پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تاکسی رباتیک و هوش مصنوعی ناجی تسلا خواهند بود؟
تاکسی رباتیک و هوش مصنوعی ناجی تسلا خواهند بود؟

تاکسی رباتیک و هوش مصنوعی ناجی تسلا خواهند بود؟

۱۴۰۳-۰۵-۰۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تسلا احتمالا در گزارش مالی سه ماهه دوم خود که روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد، اعلام خواهد کرد که حاشیه سود آن به پایین‌ترین سطح در بیش از پنج سال گذشته رسیده است. انتظار می‌رود ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، بر برنامه‌های تاکسی رباتیک و محصولات هوش مصنوعی شرکت تاکید کند.

به گزارش مجله ماشین، تخفیف‌ها برای پاکسازی موجودی، کاهش قیمت و مشوق‌هایی مانند گزینه‌های تامین مالی ارزان‌تر برای افزایش فروش خودروهای برقی، حاشیه سود تسلا را در دو سال گذشته تحت فشار قرار داده است، در حالی که کاهش فروش به دلیل خستگی مشتریان از مدل‌های قدیمی این شرکت نیز بر این موضوع دامن زده است.

این شرکت در ماه آوریل در یک یادداشت داخلی اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل خواهد کرد.

اکنون سرمایه‌گذاران می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره چرخش تسلا به سمت فناوری خودران و اینکه چگونه این امر می‌تواند دوباره این شرکت را از سایر خودروسازان متمایز کند و باعث افزایش سهام آن شود که در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود رسید، بدانند.

ماسک اوایل امسال اعلام کرده بود که تسلا در هشتم آگوست از تاکسی رباتیک خود رونمایی خواهد کرد، اما هفته گذشته اعلام کرد که این خودروساز برای اعمال تغییرات در طراحی، زمان بیشتری را صرف خواهد کرد.

طبق گفته ۲۰ تحلیلگر مورد بررسی Visible Alpha، انتظار می‌رود حاشیه ناخالص خودروی تسلا بدون احتساب اعتبارات نظارتی در دوره آوریل تا ژوئن به ۱۶.۲۷ درصد کاهش یابد که پایین‌ترین سطح از سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ تاکنون است.

حاشیه سود فروش خودرو بدون احتساب فروش اعتبارات نظارتی در دوره ژانویه تا مارس ۱۶.۳۶ درصد و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ۱۸.۱۴ درصد بود.

تونی ساکوناهی، تحلیلگر برنشتاین، اوایل این ماه در یادداشتی گفت: تامین مالی تخفیف‌دار تسلا در زمانی که نرخ بهره بالا است، نشان‌دهنده کاهش قیمت حتی کمتر قابل مشاهده است.

وی افزود: این هزینه به تدریج در طول عمر وام محقق خواهد شد و فشار بر حاشیه سود را به دوره‌های آینده منتقل می‌کند.

تحلیلگران گفتند که حاشیه سود احتمالا تا پایان سال به کف خود رسیده و از سال آینده شروع به افزایش می‌کند، زیرا هزینه‌های مرتبط با افزایش تولید سایبرتراک کاهش می‌یابد.

پل مارینو، مدیر ارشد درآمد شرکت GraniteShares که صندوق‌هایی مرتبط با سهام تسلا ارائه می‌کند، گفت: هوش مصنوعی و تاکسی رباتیک فرصت بسیار بزرگی در دو، سه یا پنج سال آینده است. بنابراین اگر شما یک باورمند بلندمدت هستید، حاشیه سود را مانند دارو مصرف خواهید کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×