جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی چینی بدون لوگوی چهار حلقه
آئودی چینی بدون لوگوی چهار حلقه

آئودی چینی بدون لوگوی چهار حلقه

۱۴۰۳-۰۵-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

آئودی ممکن است لوگوی چهار حلقه را روی خودروهای برقی جدید ساخت چین استفاده نکند.

به گزارش مجله ماشین، منابع داخلی ادعا می کنند که نشان چهار حلقه آئودی روی نسل جدید خودروهای برقی مخصوص چین قرار نخواهد گرفت.

این مدل ها احتمالا بر روی پلتفرمی ساخته شده توسط سایک سوار خواهند شد و از قطعات و فناوری های محلی استفاده خواهند کرد.

گزارش شده است که آئودی و سایک در ماه نوامبر ۲۰۲۴ یک خودروی مفهومی به عنوان پیش نمایش معرفی خواهند کرد.

آئودی و سایک در حال همکاری برای ساخت، توسعه و فروش نسل جدیدی از خودروهای برقی در چین هستند. گزارش جدیدی حاکی از آن است که این مدل ها برای متمایز شدن از سایر محصولات آئودی، از لوگوی سنتی چهار حلقه این شرکت استفاده نخواهند کرد.

نشان نمادین چهار حلقه در هم تنیده، در سال ۱۹۳۲ به عنوان نمادی از ادغام چهار شرکت آئودی، DKW، هورخ و واندِرر به یک شرکت واحد به نام Auto Union AG معرفی شد. مشخص نیست که آیا سری خودروهای برقی مخصوص چین  با نام رمز “بنفش”  با نشان تجاری دیگری به بازار عرضه می شوند یا فقط از حروف آئودی استفاده خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز با استناد به گفته های “دو منبع با اطلاع مستقیم” از این برنامه ها، اعلام کرد که این تصمیم به دلیل “ملاحظات مربوط به تصویر برند” است، زیرا این خودروهای برقی به جای اروپا، در چین با “اتکا بیشتر به تامین کنندگان و فناوری های محلی” توسعه خواهند یافت.

آئودی و سایک در ابتدا در ماه مه، توسعه مشترک یک پلتفرم خودرو برقی را اعلام کردند. با این حال، طبق آخرین اطلاعات، به نظر می رسد این مدل ها روی پلتفرمی ساخته شده توسط سایک سوار شوند که در حال حاضر توسط شرکت IM Motors نیز استفاده می شود. گفته می شود باتری ها از CATL و مجموعه ADAS (سیستم کمکی پیشرفته راننده) از استارتاپ فناوری چینی Momenta تامین خواهد شد. این موضوع می تواند توضیح دهد که چرا آئودی می خواهد مدل های چینی خود را از خودروهای برقی توسعه یافته توسط خود، که در حال حاضر بر اساس پلتفرم های MEB و PPE گروه فولکس واگن ساخته می شوند، متمایز کند.

آئودی از اظهار نظر در مورد “گمانه زنی ها” خودداری کرد. با این حال، سایک اعلام کرد که این خودروهای برقی جدید “آئودی واقعی با DNA اصیل آئودی” خواهند بود. انتخاب پلتفرم چینی ممکن است به دلیل تأخیر در عرضه پلتفرم SSP آینده گروه فولکس واگن به دلیل مشکلات نرم افزاری باشد. این امر همچنین به آئودی کمک می کند تا نیازهای خریداران چینی را برآورده کند و به طور بالقوه سهم بازار خود را در بازار محلی افزایش دهد.

آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کمتر از ۱۰۰۰۰ دستگاه خودروی برقی در چین فروخت که این رقم در مقایسه با حجم فروش برندهای داخلی بسیار کمتر است. مدل های کاملا الکتریکی که در حال حاضر در وب سایت چینی آئودی فهرست شده اند عبارتند از Q4 e-tron (FAW)، Q5 e-tron (SAIC)، e-tron و e-tron GT و انتظار می رود Q6 e-tron (SAIC) در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

منابع ناشناس پیشنهاد می کنند که آئودی در ماه نوامبر از یک خودروی مفهومی به عنوان پیش نمایشی از خودروهای برقی آینده خواهد کرد. منبع دیگری ادعا می کند که برنامه ها شامل عرضه ۹ خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×