جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پورشه اعتراف کرد که ۹۱۱ بیش از حد بزرگ شده است
پورشه اعتراف کرد که ۹۱۱ بیش از حد بزرگ شده است

پورشه اعتراف کرد که ۹۱۱ بیش از حد بزرگ شده است

۱۴۰۳-۰۵-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر طراحی پورشه خواهان تولید یک ۹۱۱ جمع‌وجورتر است، اما این امر در عصر موتورهای احتراقی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، به جز چند مورد استثنا، هر نسل جدید یک خودرو تمایل دارد بزرگ‌تر از نسل قبلی خود باشد. این روند دهه‌هاست ادامه دارد و تا حدی به دلیل سخت‌تر شدن مقررات ایمنی سرعت گرفته است. اضافه کردن فناوری بیشتر نیز باعث چاق‌تر و چاق‌تر شدن خودروها می‌شود. این رشد پایان‌ناپذیر باعث افزایش قابل توجه وزن شده است، به طوری که حتی خودروهای اسپرت کوچک و چابک نیز اکنون وزن بسیار بیشتری دارند.

پورشه از این روند نگران‌کننده آگاه است اما اذعان می‌کند که در حال حاضر دست‌هایش بسته است. مایکل ماور، رئیس طراحی پورشه، در گفت‌وگو با مجله استرالیایی درایو توضیح داد که مقررات مربوط به ایمنی و سایر الزامات به افزایش ضخامت ۹۱۱ کمک کرده است. اضافه کردن قدرت به خودروی اسپرت مهندسان را مجبور کرد تا چرخ‌ها و ترمزهای بزرگ‌تری برای کنترل قدرت اضافی موتور نصب کنند.

او می‌گوید: این موضوع همچنین تحت تأثیر مقررات دولتی و عملکرد خودرو قرار دارد. اگر به بیست یا سی سال پیش بازگردید، میزان اسب بخار ۹۱۱ و میزان فعلی آن را مقایسه کنید، این موضوع اندازه چرخ‌ها، اندازه ترمزها و همه این موارد را تعیین می‌کند.

در حالت ایده‌آل، پورشه دوست دارد یک ۹۱۱ کوچکتر معرفی کند، اما این کار در عصر کنونی موتورهای احتراقی امکان‌پذیر نیست. ماور پیشنهاد می‌کند که با پیشرفت فناوری خودروهای برقی، در آینده این امکان وجود خواهد داشت. با بهبود چگالی انرژی و امکان کاهش اندازه باتری‌ها، ۹۱۱ می‌تواند کوچک‌تر شود. با این حال، این شرکت عرضه یک ۹۱۱ کاملاً برقی در این دهه را رد کرده است. اینکه آیا این خودرو بدون موتور احتراقی جذاب خواهد بود یا خیر، باید دید.

در یک دنیای کامل، ماور دوست دارد ۹۱۱ تا حد امکان جمع‌وجور باشد و به ریشه‌های خود به‌عنوان یک خودروی اسپرت کوچک بسیار بازگردد. با این حال، محدودیت‌های بسته‌بندی در حال حاضر مانع از تحقق این چشم‌انداز پورشه برای نسخه کوچک‌شده مدل نمادین خود می‌شود. این مشکلی است که تقریباً همه انواع خودروها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نه فقط خودروهای اسپرت.

یادآوری می‌کنیم که نسل ۹۹۲.۲ از ۹۱۱ که اخیراً عرضه شده است، وزن بیشتری پیدا کرده است. کاررا جی‌تی‌اس اکنون هیبریدی است و قطعات برقی اضافی همراه با تجهیزات استاندارد بیشتر، ۱۰۳ پوند به وزن آن اضافه کرده است. وزن آن در حالت دیفرانسیل عقب ۳۵۳۶ پوند و در حالت چهار چرخ محرک ۳۶۳۵ پوند است.

برای درک بهتر، یک ۹۱۱ کاررا RS 2.7 مدل ۱۹۷۲ وزنی معادل ۲۱۱۶ پوند داشت. شما هنوز هم می‌توانید در سال ۲۰۲۴ یک خودروی اسپرت با وزن کمی بیشتر با خرید مازدا MX-5 داشته باشید، اما میاتا رقیب مستقیمی نیست. حتی خودروی اسپرت ژاپنی نیز برای رعایت مقررات سختگیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای باید برقی شود، بنابراین احتمالاً آن هم سنگین‌تر خواهد شد.

خودروی اسپرت کوچکتر پورشه، ۷۱۸ باکستر/کایمن، در حال کنار رفتن است. البته خودرویی که همه ما با قدرت بنزینی می‌شناسیم و دوست داریم. این دو خودروی موتور وسط در سال ۲۰۲۵ برای جای دادن یک جفت خودروی برقی اسپرت متوقف خواهند شد. نمی‌توان گفت که مدل‌های برقی کوچکتر از خودروهای بنزینی فعلی خواهند بود. با توجه به نمونه‌های اولیه‌ای که تاکنون دیده شده است، به نظر نمی‌رسد که فشرده‌تر باشند. کاهش وزن خودرو بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ در واقع، احتمال عکس آن بیشتر است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×