جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ / تجربه‌ای الکتریکی و قدرتمند در دل طبیعت
جیپ واگنیر اس 2024

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ / تجربه‌ای الکتریکی و قدرتمند در دل طبیعت

۱۴۰۳-۰۳-۱۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه 20

جیپ واگنیر اس 2024 به عنوان اولین خودروی برقی جهانی این برند معرفی شد و با قدرت 600 اسب بخار به جنگ تسلا می‌رود.

به گزارش مجله ماشین،کمپانی جیپ با معرفی اولین خودروی برقی جهانی خود، Wagoneer S Launch Edition، وارد بخش رو به رشد SUVهای برقی می‌شود.

این خودروی تمام برقی و کاملاً جدید، در پاییز سال ۲۰۲۴ ابتدا در ایالات متحده و کانادا عرضه خواهد شد و بعداً در بازارهای سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

عملکردی فوق‌العاده با قابلیت آفرود

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ تنها به‌عنوان یک خودروی برقی با برد بیش از ۳۰۰ مایل با یک بار شارژ ارائه می‌شود.

این خودرو قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار، شتاب فوق‌العاده سریع صفر تا ۶۰ مایل در ساعت در ۳.۴ ثانیه  را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

جیپ واگنیر اس 2024
نمای عقب جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

با ترکیب این عملکرد چشمگیر با سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain که منحصراً در اختیار کمپانی جیپ است، واگoneer S اطمینان خاطر از رانندگی و چسبندگی مناسب در تمامی شرایط آب و هوایی و جاده‌ای را به راننده القا می‌کند.

آنتونیو فیلیسا، مدیرعامل برند جیپ، در این باره می‌گوید: «عرضه اولین خودروی برقی جهانی جیپ واگoneer S، فصل جدیدی را در تاریخ پرفراز و نشیب برند جیپ رقم می‌زند. ما با تکیه بر نزدیک به یک قرن نوآوری و طراحی، این اولین خودروی برقی جهانی را به نسل کاملاً جدیدی از مالکان معرفی خواهیم کرد که تجربه‌ای کاملاً الکتریکی و متمایز با ماهیت جیپ را به آن‌ها ارائه می‌دهد. با انرژی جدید در خط تولید جیپ، از خودروهای برقی گرفته تا مدل‌های V8، مشتریان هرگز آزادی بیشتری برای انتخاب ماجراجویی مورد علاقه خود نداشته‌اند.»

راه‌حل‌های شارژ آسان و سریع

برای سهولت و سرعت شارژ اولین خودروی برقی جهانی جیپ، این خودرو به یک باتری ۴۰۰ ولتی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات‌ساعت مجهز شده است که امکان شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را در مدت ۲۳ دقیقه با استفاده از شارژر سریع DC فراهم می‌کند.

تمامی مدل‌های Jeep Wagoneer S Launch Edition شامل یک شارژر خانگی سطح ۲ با توان ۴۸ آمپر یا اعتبار شارژ عمومی از طریق Free2move Charge، اکوسیستم شارژ ۳۶۰ درجه استلانتیس، می‌شوند تا مشتریان همیشه با سهولت شارژ شوند و مدیریت انرژی به صورت یکپارچه صورت گیرد.

مشتریان واگoneer S می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Free2move Charge به راحتی به دنبال ایستگاه‌های شارژ بگردند، فرآیند شارژ را فعال کنند و سوابق شارژ خود را پیگیری نمایند.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

معماری الکتریکی

پلتفرم الکتریکی STLA Large، که به‌طور خاص برای خودروهای برقی طراحی شده است، زیربنای ویژگی‌های پیشرو در بخش خودروی ۲۰۲۴ جیپ واگoneer S را تشکیل می‌دهد.

طراحان و مهندسان جیپ با انعطاف‌پذیری بالای این پلتفرم، طول، عرض، سیستم تعلیق و پیکربندی پیشرانه را برای واگoneer S تنظیم کرده‌اند تا گشتاور لحظه‌ای و شتاب فوق‌العاده سریع را به ارمغان بیاورد.

استاندارد، تمام برقی، چهار چرخ محرک بودن این خودرو، پویایی رانندگی کنترل شده را هم در جاده و هم در شرایط مختلف جاده‌ای به ارمغان می‌آورد.

ماژول‌های محرک برقی (EDM) طراحی‌شده توسط استلانتیس به صورت مستقل چرخ‌های جلو و عقب را برای پاسخگویی لحظه‌ای گشتاور نیرو می‌دهند، در حالی که سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain که منحصراً در اختیار کمپانی جیپ است، دارای پنج حالت رانندگی متفاوت است: خودکار، اسپرت، اقتصادی، برف و شن.

ماژول‌های EDM سه در یک واگoneer S موتور الکتریکی، گیربکس و الکترونیک قدرت را در یک واحد جمع و جور ترکیب می‌کنند که هم قدرتمند و هم کارآمد است.

EDM جلو به منظور کاهش مصرف انرژی در هنگام حرکت با سرعت ثابت و بهینه‌سازی برد، به سیستم قطع اتصال چرخ مجهز شده است.

استفاده از فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید نقش اساسی در توسعه کلی جیپ واگoneer S داشته است.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

طراحی

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ با میراث، نوآوری و ظرافت ممتاز خود، مسیر خود را با سبک ارتقا یافته، ظرافت ظریف و اعتماد به نفس تزلزل‌ناپذیر خود ترسیم می‌کند.

طراحی بیرونی این SUV ترکیبی هوشمندانه از تناسبات هماهنگ، قابلیت مدرن ۴xe و راندمان آیرودینامیکی است که وجه کاربردی برند جیپ را برای عصر الکتریکی امروز بازتعریف می‌کند.

نمای جلویی با ظرافت با یک جلوپنجره هفت‌ضلعی بازطراحی‌شده که عملکرد تنفس را به دیدن تبدیل می‌کند، تزئین شده است.

دیگر نیازی به جریان هوا و خنک‌کنندگی نیست، جلوپنجره محصور شده هنگام نزدیک شدن به خودرو خط دید را روشن می‌کند. نورپردازی محیطی جدید و چشمگیر از معماری مدرن الهام گرفته شده و حتی از فاصله دور ظاهری متمایز را ارائه می‌دهد.

سطوح آیرودینامیکی با شیب و انحنای دقیق کاپوت و شیشه جلو که هر دو برای عملکرد و راندمان بهینه در سرعت‌های بالا زاویه‌دار هستند، برجسته می‌شوند.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

خط سقف شیب‌دار زیر اسپویلر عقب کنتیلی جاری می‌شود و عملکرد و زیبایی‌شناسی را با سیلوئت متمایز واگoneer پل می‌زند.

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴، به‌طور انحصاری با جزئیات تیره و ظریف مجهز خواهد شد.

Launch Edition با ارائه سبک و شخصی‌سازی مستقیم از کارخانه، دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی Gloss Black و همچنین عناصر بیرونی Gloss Black و خاکستری خنثی تیره است.

استفاده از کروم به طور قابل توجهی غایب است، زیرا تیم طراحی به دنبال استفاده از فرآیندها و مواد سازگار با محیط زیست بیشتر بود.

جزئیات تزئینی ساتن‌شده و یک سانروف پانوراما دو حالته برای تجربه‌ای روباز، جزئیات ظاهری را کامل می‌کنند.

رویکرد طراحی کاملاً کارآمد

در مورد یک خودروی تمام برقی، آیرودینامیک یک عنصر کلیدی در معادله کلی طراحی است.

طراحان و مهندسان جیپ اهدافی را برای دستیابی به عملکرد آیرودینامیکی بهینه برای حداکثر راندمان، برد و عملکرد تعیین کردند و در عین حال ظاهر شیک و ممتاز خود را حفظ کردند.

با استفاده از ابزارهای پیشرفته و فرآیند آزمایش و توسعه دقیق، از جمله تونل‌های باد پیشرفته، تیم به ضریب درگ (CD) 0.29 دست یافت که کمترین ضریب درگ برای یک خودروی جیپ تاکنون است و تقریباً ۱۵ درصد بهتر از یک SUV متوسط است.

از نظر ساختاری، سقف و اسپویلر درب عقب برای به حداقل رساندن اندازه ردپا زاویه‌دار هستند.

دستگیره‌های درب‌های توکار، بال عقب و باله‌های یکپارچه به هدایت جریان هوا در اطراف خودرو و کنترل نقطه جدایی در عقب کمک می‌کنند.

علاوه بر این، یک سیستم یکپارچه از سپرهای زیر بدنه، گلگیرهای جلو سه‌بعدی و طراحی لبه جانبی منحصر به فرد، جریان هوا را به طور صاف در اطراف لاستیک‌ها و به سمت عقب خودرو هدایت می‌کند تا حداقل درگ ایجاد شود. همه اینها به Wagoneer S کمک می‌کند تا به عنوان آیرودینامیک‌ترین SUV برند جیپ تبدیل شود.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

هنر طراحی داخلی

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ با تکیه بر میراث برند جیپ به عنوان پیشگام و خالق اولین SUV لوکس مدرن در سال ۱۹۶۳، با آغوش باز از فناوری، لوکس و نوآوری، مرزها را جابجا می‌کند و نماد برند جیپ را ارتقا می‌دهد.

فضای داخلی جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ بر پایه میراث جیپ در ارائه کابین‌های کلاس جهانی که هنر سفر را به تصویر می‌کشند، بنا شده است.

فضای داخلی یکپارچه با فناوری آن به همان اندازه که اعداد عملکرد آن چشمگیر است، با بیش از ۴۵ اینچ فضای قابل استفاده صفحه نمایش، صفحه نمایش تعاملی سرنشین جلو که منحصراً در این بخش عرضه می‌شود، جزئیات هنری و تجهیزات ظریف، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان به موسیقی که به دنبال یک سیستم صوتی ممتاز و فراگیر هستند، نیازی به جستجوی بیشتر ندارند.

به لطف همکاری انحصاری با McIntosh، جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ ، عملکرد صوتی برجسته‌ای را از طریق یک سیستم ۱۹ بلندگو با تنظیم سفارشی ارائه می‌دهد.

این سیستم پرقدرت که توسط یک آمپلی‌فایر ۱۲۰۰ وات و ساب ووفر ۱۲ اینچی برای کیفیت باس فوق‌العاده تغذیه می‌شود، تجربه‌ای فراگیر را ارائه می‌دهد و به همه سرنشینان خودرو حس حضور در استودیو ضبط با هنرمندان مورد علاقه‌شان را می‌دهد.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

معادله طراحی هدفمند

کابین جلویی جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ با چندین جزئیات جدید از جمله آلومینیوم سرامیکی مشکی جدید با تزئین لمسی تزئین شده است که در بسیاری از نقاط تماس خودرو ظاهر می‌شود.

این الگوی لمسی ناوبری منحصر به فرد که به طور برجسته در کنسول مرکزی راننده قرار گرفته است، خنک است و حس چینی مانند دارد.

درها با روکش نرم با تزئینات تزئینی، از جمله لهجه‌های فلزی متقاطع تراشیده شده برای مطابقت با داشبورد جلو، برجسته شده‌اند.

استفاده از منابع و مواد بازیافتی به طور آگاهانه درجیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ ادغام شده است.

صندلی‌ها، کنسول، درها و سطوح داشبورد از مواد مصنوعی غیر چرمی ساخته شده‌اند.

تجهیزات اضافی شامل سقف داخلی میکروفیبر ممتاز و فرش‌های ممتاز ساخته شده از مواد بازیافتی قبل و بعد از مصرف است.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

فناوری امن‌تر و هوشمندتر، تجربه‌ای رانندگی فراگیر را ارائه می‌دهد

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴، پیشرو در کلاس خود در میان تمام خودروهای برقی، بیش از ۴۵ اینچ فضای صفحه نمایش با وضوح بالا را ارائه می‌دهد، از جمله صفحه نمایش تعاملی ۱۰.۲۵ اینچی جلوی سرنشین که به طور مستقیم با سیستم Uconnect 5 ارتباط برقرار می‌کند و به سرنشین جلو اجازه می‌دهد تا با یک لمس سریع صفحه نمایش، به راننده در مسیریابی یاری کند.

راننده جیپ جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ با یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی جدید برای راننده که بر اساس بازخورد مشتریان برای ارائه بصری جذاب و بصری طراحی شده است، از رانندگی ارتقا یافته و اتصال یکپارچه لذت خواهد برد.

با همکاری سیستم ناوبری یکپارچه استاندارد، نمای جاده‌های پویا جدید به راننده کمک می‌کند و سیستم رانندگی خودکار استاندارد خودرو را افزایش می‌دهد.

همچنین دارای مجموعه ای از منوها از جمله عناصر خاص خودروهای برقی مانند سطح شارژ، سلامت باتری و توان موجود است.

هنگامی که جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ پارک شده و به برق وصل است، صفحه نمایش خوشه اطلاعات میزان شارژ فعلی را نمایش می‌دهد که با حس کردن کلید از راه دور فعال می‌شود.

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مرکزی استاندارد، سیستم Uconnect 5 پرطرفدار را با وضوح بهبود یافته در خود جای داده است.

صفحه نمایش نسبت به نسل‌های قبلی پاسخگوتر است و وضوح بهتری را برای خوانایی نقشه‌ها، دوربین‌ها و ویجت‌ها ارائه می‌دهد.

طیف وسیعی از رنگ‌های اشباع شده و نورپردازی پشتی نیز امکان نمایش بهتر برنامه‌های سیستم را فراهم می‌کند.

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ همچنین خدمات Jeep Connect را به عنوان بخشی از برنامه جیپ شامل می‌شود که به مالکان کمک می‌کند تا جزئیات را درک و به آنها دسترسی داشته باشند، مانند شارژ باقی‌مانده خودرو. به عنوان مثال، با ویژگی Dynamic Range Mapping، هنگامی که مقصدی در ناوبری وارد می‌شود، الگوریتم‌های نرم‌افزاری بردی را که می‌تواند بر اساس وضعیت شارژ خودرو پیموده شود، محاسبه و به صورت بصری نمایش می‌دهند.

جیپ واگنیر اس 2024
جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴

امنیت و مزایای ممتاز مالکیت

جیپ واگنیر اس ۲۰۲۴ با ترکیبی از بیش از ۱۷۰ ویژگی ایمنی و امنیتی استاندارد که به بهبود دید ابزار دقیق و کمک به جلوگیری از تصادف با فناوری پیشرفته کمک راننده مجهز شده است.

ویژگی‌های Launch Edition شامل Active Driving Assist، Intersection Collision Assist، Drowsy Driver Detection، Traffic Sign Recognition و دوربین دید ۳۶۰ درجه است.

جدول مشخصات جیپ واگنیر اس

مشخصهتوضیحات
نوعSUV برقی
بردبیش از ۳۰۰ مایل با یک بار شارژ
شتاب۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۳.۴ ثانیه
گشتاور۸۴۱ نیوتن متر
سیستم انتقال قدرتتمام برقی، چهار چرخ محرک
سیستم مدیریت کششSelec-Terrain
صفحه نمایش۱۲.۳ اینچی برای راننده، ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو، ۱۵ اینچی مرکزی
سیستم صوتیMcIntosh با ۱۹ بلندگو
ویژگی‌های ایمنی و امنیتیبیش از ۱۷۰
به‌روزرسانی‌هاOTA برای ویژگی‌ها و خدمات جدید
رقیبانتسلا Model X، Lucid Gravity

گالری تصاویر جیپ واگنیر اس

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×