جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش خودروهای نوین انرژی چین در تیرماه به ۵۰.۸۴ درصد رسید
فروش خودروهای نوین انرژی چین در تیرماه به ۵۰.۸۴ درصد رسید

فروش خودروهای نوین انرژی چین در تیرماه به ۵۰.۸۴ درصد رسید

۱۴۰۳-۰۵-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

براساس آمارهای اولیه، فروش خودروهای نوین انرژی در بازار چین برای نخستین بار در ماه جولای از خودروهای بنزینی پیشی گرفت. پیش از این، چنین دستاوردی تنها در بازه دو هفته‌ای در ماه آوریل محقق شده بود، اما تاکنون در هیچ‌یک از ماه‌های کامل سال اتفاق نیفتاده بود.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس آمار اولیه انجمن خودروی سواری چین، فروش خودروهای نوین انرژی در ماه جولای به ۸۷۹ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد و نسبت به ماه ژوئن ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. از سوی دیگر، کل فروش خودروهای سواری به ۱ میلیون و ۷۲۹ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته و ماه قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که براساس داده‌های اولیه، فروش خرده‌فروشی خودروهای نوین انرژی در ماه جولای ۵۰.۸۴ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

در ماه مارس، وان چوانفو، مدیرعامل شرکت بی وای دی، پیش‌بینی کرده بود که سهم بازار خودروهای نوین انرژی طی سه ماه آینده از ۵۰ درصد فراتر خواهد رفت. به نظر می‌رسد پیش‌بینی وان تنها یک ماه خطا داشته است. با این حال، آزمون واقعی این است که آیا این رقم برای کل سال ۲۰۲۴ نیز قابل دستیابی است. پیش از این، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که نرخ نفوذ ۵۰ درصدی تا بسیار بعدتر محقق نخواهد شد. واحد اطلاعات اکونومیست پیش‌بینی می‌کند که این رقم تا سال ۲۰۲۸ محقق نخواهد شد و فدراسیون خودروی سواری چین تنها نرخ نفوذ ۴۰ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند.

در حال حاضر، نرخ نفوذ از ابتدای سال تاکنون ۴۳.۱ درصد است. این رقم بر اساس فروش خرده‌فروشی انباشته از ابتدای سال به میزان ۱۱ میلیون و ۵۶۸ هزار دستگاه با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته محاسبه شده است. از این تعداد، فروش خودروهای نوین انرژی به ۴ میلیون و ۹۹۱ هزار دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

از این آمار می‌توان استنباط کرد که نه تنها افزایش چشمگیری در فروش خودروهای نوین انرژی رخ داده است، بلکه فروپاشی کلی در فروش خودروهای بنزینی نیز مشاهده می‌شود. لازم به ذکر است که در مفهوم چینی، خودروهای نوین انرژی شامل خودروهای تمام برقی و هیبریدی پلاگین می‌شود. چین همچنین اغلب از اصطلاح EREV استفاده می‌کند که مخفف خودروی برقی با برد افزایش‌یافته است و در آن موتور بنزینی صرفاً به‌عنوان ژنراتور عمل می‌کند. از نظر فنی، اصطلاح NEV شامل دسته‌های دیگری مانند خودروهای برقی با پیل سوختی نیز می‌شود، اما این دسته‌ها سهم ناچیزی در بازار چین دارند.

آمار نهایی که این رویداد تاریخی را تأیید می‌کند، احتمالا اواخر این ماه توسط انجمن خودروی سواری چین منتشر خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×