پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا قصد ساخت کارخانه باتری برای خودروهای لکسوس را دارد
تویوتا قصد ساخت کارخانه باتری برای خودروهای لکسوس را دارد

تویوتا قصد ساخت کارخانه باتری برای خودروهای لکسوس را دارد

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 روزنامه اقتصادی ژاپنی «نیکی» گزارش داد که تویوتا موتور، خودروساز برتر جهان، قصد دارد کارخانه‌ای برای تولید باتری خودروهای برقی در استان فوکووکا در جنوب غربی ژاپن احداث کند و باتری‌های آن را به کارخانه تولید خودروهای لوکس لکسوس خود عرضه کند.

به گزارش مجله ماشین، این روزنامه نوشت که این خودروساز قصد دارد جزیره کیوشو که فوکووکا در آن واقع شده است را به بخش مرکزی زنجیره تأمین خودروهای برقی خود و پایگاه صادراتی برای آسیا تبدیل کند.

سخنگوی تویوتا گفت که این شرکت از این گزارش آگاه است، اما چیزی برای اعلام ندارد. این سخنگو افزود که تویوتا ابتکارات مختلفی برای تقویت ظرفیت تولید باتری خودروهای برقی خود در دست گرفته است.

تویوتا خودروهای لکسوس را در کارخانه میاتا، زیرمجموعه تویوتا موتور کیوشو، تولید می‌کند.

این خودروساز پیش از این اعلام کرده بود که از سال ۲۰۲۶ خودروهای برقی مجهز به باتری‌های نسل بعدی را که توسط واحد تخصصی خودروهای برقی خود، بی ای وی فکتوری، تولید می‌شوند، در سطح جهانی عرضه خواهد کرد.

این شرکت هدف فروش ۳.۵ میلیون خودروی برقی در سال تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرده است که تقریباً نیمی از آنها توسط واحد بی ای وی فکتوری تولید خواهد شد. این شرکت در سال ۲۰۲۳، ۱۰۰ هزار خودروی برقی فروخت.

طبق گزارش نیکی که منبع اطلاعات خود را ذکر نکرده است، مبلغی که تویوتا برای کارخانه باتری هزینه خواهد کرد و تاریخ شروع ساخت آن هنوز نهایی نشده است.

این روزنامه نوشت که این کارخانه توسط پرایم ارت ای وی انرژی، یکی دیگر از شرکت‌های تابعه تویوتا که در ساخت باتری برای خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و کاملاً برقی تخصص دارد، اداره خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×