جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست
آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

۱۴۰۳-۰۴-۰۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 3

به نظر می‌رسد دوام خوشحالی بی‌ام‌و برای تصاحب عنوان سریع‌ترین خودروی کامپکت در مسیر افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ بسیار کوتاه بود. کم‌تر از یک سال پیش، این خودروساز باواری با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۳۸.۷۱ ثانیه توسط راننده‌ی خود، یورگ وایدینگر، در این مسیر جهنمی به خود می‌بالید. اما حالا این رکورد با خاک یکسان شده است، چرا که آئودی RS3 جدید توانست با اختلاف بیش از ۵ ثانیه، رکورد قبلی را جابجا کند.

به گزارش مجله ماشین، هنوز پوشش استتاری روی بدنه‌ی آئودی RS3 جدید وجود دارد، چرا که رونمایی رسمی آن انجام نشده است.

با این حال، این سدان جذاب که به دست راننده‌ی تست و مسابقه، فرانک استیپلر، هدایت می‌شد، توانست مسیر چالش‌برانگیز نوربرگ‌رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۳۳.۱۲ ثانیه طی کند.

لاستیک‌های این هیولای جیب‌کوچک از نوع پیرلی P Zero Trofeo R نیم‌اسلیک بوده‌اند.

سیستم ترمز سرامیکی، سیستم تعلیق تطبیقی اسپرت RS و شاسی تقویت‌شده از دیگر ویژگی‌های این خودروی قدرتمند به شمار می‌روند.

هرچند مدل ۲۰۲۵ آئودی S3 نسبت به گذشته از قدرت بیشتری برخوردار است، اما این موضوع در مورد نسخه‌ی فیس‌لیفت RS3 صدق نمی‌کند.

آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست
آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

از آنجایی که خودروی مورد بحث در این خبر یک مدل اروپایی است، از نسخه‌ی کمی ضعیف‌تر موتور ۲.۵ TFSI استفاده می‌کند.

قدرت خروجی این موتور پنج سیلندر توربوشارژ، برابر با ۳۹۵ اسب بخار است. این در حالی است که مدل آمریکایی RS3 پیش از فیس‌لیفت، قدرتی معادل ۴۰۱ اسب بخار را ارائه می‌داد.

با توجه به اینکه مدیر بخش RS آئودی، سباستین گرامس، پیش‌تر به افزایش قدرت در نسل بعدی این خودرو اشاره کرده بود، عدم افزایش قدرت در مدل جدید تا حدی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

گرامس در مصاحبه‌ای در ماه مه ۲۰۲۳ گفته بود: «ما برای مرحله‌ی بعد، قدرت موتور پنج سیلندر را افزایش خواهیم داد. هنوز جای پیشرفت وجود دارد. ما نسخه‌ی RS3 Performance Edition را ارائه کردیم که سریع‌تر و قدرتمندتر بود و صندلی‌های مسابقه‌ای و تنظیمات متفاوتی داشت. همانطور که می‌بینید، در آینده محصولاتمان را به شکل قابل توجهی ارتقا خواهیم داد.»

نسخه‌ی ویژه‌ای که او به آن اشاره کرد، نسخه‌ی پنج‌درب هاچ‌بک بود که به‌صورت محدود و تنها برای بازار خارج از آمریکا عرضه شد و قدرتی برابر با ۴۰۱ اسب بخار داشت.

احتمالا در سال‌های آینده شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی قدرتمندتری بر اساس RS3 جدید خواهیم بود.

آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست
آئودی RS3 جدید رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

این مدل احتمالا از قدرتمندترین نسخه‌ی موتور پنج سیلندر بهره خواهد برد، چرا که آئودی با توجه به سخت‌گیری‌های آتی در مورد قوانین آلایندگی، به پایان عمر این موتور اشاره کرده است.

اگرچه مدل‌های آمریکایی به‌صورت استاندارد از قدرت بیشتری برخوردارند، اما اروپایی‌ها می‌توانند نسخه‌ی پنج‌درب هاچ‌بک را به‌عنوان جایگزینی جذاب‌تر و قدرتمندتر برای فولکس‌واگن گلف R انتخاب کنند.

انتظار می‌رود رونمایی رسمی از این خودرو در هفته‌های آینده انجام شود و ثبت سفارش مدل ۲۰۲۵ آئودی RS3 در اروپا از اواخر آگوست آغاز گردد. اولین سری از این خودروها نیز در ماه اکتبر به نمایندگی‌ها خواهند رسید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×