پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروساز چینی BYD به دنبال ورود به بازار کانادا
خودروساز چینی BYD به دنبال ورود به بازار کانادا

خودروساز چینی BYD به دنبال ورود به بازار کانادا

۱۴۰۳-۰۵-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت BYD چین، سازنده خودروهای برقی، قصد ورود به بازار خودرو کانادا را دارد. این خبر بر اساس سندی قانونی است که اوایل ماه جاری میلادی ثبت شده است. این در حالی است که مقامات کانادایی در نظر دارند بر روی خودروهای وارداتی از چین تعرفه اعمال کنند.

به گزارش مجله ماشین، کانادا به دنبال ایالات متحده و اتحادیه اروپا، در ماه ژوئن اعلام کرد که به منظور همسو شدن با متحدان خود علیه آنچه غرب آن را صنعت heavily subsidized (به شدت یارانه‌ای) چین می‌داند، در حال بررسی اعمال تعرفه بر روی خودروهای برقی ساخت چین است.

دولت کانادا در دوم جولای یک دوره یک ماهه برای مشاوره عمومی در نظر گرفت تا به پاسخ خود در این زمینه بپردازد. در این بیانیه گفته شده است که حمایت ناعادلانه چین از بخش خودروهای برقی، در صورت عدم کنترل، می‌تواند منجر به افزایش شدید واردات شود که تأثیر منفی بر روی سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه خودروهای برقی و تحول بخش خودروسازی کانادا خواهد داشت.

مشخص نیست که نمایندگان واحد کانادایی BYD، یعنی BYD کانادا، چه زمانی با مقامات دولتی دیدار کرده‌اند.

اگرچه در این سند به جدول زمانی برنامه‌های BYD اشاره نشده است، اما در مورد احتمال اعمال تعرفه بر روی خودروهای برقی به همراه برنامه‌های این شرکت مستقر در شنژن برای شروع فروش خودروهای برقی سواری در کانادا بحث شده است.

در همین حال، BYD در ماه می از کامیونت پیکاپ سایز متوسط هیبریدی-برقی به نام Shark در مکزیک رونمایی کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که مدیر منطقه‌ای این شرکت با بی‌اهمیت جلوه دادن افزایش تعرفه‌های جدید ایالات متحده بر روی خودروهای برقی چینی، اعلام کرد که این شرکت بازار ایالات متحده را هدف قرار نداده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×