صفحهنمایش داخل فرمان از ZF Lifetec / تحولی جدید در خودروها
به گزارش مجله ماشین، خودروسازان به سختی در حال یافتن مکانهایی برای قرار دادن صفحهنمایشها در داخل خودروها هستند.
شرکت تأمینکننده خودروی آلمانی ZF از طریق بخش ایمنی غیرفعال خود، راهی برای قرار دادن صفحهنمایش در داخل فرمان خودروهای آینده پیدا کرده است.
طراحی ZF Lifetec به وضوح کیسه هوا را حفظ میکند، اما دیگر از مرکز فرمان باز نمیشود. بلکه از لبه بالایی باد میشود.
طبق گفته ZF Lifetec، این کار فضای مرکزی فرمان را آزاد کرده و آن را برای یک “رابط کاربری مشابه گوشی هوشمند” آماده کرده است. این شرکت در حال بررسی قرار دادن یک صفحهنمایش مرکزی یا چندین صفحهنمایش لمسی است.
انجام این کار به خودروسازان آزادی بیشتری در طراحی فرمان میدهد بدون آنکه ایمنی را به خطر بیندازد.
تیم پشت این پروژه توضیح میدهد که لزوماً نیازی به یک چیدمان تمام صفحه نیست زیرا میتواند یک تنظیمات ترکیبی با ترکیب یک سوئیچ دوار با سطوح لمسی باشد.
دادن فضای بیشتر به مهندسان در مرکز فرمان، امکان نصب حسگرهای اضافی را در خودروهای مجهز به سیستم رانندگی نیمهخودکار فراهم میکند.
طبق گفته ZF Lifetec، این تشخیص دستها، که به خودرو اطلاع میدهد که هنوز به جاده توجه دارید، ایمنی را افزایش میدهد.
حداقل این یک یوک نیست. مهمتر از همه، چه اتفاقی میافتد اگر خودرو در حالی که دستهای راننده در موقعیت ساعت ۱۲ قرار دارند، در یک تصادف قرار گیرد؟
مگر اینکه شما یک راننده فرمول ۱ باشید که باید در حین مسابقه بسیاری از تنظیمات را تنظیم کنید، واقعاً نیازی به یک صفحهنمایش در فرمان ندارید.
برخی استدلال میکنند که مهندسان باید روی زمینههای دیگری تمرکز کنند به جای تلاش برای ابداع دوباره (فرمان).
اگر خودروسازان به این مسیر بروند، چطور است به جای آن دکمههای فیزیکی قرار دهند؟ میدانید، مثل پونتیاک بونوویل داشت.
با داشتن یک خوشه دیجیتالی ابزار، یک سیستم اطلاعات سرگرمی، یک صفحهنمایش اضافی فقط برای مسافر جلو و یک نمایشگر سربالا، ما به اندازه کافی صفحهنمایش داریم.
وقت آن است که دکمهها را بازگردانیم، یا حداقل همه چیز را فقط از طریق صفحهنمایشها در دسترس قرار ندهیم.