جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هوندا با رشد فروش خودروهای هیبریدی سود خود را افزایش داد
هوندا با رشد فروش خودروهای هیبریدی سود خود را افزایش داد

هوندا با رشد فروش خودروهای هیبریدی سود خود را افزایش داد

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی هوندا موتور در روز چهارشنبه اعلام کرد که سود عملیاتی آن در سه ماهه اول سال مالی جاری به دلیل کاهش ارزش ین، افزایش قیمت‌ها و رشد فروش خودروهای هیبریدی در آمریکا و بازار داخلی، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مجله ماشین، دومین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرد که سود عملیاتی سه ماهه آوریل تا ژوئن به ۴۸۴.۷ میلیارد ین (۳.۳ میلیارد دلار) رسیده است که در مقایسه با میانگین برآورد ۴۷۲.۴ میلیارد ینی تحلیلگران، بالاتر است.

این شرکت پیش‌بینی سود عملیاتی سالانه خود را در سطح ۱.۴۲ تریلیون ین حفظ کرد، اما چشم‌انداز فروش خود در چین را برای این دوره ۲۱ درصد کاهش داد و به ۸۴۰ هزار خودرو رساند.

هوندا هفته گذشته اعلام کرد که فروش جهانی خودروهای آن در شش ماهه اول سال جاری ۲ درصد به ۱.۹ میلیون دستگاه افزایش یافته که عمدتا به دلیل افزایش ۹ درصدی فروش در آمریکا، بزرگترین بازار خود، بوده است.

در مقابل، این شرکت در چین با مشکلات جدی مواجه شد و فروش آن ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۴۱۶ هزار دستگاه رسید.

ایجی فوجیمورا، مدیر مالی هوندا، در نشست خبری اعلام کرد که این شرکت در چین با رقابت شدید قیمتی و کاهش سریع‌تر از انتظار بازار خودروهای بنزینی مواجه بوده است.

هوندا اوایل ماه جولای اعلام کرد که یک کارخانه در بزرگترین بازار خودروی جهان را تعطیل خواهد کرد و تولید خودرو در یک کارخانه دیگر را به دلیل رقابت شدید با برندهای خودرویی جدید چینی متوقف خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری تولید را در دو کارخانه جدید خودروهای برقی در چین که از طریق دو شرکت مشترک با خودروسازان چینی اداره می‌شود، آغاز کند.

هوندا در تلاش است تا در گذار به سمت خودروهای برقی باتری‌دار با رقبای جهانی سریع‌تر حرکت کند و برای این منظور قصد دارد از همکاری با رقیب ژاپنی خود، نیسان موتور، بهره‌مند شود.

این دو شرکت روز پنجشنبه اعلام کردند که برای تحقیق مشترک در مورد فناوری‌های یک پلتفرم نرم‌افزاری نسل بعدی و همکاری در زمینه‌هایی مانند باتری، محورهای برقی و تکمیل خودرو توافق کرده‌اند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×