شنبه , ۷ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروسازی چری چین: کارخانه اروپا به کاهش عوارض خودروهای برقی کمک خواهد کرد
لوگو خودروسازی چری چین

خودروسازی چری چین: کارخانه اروپا به کاهش عوارض خودروهای برقی کمک خواهد کرد

۱۴۰۳-۰۳-۲۶

چری، بزرگترین خودروساز چین از نظر حجم صادرات، انتظار دارد تولید برنامه ریزی شده خود در اروپا به کاهش تاثیر عوارض اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی ساخت چین کمک کند.

به گزارش مجله ماشین، یک مقام ارشد اجرایی چری روز پنجشنبه، یک روز پس از اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال عوارض اضافی تا ۳۸.۱ درصد بر واردات خودروهای برقی چین، به رسانه ها گفت: “داشتن تولید محلی باید به ما کمک کند تا بخشی از تاثیر عوارض را کاهش دهیم.”

چارلی ژانگ، معاون رئیس چری و رئیس بخش اروپا، اعلام کرد که عوارض اتحادیه اروپا بر واردات چری ۲۱ درصد خواهد بود.

این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری تولید خودروهای برقی را در کارخانه بارسلونا اسپانیا، که اولین کارخانه تولید آن در اروپا است، آغاز کند.

چری و رقبای آن، BYD و گریت وال موتور، به دنبال راه اندازی کارخانه های تولید و مونتاژ در اروپا هستند، زیرا آنها به دنبال افزایش فروش خودروهای ارزان قیمت در این منطقه برای رقابت با رقبای اروپایی خود در بحبوحه کاهش تقاضا در داخل چین هستند.

آقای ژانگ گفت که کارخانه بارسلونا برای پاسخگویی به برنامه های میان مدت و بلندمدت چری در اروپا به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود و این شرکت به دنبال گزینه هایی برای یک سایت دوم است. او از ارائه جزئیات خودداری کرد.

ژانگ گفت که چری، یکی از چندین خودروساز چینی که به دنبال سهم بیشتری در بازار اروپا هستند، علیرغم عوارض، برای پیشبرد برنامه های توسعه خود در آنجا بسیار “مصمم” است.

این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که فروش خودروهای برندهای Omoda و Jaecoo را در ایتالیا در سه ماهه سوم آغاز خواهد کرد که این کشور را به دومین بازار اروپایی گروه چینی تبدیل می کند.

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×