنک کننده برای تلفن های هوشمند با عملکرد شارژ القایی وجود دارد.
برای اولین بار، ۹۱۱ دارای یک صفحه ابزار کاملاً دیجیتال است.
صفحه نمایش خمیده ۱۲.۶ اینچی به طور ظریف در مفهوم جدید کنترل و نمایش ادغام شده است و می توان آن را به طور گسترده شخصی سازی کرد.
این نمایشگر تا هفت نمای مختلف را ارائه می دهد، از جمله یک نمای کلاسیک منحصر به فرد که از طراحی دایره ای سنتی پنج تایی پورشه با دورسنج مرکزی الهام گرفته شده است.
سیستم مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) همچنان از طریق صفحه نمایش مرکزی با وضوح بالا با صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی کار می کند.
با این حال، قابلیت سفارشی سازی حالت های رانندگی و عملکرد سیستم های کمک رانندگی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
مدل ۹۱۱ ارتقا یافته همچنین دارای ویژگی های اتصال جدید است.
کد QR فرآیند ورود به سیستم PCM با شناسه پورشه را به طور قابل توجهی ساده می کند.
Apple CarPlay® عمیق تر در خودرو ادغام شده است.
در صورت تمایل، اطلاعات را در صفحه ابزار نمایش می دهد و عملکردهای وسیله نقلیه را مستقیماً در اکوسیستم اپل فعال می کند، به عنوان مثال از طریق دستیار صوتی Siri®.
برای اولین بار، پخش ویدئو در حالت پارک به صورت اختیاری در دسترس است. برنامه هایی مانند Spotify® و Apple Music® را می توان به عنوان برنامه های اصلی در PCM بدون نیاز به اتصال تلفن هوشمند استفاده کرد.
قیمت
مدل جدید ۹۱۱ کررا کوپه و کابریولت با دیفرانسیل عقب اکنون برای سفارش در دسترس هستند.
برای مدل ۹۱۱ کررا GTS، سیستم تمام چرخ متحرک و نسخه تارگا (منحصراً با سیستم تمام چرخ متحرک ارائه می شود) نیز در دسترس است.
هر دو مدل به طور استاندارد به Porsche Doppelkupplung (PDK) مجهز شده اند.
پورشه مدل جدید ۹۱۱ کررا را به عنوان کوپه با قیمت پایه ۱۲۸,۷۰۰ یورو شامل مالیات بر ارزش افزوده و تجهیزات خاص کشور ارائه می دهد.
قیمت مدل ۹۱۱ کررا GTS کوپه از ۱۷۰,۶۰۰ یورو شروع می شود.
قیمت بسته کیت آیرودینامیک اختیاری برای ۹۱۱ کررا GTS 2,713.20 یورو شامل مالیات بر ارزش افزوده و تجهیزات خاص کشور است.
تحویل در آلمان برای ۹۱۱ کررا در اواخر تابستان و برای ۹۱۱ کررا GTS در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
جدول مشخصات مدلهای مختلف پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵
مشخصه | مدل ۹۱۱ Carrera | مدل ۹۱۱ Carrera GTS |
---|---|---|
موتور | ۳.۰ لیتری توئین توربو باکسر | ۳.۶ لیتری توئین توربو باکسر |
قدرت | ۲۹۰ کیلووات (۳۹۴ اسب بخار) | ۳۵۷ کیلووات (۴۸۵ اسب بخار) + ۴۱ کیلووات (۵۵ اسب بخار) الکتریکی |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر + ۱۵۰ نیوتن متر الکتریکی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت | ۴.۱ ثانیه (۳.۹ ثانیه با Sport Chrono) | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۴ کیلومتر در ساعت | ۳۱۲ کیلومتر در ساعت |
سیستم انتقال قدرت | Porsche Doppelkupplung (PDK) 8 سرعته | Porsche Doppelkupplung (PDK) 8 سرعته |
سیستم تعلیق | سیستم تعلیق اسپرت با PASM | سیستم تعلیق اسپرت با PASM و ارتفاع پایین تر ۱۰ میلی متر |
چرخ ها | ۱۹/۲۰ اینچی یا ۲۰/۲۱ اینچی | ۲۱ اینچی |
ترمزها | دیسک های ترمز فولادی با کالیپرهای ۶ پیستونی | دیسک های ترمز کامپوزیت سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونی |
فضای داخلی | ۲ نفره (۲+۲ به صورت اختیاری) | ۲ نفره (۲+۲ به صورت اختیاری) |
نمایشگر | صفحه ابزار ۱۲.۶ اینچی دیجیتال | صفحه ابزار ۱۲.۶ اینچی دیجیتال |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | Porsche Communication Management (PCM) با صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی | Porsche Communication Management (PCM) با صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی |
قیمت پایه | ۱۲۸,۷۰۰ یورو | ۱۷۰,۶۰۰ یورو |
تاریخ عرضه در آلمان | اواخر تابستان ۲۰۲۴ | اواخر سال ۲۰۲۴ |