جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی کیا K8: سدان جسور در عصر سلطنت شاسی‌بلندها
کیا K8

معرفی کیا K8: سدان جسور در عصر سلطنت شاسی‌بلندها

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 19

آیا کادنزا را به یاد می‌آورید؟ این خودرو زنده است و با نام جدید کیا K8 بازگشته است.

به گزارش مجله ماشین، کیا در سال ۲۰۲۱ کادنزا را از بازار کرد، اما در همان سال جایگزینی را در کره جنوبی عرضه کرد. این سدان بزرگ در بازار داخلی با نام K7 شناخته می‌شد، اما نسل جدید آن با نام K8 معرفی شد. اکنون، این خودرو به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای را تجربه کرده است. همانند رویه معمول کیا، تغییرات اعمال‌شده قابل‌توجه هستند، حتی اگر این خودرو صرفاً فیس‌لیفت شده باشد.

طراحی کیا K8

K8 با رعایت آخرین زبان طراحی کیا، به چراغ‌های جلوی عمودی مجهز شده که ظاهری آینده‌نگر به خودرو می‌بخشد. بخش جلویی خودرو در مقایسه با مدل پیش از فیس‌لیفت کاملاً بازطراحی شده و اکنون نوار LED پهن برای اتصال چراغ‌های جلو به یکدیگر وجود دارد. کیا همچنین لوگوی خود را از سپر به پایین کاپوت منتقل کرده است.

کیا K8
نمای عقب کیا K8

تغییرات در قسمت عقب کمتر آشکار است، اما خوشحالیم که بگوییم خروجی‌های اگزوز تقلبی و زننده دیگر وجود ندارند. چراغ‌های عقب ظاهراً بدون تغییر مانده‌اند، درحالی‌که سپر بازطراحی‌شده ظاهری تمیزتر دارد. برخلاف فیس‌لیفت‌های معمول، بخش‌های جلو و عقب خودرو پس از بازسازی سپرها کمی بلندتر شده‌اند.

فضای داخل کیا K8

با ورود به کابین، تغییرات قابل‌توجهی مشاهده می‌شود. کنترل‌های آب و هوا اکنون در زیر دریچه‌های مرکزی هوا قرار دارند. کیا از مواد نرم‌دوش بیشتری استفاده کرده و نوار نور محیطی LED که داشبورد را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اضافه شده است.

کیا K8
کیا K8

در قسمت عقب، سگک‌های کمربند ایمنی روشن می‌شوند. در زمینه ایمنی، تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد به ۱۰ کیسه هوا مجهز هستند. علاوه بر این، چراغ‌های جلو دارای نور بالای تطبیقی هستند که برای جلوگیری از مزاحمت برای رانندگان مقابل، تا حدودی کم‌نور می‌شوند.

مشخصات فنی کیا K8

همان‌طور که به یاد دارید، کادنزا منقرض‌شده صرفاً با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شد. K8 از همان روز اول در کره جنوبی با قابلیت انتخاب سیستم چهارچرخ محرک ارائه شده است. نیروی خودرو توسط یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۸ نیوتن‌متربرای مدل پایه تأمین می‌شود. در صورت نیاز به قدرت بیشتر، موتور ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۹ نیوتن‌متر وجود دارد. تنها مدل مجهز به سیستم چهارچرخ محرک، نسخه مجهز به موتور V6 است.

به‌عنوان جایگزین، مشتریان می‌توانند مدل ۳.۵ LPI را انتخاب کنند که مخفف تزریق پروپان مایع است. این موتور دارای ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۱ پوند فوت گشتاور است. آخرین پیشرانه موجود، یک واحد هیبریدی ۱.۶ لیتری با قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند فوت است.

کیا K8
چراغ عقب کیا K8

اگرچه کیا به K8 مدل ۲۰۲۵ با ابعاد مشابه با بی‌ام‌و سری ۵ لقب «بی‌قیمت» را داده است، اما این سدان لوکس دارای برچسب قیمت است. ارزان‌ترین مدل حدود ۲۷۳۰۰ دلار قیمت دارد که بسیار مناسب به نظر می‌رسد. حتی گران‌ترین مدل نیز با قیمت ۳۷۸۰۰ دلار معامله خوبی به نظر می‌رسد.

تمام نسخه‌ها به جز مدل هیبریدی از این ماه به فروش می‌رسند. مدل برقی پس از دریافت گواهینامه‌های لازم توسط کیا عرضه خواهد شد.

جدول مشخصات کیا K8

مشخصاتجزئیات
نام خودروKia K8
موتور پایه۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۵ اسب بخار
موتور قوی‌تر۳.۵ لیتری V6 با ۲۹۶ اسب بخار
گشتاور۲۴۸ نیوتن‌متر – ۳۵۹ نیوتن‌متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
سیستم انتقال قدرتدیفرانسیل جلو یا تمام چرخ متحرک (فقط برای موتور V6)
موتور LPG۳.۵ لیتری LPI با ۲۳۷ اسب بخار
موتور هیبریدی۱.۶ لیتری با قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسب بخار
ایربگ‌ها۱۰ ایربگ به صورت استاندارد
تجهیزات نورپردازیچراغ‌های جلو با پرتو بالا تطبیقی و نوار LED داخلی
قیمتشروع از حدود ۲۷,۳۰۰ دلار

گالری تصاویر کیا K8

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×