سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
جریمه استفاده از شیشه دودی

جریمه استفاده از شیشه دودی در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳-۰۵-۱۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگاران، بر ممنوعیت استفاده از شیشه‌های دودی در خودروها تاکید کرد. وی تصریح نمود که هرگونه پوشش روی شیشه خودرو که دید راننده را محدود کند، تخلف محسوب می‌شود و جریمه ۱۵۰ هزار تومانی به همراه خواهد داشت.

شریفی با اشاره به ماده ۲۲۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، توضیح داد که رانندگان موظفند دید کافی به اطراف خود داشته باشند و هرگونه مانعی که دید آنها را محدود کند، خلاف قانون است. وی افزود: «حتی نصب پرده در خودرو نیز به عنوان مانعی برای دید راننده محسوب می‌شود و جریمه خواهد داشت.»

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه استفاده از شیشه دودی می‌تواند خطرات جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد، گفت: «راننده‌ای که دید کافی به اطراف خود نداشته باشد، نمی‌تواند به موقع عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه را مشاهده کرده و از حوادث احتمالی جلوگیری کند.»

شریفی در پایان، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از رانندگان خواست تا با خودداری از استفاده از شیشه‌های دودی، به ایمنی خود و سایرین کمک کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×