جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لادا الکتریکی نیوا تراول در نمایشگاه اقتصادی بین‌المللی سنت پترزبورگ
لادا الکتریکی نیوا تراول

لادا الکتریکی نیوا تراول در نمایشگاه اقتصادی بین‌المللی سنت پترزبورگ

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه 16

خودروی الکتریکی آزمایشی لادا الکتریکی نیوا تراول ( Lada e-Niva Travel ) با حفظ سیستم مکانیکی چهارچرخ متحرک مدل بنزینی اولیه و با طراحی جدید و مدرن جلو، در نمایشگاه اقتصادی بین‌المللی سنت پترزبورگ (PMEF) رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، شرکت آوتوواز در نمایشگاه سنت پترزبورگ حضور قدرتمندی داشت و مدل جدید و مورد انتظار Lada Iskra را معرفی کرد.

در همین حال، لادا الکتریکی نیوا تراول به عنوان یک مدل مفهومی با طراحی جذاب و موتور الکتریکی، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

نصب موتور الکتریکی، قابلیت آفرود این خودرو را کاهش نداده است.

باید توجه داشت که لادا الکتریکی نیوا تراول در حال حاضر فقط یک نمونه آزمایشی است و هنوز مشخص نیست که آیا به تولید انبوه خواهد رسید یا خیر.

لادا الکتریکی نیوا تراول
نمای عقب لادا الکتریکی نیوا تراول در حال شارژ

طراحی لادا الکتریکی نیوا تراول

با این حال، طراحی دقیق این خودرو نشان‌دهنده جهت‌گیری بازطراحی آینده یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در روسیه است.

آخرین بار طراحی ظاهری لادا نیوا تراول در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و نسخه الکتریکی جدید با جلوپنجره بزرگتر و سپر جلوی با خطوط برجسته‌تر و چراغ‌های مه‌شکن به رنگ بدنه، خودنمایی می‌کند.

از نظر ساختاری، لادا الکتریکی نیوا تراول  با کمترین تغییرات ساخته شده است: موتور بنزینی و جعبه‌دنده حذف شده‌اند، اما جعبه‌دنده کمکی و سیستم مکانیکی چهارچرخ متحرک استاندارد حفظ شده‌اند.

به جای موتور احتراقی، یک موتور الکتریکی با توان حداکثری ۱۲۰ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار) و توان مستمر ۶۰ کیلووات (۸۱.۵ اسب بخار) نصب شده است.

ظرفیت باتری که بخشی از فضای صندوق عقب را اشغال کرده، ۳۴ کیلووات‌ساعت است و با هر بار شارژ، این خودرو قادر به پیمودن ۱۷۵ کیلومتر می‌باشد. شارژ باتری از طریق پریز خانگی در ۱۲ ساعت انجام می‌شود.

لادا الکتریکی نیوا تراول
فضای داخل لادا الکتریکی نیوا تراول

کابین لادا الکتریکی نیوا تراول

کابین لادا الکتریکی نیوا تراول تقریباً استاندارد است، اما دارای روکش چرمی مشکی با تزئینات نارنجی متضاد می‌باشد.

صفحه‌نمایش الکترونیکی و انتخاب‌گر حالت‌های سیستم پیشرانه از Lada e-Largus گرفته شده‌اند.

دنده کاهنده در جعبه‌دنده کمکی و قفل دیفرانسیل مرکزی با دکمه‌هایی زیر صفحه‌نمایش سیستم چندرسانه‌ای فعال می‌شوند.

پیش‌بینی چشم‌انداز بازار برای کابین لادا الکتریکی نیوا تراول در حال حاضر دشوار است.

به نظر نمی‌رسد که یک شاسی‌بلند الکتریکی که از تبدیل نسخه بنزینی به دست آمده باشد، تقاضای زیادی داشته باشد، اما می‌تواند جایگاه خود را در بازار پیدا کند، به خصوص اگر قیمت آن معقول باشد.

لادا الکتریکی نیوا تراول
نمای جانبی لادا الکتریکی نیوا تراول

جدول مشخصات

مشخصهविवरण
نوع پیشرانهالکتریکی
قدرت پیک موتور۱۲۰ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار)
قدرت دائم موتور۶۰ کیلووات (۸۱.۵ اسب بخار)
ظرفیت باتری۳۴ کیلووات ساعت
برد مسافت با هر بار شارژ۱۷۵ کیلومتر
زمان شارژ۱۲ ساعت (از طریق پریز برق خانگی)
سیستم انتقال قدرتAWD مکانیکی با جعبه دنده دستی
سیستم تعلیقجلو: مک‌فرسون / عقب: چند اتصالی
ترمزهادیسکی در جلو و عقب
رینگ‌ها۱۷ اینچی آلیاژی
ابعادطول: ۴۰۴۰ میلی‌متر / عرض: ۱۸۰۱ میلی‌متر / ارتفاع: ۱۶۹۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۵۰۰ میلی‌متر
وزن۱۸۰۰ کیلوگرم (حدود)
ظرفیت صندلی۵ نفر
ظرفیت بار(با صندلی‌های عقب خوابیده)
امکاناتصفحه کیلومتر دیجیتال، دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی، کنترل الکترونیکی دنده معکوس و دیفرانسیل مرکزی، روکش چرمی مشکی با نارنجی

گالری تصاویر

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×