جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز سطح ۴ خودران را در خیابان‌های چین آزمایش می‌کند
مرسدس بنز سطح ۴ خودران را در خیابان‌های چین آزمایش می‌کند

مرسدس بنز سطح ۴ خودران را در خیابان‌های چین آزمایش می‌کند

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرسدس‌بنز مجوز آغاز آزمایش سیستم‌های خودران سطح ۴ در بزرگراه‌ها و جاده‌های شهری پکن چین را دریافت کرده است؛ دستاوردی که این شرکت ادعا می‌کند برای نخستین بار برای یک خودروساز بین‌المللی رخ داده است.

به گزارش مجله ماشین، مرسدس‌بنز این آزمایش‌ها را در حساب ویبو خود تأیید کرد. این رژیم آزمایشی از مدل‌های خاص کلاس S مجهز به مجموعه کاملی از سنسورها استفاده می‌کند که ظاهراً شامل چندین لیدار نصب‌شده روی سقف در یک واحد منحنی است.

مرسدس‌بنز می‌گوید سیستم سطح ۴ آن در حال آزمایش در مجموعه‌ای از سناریوهای مختلف از جمله پارک کردن، حرکت معکوس، حرکت دور میدان‌ها و گردش به چپ در ترافیک بدون دخالت انسان است. نمونه‌های اولیه همچنین دارای یک سیستم افزونگی برای بهبود ایمنی خود هستند و می‌توانند در بزرگراه‌ها در کنار عوارضی کند و از یک خط عبور کنند.

به عنوان یک سیستم سطح ۴، تنظیمات مرسدس می‌تواند برای مدت طولانی بدون نظارت انسانی کار کند. فناوری مشابه در حال حاضر توسط وی‌مو و بیدو در حال آزمایش است.

مرسدس بنز سطح ۴ خودران را در خیابان‌های چین آزمایش می‌کند

این شرکت آلمانی در سال‌های اخیر بی‌وقفه در حال آزمایش و توسعه سیستم‌های خودران جدید و نوآورانه بوده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، این شرکت مجوز راه‌اندازی یک عملکرد پارکینگ خودکار سطح ۴ در یک پارکینگ واحد در فرودگاه اشتوتگارت را دریافت کرد. سال گذشته، این خودروساز سیستم پایلوت رانندگی سطح ۳ را برای مشتریان در ایالات متحده معرفی کرد و اولین سیستم از این نوع در کشور بود که برای استفاده در بزرگراه‌های عمومی برای یک خودروی تولیدی استاندارد مجوز داشت. پایلوت رانندگی همچنین با استفاده از لیدار از سیستم‌های خودران کم‌تر مرسدس متمایز می‌شود.

جالب توجه است که در حالی که آزمایش سیستم‌های سطح ۴ در چین در جریان است، این کشور تنها به مردم اجازه استفاده از سیستم‌های سطح ۲ را می‌دهد. با این حال، با افزایش تعداد خودروسازان و شرکت‌های فناوری که روی سیستم‌های جدید کار می‌کنند، احتمالاً تنظیم‌کننده‌ها باید تغییراتی ایجاد کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×