جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جاسوسی فورد از راننده‌ها / دوربین‌های ماشین‌ها به پلیس گزارش می‌دهند
جاسوسی فورد از راننده‌ها / دوربین‌های ماشین‌ها به پلیس گزارش می‌دهند

جاسوسی فورد از راننده‌ها / دوربین‌های ماشین‌ها به پلیس گزارش می‌دهند

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه

فورد به دنبال ثبت اختراع سیستم دوربین است که رانندگان سرعت‌غیرمجاز را گزارش می‌دهد. فورد ممکن است از این سیستم به طور خاص برای ناوگان پلیس خود استفاده کند، اما درخواست ثبت اختراع این مسئله را روشن نمی‌کند.

به گزارش مجله ماشین، فورد قصد دارد سیستمی را ثبت اختراع کند که به طور خودکار خودروهای دارای سرعت غیرمجاز را به پلیس گزارش دهد. مقامات بعداً تصمیم می‌گیرند که آیا تعقیب خودرو مشکوک را آغاز کنند یا نه. در حال حاضر، این درخواست چیزی بیشتر از یک درخواست نیست.

امروزه دوربین‌های امنیتی، مداربسته و نظارتی در همه جا وجود دارند و گاهی جرایم را به محض وقوع ثبت می‌کنند. اگر یکی از آخرین اختراعات فورد تایید شود، دوربین‌های خودروهای آینده این شرکت می‌توانند به عنوان ابزاری حیاتی برای مقامات در برابر رانندگان سرعت‌غیرمجاز عمل کنند. البته، سوالات بی‌شماری در مورد کارایی، اخلاق، حریم خصوصی و موارد دیگر در ارتباط با این ایده مطرح است.

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده این درخواست ثبت اختراع را در تاریخ ۱۸ ژوئن منتشر کرد و عنوان آن بسیار روشن است. “سیستم‌ها و روش‌های تشخیص تخلفات سرعت” نام آن است و جزئیات نحوه کارکرد این سیستم توسط فورد را توضیح می‌دهد. این سیستم از حسگرهای موجود در خودروهای آینده فورد برای تشخیص خودروهایی که سرعت مجاز را نقض می‌کنند استفاده می‌کند.

اگر این سیستم یک خودروی دارای سرعت غیرمجاز را تشخیص دهد، دوربین‌ها را روشن می‌کند تا آن را ثبت کند. سپس تصویر(ها)، داده‌های مکان GPS و موارد دیگر را به مقامات ارسال می‌کند و پلیس تصمیم می‌گیرد که آیا تعقیب خودرو مشکوک را آغاز کند یا خیر. گفتنی است که این تنها یک درخواست ثبت اختراع است و حتی اگر تایید شود، فورد ممکن است تصمیم بگیرد هیچ اقدامی با آن انجام ندهد.

علاوه بر این، این ممکن است یک اختراع باشد که فورد قصد دارد به طور خاص برای ناوگان پلیس خود استفاده کند. امروزه برخی شرکت‌ها نظارت ویدئویی با سیستم‌های شناسایی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند که همراه با افسران یا در خودروهای تحویل کار می‌کنند.

صرف نظر از این، کل سیستم سوالاتی را در مورد اینکه تا چه حد این نوع فناوری ایمن، قانونی یا اخلاقی است، مطرح می‌کند. همان‌طور که امروز اینجا نشسته‌ایم، فناوری‌های مشکوک زیادی در حال حاضر در حال جمع‌آوری داده‌های شما، داده‌های من و گاهی اوقات تصاویر ما هستند.

خریداران خودرو، GPSهای غیرمجاز را در خودروهای خود پیدا کرده‌اند. هکرها به اطلاعات حساس درباره مالکین خودرو دست یافته‌اند. شرکت‌های بیمه به دلیل رفتارهایی که بدون اطلاع رانندگان ثبت شده، حق بیمه را افزایش داده‌اند. دوربین‌های سرعت، دوربین‌های خطوط ویژه و دوربین‌های چراغ قرمز نیز در حال صدور جریمه هستند. با گذشت زمان، به نظر می‌رسد که هر لحظه خارج از خانه ضبط خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×