جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵: تجدید ورود به دنیای لوکس
کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵: تجدید ورود به دنیای لوکس

۱۴۰۳-۰۳-۱۲ زمان مطالعه: 3 دقیقه 14

کمپانی کادیلاک با رونمایی از اوپتیک ۲۰۲۵، تصویری نو از مفهوم ورود به دنیای لوکس کادیلاک ارائه کرده است.

به گزارش مجله ماشین، اوپتیک به عنوان یک شاسی بلند لوکس با قیمت رقابتی، ضمن حفظ اصالت برند کادیلاک، مجموعه خودروهای برقی این شرکت را تکمیل می‌کند.

این خودرو به جمع دیگر اعضای خانواده رو به رشد کادیلاک برقی شامل لیرِک، اسکالِید IQ، سِلِستیک و ویستیک (که سال آینده عرضه می‌شود) می‌پیوندد.

اوپتیک با تکیه بر موفقیت لیرِک، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرو در بخش خود، کار خود را آغاز می‌کند.

اوپتیک با فروش در بیش از ۱۰ منطقه، از جمله اروپا، حضور جهانی خواهد داشت.

جکلین مک‌کوئید، رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز اروپا می‌گوید: «به عنوان بخشی از ورود تمام برقی کادیلاک به اروپا، ما از میزبانی اولین نمایش اوپتیک در پاریس هیجان‌زده هستیم. ما مشتاقیم تا مشخصات فنی را ارائه دهیم و فروش اوپتیک را در اواخر امسال آغاز کنیم.»

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵
نمای عقب کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

عملکردی مهیج و چابک

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵ با دو موتور الکتریکی استاندارد و سیستم تمام چرخ محرک عرضه می‌شود که منجر به تجربه‌ای سرگرم‌کننده و اسپرت از رانندگی می‌شود.

فاصله بین دو محور آن ۶ اینچ کوتاه‌تر از کادیلاک لیرِک است که منجر به هندلینگ چابک‌تر می‌شود.

جان کوکبرن، مهندس ارشد می‌گوید: «اوپتیک با گشتاور تقریباً آنی، تجربه‌ای منحصر به فرد و پرشور از رانندگی را ارائه می‌دهد. پلتفرم آلتیوم به ما امکان می‌دهد تا قدرت کافی را در بسته‌ای کوچک‌تر جای دهیم تا عملکردی هیجان‌انگیز ارائه دهیم و حس دقتی بی‌نظیر را القا کنیم.»

عملکرد آیرودینامیکی استثنایی اوپتیک، برد مسافتی حدود ۴۸۳ کیلومتری را که توسط کادیلاک تخمین زده شده است، امکان‌پذیر می‌کند.

پلتفرم انقلابی آلتیوم و واحدهای محرک، همراه با استفاده از لاستیک‌های با مقاومت غلتشی کم، نقش مهمی در برد چشمگیر این خودرو ایفا می‌کنند.

اسپویلر عقب تهویه‌دار، دیفیوزرها و سایر عناصر مجسمه‌سازی‌شده، آیرودینامیک را در قسمت عقب خودرو بدون خدشه‌دار کردن طراحی چشمگیر یک شاسی بلند، بهبود می‌بخشند.

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵
نمای جانبی کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

ویژگی‌های کلیدی اوپتیک

باتری ۸۵ کیلووات ساعتی با سیستم محرک استاندارد دو موتوره تمام چرخ محرک که قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار (حدود ۲۲۲ کیلووات) و گشتاوری معادل ۳۵۴ پوندفوت (حدود ۴۸۰ نیوتن‌متر) را به صورت آنی ارائه می‌دهد.

با یک بار شارژ کامل، اوپتیک برد مسافتی ۳۰۰ مایلی (حدود ۴۸۳ کیلومتری) را ارائه می‌دهد و شارژ سریع DC می‌تواند طی حدود ۱۰ دقیقه تا ۷۹ مایل (حدود ۱۲۷ کیلومتر) به برد آن اضافه کند.

اوپتیک قابلیت بازیابی انرژی (Regen On Demand) را ارائه می‌دهد، که یک ویژگی ترمزگیری کنترل‌شده توسط راننده است و به راننده اجازه می‌دهد تا با استفاده از پدال حساس به فشار اختصاصی روی فرمان، اوپتیک را کند کند یا متوقف کند.

رانندگی تک پدالی به راننده اجازه می‌دهد تا در اکثر شرایط رانندگی فقط با استفاده از پدال گاز، خودرو را کند کند و متوقف کند. این سیستم همچنین انرژی جنبشی ناشی از حرکت رو به جلوی اوپت

سیستم شارژ دو سطحی به راننده اجازه می‌دهد تا به پریز برق چهار شاخه‌ای (نیاز به نصب توسط متخصص) یا پریز برق استاندارد سه شاخه‌ای متصل شود.

اوپتیک به رانندگان این امکان را می‌دهد که بین چندین حالت رانندگی، از جمله Tour برای رانندگی روزمره، Sport برای رانندگی جاده‌ای و هندلینگ بهتر، Snow/Ice برای جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها و My Mode که تجربه‌ی رانندگی را با قابلیت تنظیم پاسخ ترمز و احساس فرمان شخصی‌سازی می‌کند، جابجا شوند.

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵
کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

طراحی منحصر به فرد

اوپتیک شخصیتی اسپرت و جوانانه را به سبد محصولات برقی کادیلاک اضافه می‌کند.

با ترکیب بی‌نظیر سطوح و فناوری‌های پیشرفته، نمای اوپتیک به‌طور ماهرانه‌ای تعادل ظریفی بین چابکی بصری یک فست‌بک و استایل متمایز کراس‌اوور برقی کادیلاک ایجاد می‌کند.

چرخ‌ها و لاستیک‌های به‌طور جسورانه‌ای متناسب که به گوشه‌های اوپتیک رانده شده‌اند، بر شخصیت و ابعاد اسپرت این خودرو تأکید می‌کنند.

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵
کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

سایر جزئیات منحصر به فرد طراحی خارجی

شیشه‌کاری فراگیر سقف: سقف ثابت شیشه‌ای، گذارتی بی‌درز بین شیشه و ورق فلزی را امکان‌پذیر می‌کند.

جلوپنجره کریستال سیاه: جلوپنجره کریستال سیاه امضای اوپتیک، شامل نورپردازی عمودی امضای کادیلاک و الگوی حک شده با لیزر در داخل جلوپنجره است که حس ظریف و پیشرفته‌ای را القا می‌کند.

پنجره پنل عقب: طراحی پنجره پنل عقب اوپتیک از طریق الگوی دقیق در شیشه لمینت آکوستیک که برای اولین بار در کادیلاک استفاده شده، حاصل می‌شود.

این الگوی گرافیکی در سراسر اوپتیک یافت می‌شود و با نشان موندیان در ادای احترامی به سبک کلاسیک کادیلاک همسو است.

رقص نورپردازی امضای کادیلاک: هنگامی که راننده به خودرو نزدیک می‌شود یا از آن خارج می‌شود، کلید اوپتیک یک توالی نوری رقص‌گونه را برای استقبال از او آغاز می‌کند.

فناوری و فضای داخلی متمرکز بر مشتری

تجربه‌ی کابین داخلی اوپتیک به گونه‌ای طراحی شده است که پیشرفته، پذیرا و متصل باشد.

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵ جادار و لوکس بودن فضای داخلی را در یک مجموعه راحت ارائه می‌دهد.

تزئینات و تزیینات روشن به تفسیر منحصر به فرد اوپتیک از لوکس کادیلاک در فضای داخلی می‌افزاید، در حالی که مجموعه ویژگی‌های فناوری موجود در خودرو، تجربه‌ای بصری را ایجاد می‌کند.

برایان نس‌بیت، مدیر اجرایی طراحی کادیلاک می‌گوید: «طراحی جسورانه‌ی اوپتیک، استاندارد لوکس کادیلاک را حفظ می‌کند، در حالی که جوان، اسپرت و نوآورانه باقی می‌ماند. جزئیات بیانگر، فناوری یکپارچه و فضای داخلی پذیرای آن، تجربه‌ای غوطه‌ورانه واقعی را برای رانندگان ارائه می‌دهد.»

تمرکز بر مواد نوآورانه و رویکردی جدید برای کاربرد و قرارگیری مواد، پیشرفته‌ترین فضای داخلی کادیلاک را ایجاد می‌کند.

پارچه روکش صندلی طرح‌دار اوپتیک از نخ‌هایی ساخته شده است که ۱۰۰% از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند.

روکش کاغذی چوبی اوپتیک از سهم مساوی چوب ترولیپ و روزنامه بازیافتی ساخته شده است.

کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵
کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵

امکانات کابین اوپتیک

بهترین فضای بار در کلاس و جادار بودن ردیف دوم صندلی‌ها.

صفحه نمایش LED پیشرفته ۳۳ اینچی با وضوح ۹k که بیش از ۱ میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد.

فناوری کمک رانندگی سوپر کروز (Super Cruise) به صورت استاندارد (۳ سال خدمات متصل) ارائه می‌شود که با استفاده از نقشه‌برداری GPS با وضوح بالا، سیستم توجه راننده، قابلیت‌های تغییر خط و نوار نوری روی فرمان فعال می‌شود.

فناوری پیشرفته رادار، دوربین و سنسور التراسونیک که در سراسر اوپتیک ادغام شده است، به رانندگان در ارائه دید، حس و نظارت بهتر بر محیط اطراف خود در طیف وسیعی از فناوری‌های ایمنی و کمک رانندگی استاندارد شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان نقطه کور، پارک اتوماتیک پیشرفته، هشدار برخورد از جلو و موارد دیگر.

تجربه‌ی اطلاعات سرگرمی داخلی گوگل، با قابلیت استفاده از نقشه‌های گوگل و دستیار گوگل.

سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو و Dolby Atmos® به صورت استاندارد. Dolby Atmos® یک تجربه‌ی صوتی فراگیر است که عمق، وضوح و جزئیات بیشتری را در موسیقی و سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی مشتریان به ارمغان می‌آید. سیستم صوتی AKG دارای بلندگوها و آمپلی‌فای器های تنظیم‌شده‌ی سفارشی است.

اوپتیک در دو تیپ متمایز – لوکس و اسپرت – عرضه می‌شود که به مشتریان امکان می‌دهد خودرویی را انتخاب کنند که با شخصیت و ترجیحاتشان مطابقت داشته باشد. قیمت‌گذاری از ۵۴۰۰۰ دلار تخمین زده شده است که شامل هزینه‌های مقصد، بدون احتساب مالیات، عنوان، مجوز و کارمزد نمایندگی است.

کادیلاک اوپتیک با طراحی جسورانه، عملکرد هیجان‌انگیز، فناوری پیشرفته و فضای داخلی لوکس، گامی جسورانه در آینده‌ی خودروهای برقی این برند به شمار می‌رود.

جدول مشخصات کادیلاک اوپتیک ۲۰۲۵:

مشخصهمقدار
نوع موتوربرقی
قدرت موتور۳۰۰ اسب بخار
گشتاور موتور۳۵۴ پوند فوت
سیستم انتقال قدرتتمام چرخ محرک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت(هنوز منتشر نشده)
حداکثر سرعت(هنوز منتشر نشده)
برد مسافتی۴۸۳ کیلومتر (۳۰۰ مایل)
ظرفیت باتری۸۵ کیلووات ساعت
نوع شارژDC سریع، AC سطح ۲، سطح ۱
زمان شارژ۱۰ دقیقه برای شارژ ۱۲۷ کیلومتر (۷۹ مایل) با شارژ سریع DC
سیستم ترمز جلودیسکی تهویه‌دار
سیستم ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق جلومستقل MacPherson
سیستم تعلیق عقبچند اتصالی مستقل
رینگ و لاستیک۱۹ اینچ
طول۴۶۷۰ میلی متر
عرض۱۹۳۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۸۰ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۷۷۵ میلی متر
وزن(هنوز منتشر نشده)
ظرفیت صندلی۵
ظرفیت صندوق عقب۱۱۷۶ لیتر (با صندلی های عقب خوابیده)
فضای داخلیجادار و راحت
ویژگی های داخلیصفحه نمایش LED 33 اینچی، سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو و Dolby Atmos، Super Cruise، Google Maps و Google Assistant
ویژگی های ایمنیکروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان نقطه کور، پارک اتوماتیک پیشرفته، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و موارد دیگر
قیمت۵۴۰۰۰ دلار (تخمین زده شده)

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×