جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ایران خودرو از تولید و عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری‌را در سال جاری خبر داد
ری‌را

ایران خودرو از تولید و عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری‌را در سال جاری خبر داد

۱۴۰۳-۰۴-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه 2

ایران خودرو سرانجام پس از سال‌ها انتظار، تولید انبوه محصول جدید خود با نام ری‌را را آغاز کرد.

به گزارش مجله ماشین، به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات این شرکت، ری‌را از نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

ری‌را با موتور ١۶۴۵ سی‌سی توربوشارژ با قدرت ١۶٠ اسب بخار و ٢۴٠ نیوتن متر گشتاور که بر پایه پلتفرم جدید ایران خودرو ساخته شده، از نظر امکانات و آپشن‌ها در سطح خودروهای وارداتی قرار دارد و به همین دلیل قابل رقابت با آنها تلقی می‌شود. این خودرو همچنین قابلیت صادرات را نیز دارا است.

از جمله ویژگی‌های بارز ری‌را می‌توان به موتور پرقدرت توربوشارژ، سطح بالای ایمنی، و جدید بودن ۶۷۹ قطعه از ۱۱۳۰ قطعه آن اشاره کرد. این خودرو همچنین به عنوان اولین خودروی متصل داخلی، از بالاترین سطح کیفیت و ایمنی برخوردار است.

خط تولید ری‌را ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار دستگاه در سال را دارد، اما در حال حاضر برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال جاری انجام شده است.

ری‌را
کابین ری‌را

ایران خودرو در نظر دارد تا در آینده نسخه‌های برقی و هیبرید ری‌را و همچنین دنا را نیز به بازار عرضه کند.

قیمت نهایی ری‌را هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به امکانات و آپشن‌های آن، انتظار می‌رود قیمتی در حدود خودروهای وارداتی هم‌رده داشته باشد.

آغاز تولید انبوه ری‌را خبر مهمی برای صنعت خودروسازی ایران است و می‌تواند به عنوان گامی در جهت ارتقای کیفیت و تنوع محصولات داخلی تلقی شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×