جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چگونه داج وایپر به یک خودروی آفرود فوق‌العاده تبدیل شد؟
داج وایپر آفرود

چگونه داج وایپر به یک خودروی آفرود فوق‌العاده تبدیل شد؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۰ زمان مطالعه: 2 دقیقه 15

این پروژه شامل بریدن و بازسازی کامل خودرو و افزودن تایرهای بزرگ آفرودی، گلگیرهای بریده و طراحی سیستم تعلیق سفارشی برای جلو و عقب خودرو بوده است. سیستم تعلیق عقب با یک اکسل محکم از جیپ رانگلر روبیکان جایگزین شده است.

به گزارش مجله ماشین، داج وایپر اصلی یک خودروی آفرود نیست. با ارتفاع کم، طراحی ورزشی و سخت، هدف اصلی آن لذت بردن از جاده‌های پر پیچ و خم و بزرگراه‌های هموار و باز است.

ظاهراً کسی این موضوع را به سازنده این وایپر نگفته است، چرا که این خودرو تحت تغییرات گسترده‌ای قرار گرفته تا تبدیل به یک ماشین قدرتمند برای بیابان‌نوردی شود. به نحوی، ظاهر آن فوق‌العاده است.

مالک این وایپر نسل اول قرمز رنگ از دهه ۱۹۹۰ را کاملاً باز کرده، بریده و دوباره سرهم کرده است.

پروژه به نقطه‌ای رسیده که میزبان، مت، احساس راحتی کرد تا خودرو را برای یک سری تست‌های جامع شامل دور زدن، پرش و سنگ‌نوردی به بیابان ببرد.

علاوه بر گلگیرهای بریده و تایرهای بزرگ آفرودی، مت طراحی خاصی برای سیستم تعلیق جلوی خودرو انجام داده تا با شوک‌ها و فنرهای بلندتر بازار سازگار باشد.

داج وایپر آفرود
داج وایپر آفرود

در قسمت عقب، سیستم تعلیق کارخانه‌ای وایپر به طور کامل با یک اکسل محکم از جیپ رانگلر روبیکان جایگزین شده است، که مجهز به دیفرانسیل قفل‌شونده است.

موتور ۸.۰ لیتری V-10 طبیعی و گیربکس شش‌سرعته Tremec T-56 همچنان دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

به طور شگفت‌انگیزی، تست‌های مت نشان داد که فقط چند مشکل کوچک با وایپر بیابانی وجود دارد.

دیفرانسیل قفل‌شونده باعث می‌شود که دور زدن‌ها آسان باشد، اما حتی با رادیاتور ارتقاء یافته، دمای مایع خنک‌کننده بیشتر از حد مطلوب بود.

و در حالی که سنگ‌نوردی با سرعت کم موفقیت‌آمیز بود، نبود یک جعبه انتقال سرعت کم، کنترل گشتاور را دشوار می‌کرد.

اگرچه خودرو به خوبی فرود آمد، برخی از تریم‌های داخلی جدا شدند و چند قطعه از سیستم تعلیق سفارشی شروع به جدا شدن کردند. اما هیچ‌چیز با چند جوش اضافه قابل رفع نیست.

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×