جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خداحافظی فراری با دو مدل محبوب SF90 استراداله و ۸۱۲ جی تی اس
خداحافظی فراری با دو مدل محبوب SF90 استراداله و 812 جی تی اس

خداحافظی فراری با دو مدل محبوب SF90 استراداله و ۸۱۲ جی تی اس

۱۴۰۳-۰۵-۱۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی فراری در گزارشی از نتایج فروش نیمه اول سال 2024 اعلام کرد که به زودی تولید دو مدل محبوب خود، SF90 استراداله و 812 جی تی اس را متوقف خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، این خبر در حالی منتشر می‌شود که فراری در سال‌های اخیر با معرفی مدل‌های جدید و متنوع، توانسته است سبد محصولات خود را گسترش دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که این خودروساز ایتالیایی قصد دارد تمرکز خود را بر مدل‌های آینده معطوف کند.

فراری SF90 استراداله که به عنوان یکی از پرچمداران این برند شناخته می‌شود، به زودی جای خود را به یک مدل جدید خواهد داد. این مدل جدید برای اولین بار در آگوست سال گذشته در حال تست دیده شد. همچنین، جانشین مدل ۸۱۲ جی تی اس نیز معرفی شده و با نام ۱۲ سیلندری اسپایدر شناخته می‌شود.

با این حال، فراری تأکید کرده است که نسخه اسپایدر مدل روما به دلیل عمر کوتاه‌تر، همچنان به تولید ادامه خواهد داد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، فراری توانست ۷۰۴۴ دستگاه خودرو به بازارهای جهانی عرضه کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که با توجه به سفارشات موجود، تا سال ۲۰۲۶ مشغول به تولید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۲۰ خودرویی که تا سال ۲۰۲۵ تولید نخواهند شد

فراری در حالی به موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد که برخی از رقبای آن مانند لامبورگینی، با تمرکز بر تولید شاسی‌بلند اوروس، به فروش بالایی دست یافته‌اند. با این حال، فراری تاکید کرده است که قصد ندارد به یک برند محور شاسی‌بلند تبدیل شود و تولید مدل پروسانگ نیز تنها به ۲۰ درصد از کل تولیدات سالانه این شرکت محدود خواهد شد.

در آینده نزدیک، فراری علاوه بر مدل‌های بنزینی و هیبریدی، یک مدل تمام الکتریکی نیز عرضه خواهد کرد. این خودرو که اخیرا در حال تست دیده شده، از بدنه ماسراتی لوانته استفاده می‌کند اما طراحی نهایی آن متفاوت خواهد بود. همچنین، یک هایپرکار جدید نیز در برنامه‌های فراری قرار دارد.

با توجه به این تغییرات، آینده‌ای روشن برای فراری پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این برند ایتالیایی همچنان به تولید خودروهای لوکس و پرقدرت ادامه دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×