جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی دانگ فنگ eπ ۰۰۷: هیبریدی قابل شارژ
دانگ فنگ eπ 007

معرفی دانگ فنگ eπ ۰۰۷: هیبریدی قابل شارژ

۱۴۰۳-۰۵-۱۷ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

شرکت خودروسازی دانگ فنگ اعلام کرد که تولید اولین نسخه‌های هیبریدی قابل شارژ از مدل eπ 007 در کارخانه شماره دو ووخان آغاز شده است. این نسخه هیبریدی از خودرو قرار است در تاریخ 9 آگوست به طور رسمی عرضه شود و تحویل آن نیز همزمان آغاز خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، نسخه تمام برقی دانگ فنگ eπ ۰۰۷ در ماه مارس رونمایی شد و با قیمت ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ تا ۱۹۹ هزار و ۶۰۰ یوان (۲۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲۷ هزار و ۹۰۰ دلار) به بازار عرضه شد. در حال حاضر تنها قیمت نسخه پرو هیبریدی قابل شارژ eπ ۰۰۷ مشخص شده است که طبق اعلام قبلی ۱۵۹ هزار و ۶۰۰ یوان (۲۲ هزار و ۳۰۰ دلار) است. انتظار می‌رود قیمت سایر نسخه‌های هیبریدی قابل شارژ نیز تفاوت چندانی با این رقم نداشته باشد و مدل فول آپشن آن به مراتب کمتر از نسخه تمام برقی خواهد بود.

در مقایسه با نسخه تمام برقی eπ ۰۰۷، تغییرات در نسخه هیبریدی قابل شارژ عمدتاً بر روی پیشرانه و کاهش صدای کابین متمرکز شده است. یک موتور ۱.۵ لیتری با راندمان حرارتی ۴۳.۵ درصد وظیفه افزایش برد را بر عهده دارد. برد تمام برقی خودرو در حالت CLTC تا ۲۰۰ کیلومتر بوده و تبدیل انرژی از موتور تا ۳.۵۵ کیلووات ساعت بر لیتر است.

دانگ فنگ eπ 007
نمای عقب دانگ فنگ eπ ۰۰۷

برد کلی خودرو ۱۲۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت آن ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که احتمالا در شرایط WLTC اندازه‌گیری شده است. دانگ فنگ eπ ۰۰۷ به سیستم کنترل هوشمند افزایش برد مجهز است که عوامل مختلفی مانند وضعیت شارژ باتری و سرعت خودرو را در نظر می‌گیرد. حداکثر سرعت در حالت افزایش برد ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است و دانگ فنگ ادعا می‌کند که خودرو در این حالت نیز شتاب‌گیری قوی داشته و مشکلی مانند توقف یا عدم توانایی در شتاب‌گیری نخواهد داشت. به گفته دانگ فنگ، توان خروجی در حالت افزایش برد نسبت به خودروهای هم‌قیمت ۲۰ تا ۴۰ کیلووات افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: معرفی eπ ۰۰۸: شاسی‌بلند دانگ‌فنگ با دو پیشرانه هیبریدی و برقی

قدرت الکتریکی خودرو از طریق یک موتور ۱۶۰ کیلوواتی با گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر تامین می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو ۷.۲ ثانیه است. نسخه هیبریدی قابل شارژ دانگ فنگ eπ ۰۰۷ به باتری فسفات آهن لیتیوم ۲۸.۳۹ کیلووات ساعتی مجهز است.

دانگ فنگ eπ 007
پیشرانه دانگ فنگ eπ ۰۰۷

در حالت خاموشی، صدای تولید برق ۳۸ دسیبل است و فعال شدن سیستم افزایش برد تنها ۱ دسیبل به صدای خودرو اضافه می‌کند. در هنگام شتاب‌گیری شدید در حالت افزایش برد، افزایش صدا به ۳ دسیبل محدود می‌شود.

دانگ فنگ eπ ۰۰۷ (مشخصات فنی) از سبک سدان اسپرت پیروی می‌کند که ابتدا توسط ایکس پنگ P7 در چین محبوب شد. ابعاد خودرو به ترتیب ۴۸۸۰، ۱۸۹۵ و ۱۴۶۰ میلی‌متر (طول، عرض، ارتفاع) بوده و فاصله محوری آن ۲۹۱۵ میلی‌متر است. ضریب آیرودینامیکی خودرو ۰.۲۹ است.

در داخل خودرو، طراحی مشابه با نسخه برقی بوده و دارای فرمان دو شاخه‌ای و دو صفحه نمایش استاندارد است. با این حال، به طور غیرمعمول، صفحه نمایشگر ۸.۸ اینچی آمپرها باز می‌شود. اطلاعات سرگرمی بر روی صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی مرکزی نمایش داده می‌شود که توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ پشتیبانی می‌شود.

برند eπ در نیمه اول سال جاری ۳۱۰ فروشگاه جدید افتتاح کرد و قصد دارد در سال ۲۰۲۴ در مجموع ۵۰۰ فروشگاه افتتاح کند.

دانگ فنگ eπ 007
دانگ فنگ eπ ۰۰۷

جدول مشخصات دانگ فنگ eπ ۰۰۷

مشخصاتجزئیات
نوع خودروسدان هیبریدی (تمدید کننده برد)
موتور بنزینیموتور ۱.۵ لیتری با بازده حرارتی ۴۳.۵%
قدرت موتور الکتریکی۱۶۰ کیلووات
گشتاور۳۱۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت۷.۲ ثانیه
ظرفیت باتری۲۸.۳۹ کیلووات‌ساعت (لیتیوم آهن فسفات)
برد حرکتی تمام الکتریکیتا ۲۰۰ کیلومتر (CLTC)
برد حرکتی ترکیبی۱۲۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (WLTC)
سرعت نهایی۱۴۵ کیلومتر بر ساعت
ابعادطول: ۴۸۸۰ میلی‌متر / عرض: ۱۸۹۵ میلی‌متر / ارتفاع: ۱۴۶۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۹۱۵ میلی‌متر
ضریب درگ۰.۲۰۹ Cd
سطح صدای سیستم تولید برق۳۸ دسی‌بل در حالت بیکار
صفحه نمایش داخلیپنل LCD 8.8 اینچ و صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچ
پردازندهچیپست Qualcomm Snapdragon 8155

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×