سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51

معرفی موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 2 دقیقه 3

هر جزئی از این موتورسیکلت، داستانی از هنر و طراحی بی‌نظیر را روایت می‌کند. موتورسیکلت کامبت موتورز P51، یک شاهکار دست‌ساز است.

به گزارش مجله ماشین، شرکت کامبت موتورز، موتورسیکلت‌هایی دست‌ساز همچون مدل P51 کامبت فایتر تولید می‌کند. این مدل در حال حاضر توسط سازنده عرضه نمی‌شود، اما نمونه‌ای با تنها ۱۳۷ مایل کارکرد در دسترس است. این موتورسیکلت دارای جزئیاتی است که کمتر در موتورسیکلت‌های مدرن امروزی دیده می‌شود.

موتورسیکلت‌های سفارشی مدرن اغلب بیشتر به نمایش ظاهری می‌پردازند تا عملکرد. آن‌ها ممکن است بر موتور تمرکز کنند، نه مهندسی. کامبت موتورز P51 کامبت فایتر ضد این تفکر است. این موتورسیکلت به یک موتور خورجینی ۱۳۲ اینچی با خنک‌سازی هوا و ۱۴۵ اسب بخار مجهز است که شاید کم‌اهمیت‌ترین بخش طراحی آن باشد.

موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51
موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51

بسیاری از موتورسیکلت‌ها از بدنه برای شکل‌دهی به ظاهر خود استفاده می‌کنند. P51 این ایده را کنار گذاشته و از شاسی خام آلومینیومی به همراه اجزای فیبر کربن مانند زیر قاب، گلگیرها و محافظ حرارتی بهره می‌برد. همچنین از عناصر شفاف برای نمایش ویژگی‌های مهم استفاده شده است.

برای مثال، در مخزن سوخت می‌توان بنزین را در حال حرکت مشاهده کرد. پوشش شیشه‌ای دیگر، مخزن روغن، ورودی هوا، چرخ‌دنده‌های میل‌ بادامک و تسمه‌ها را نمایان می‌کند. تردیدی نیست که این قطعات با دقت و مهارت فراوانی ساخته شده‌اند. همچنین جزئیات مهندسی به عملکرد افزوده و ظاهر جذاب‌تری ایجاد کرده است.

موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51
موتورسیکلت دست‌ساز کامبت موتورز P51

پوشش‌های کناری چراغ جلو هر کدام دارای نورپردازی LED یکپارچه هستند. آن‌ها هم به‌عنوان چراغ‌های روزمره و هم به‌عنوان چراغ راهنما عمل می‌کنند. در زیر آن‌ها چهار دیسک ترمز دیده می‌شود. ممکن است کوچک به نظر برسند، اما نکته اینجاست که با چهار دیسک، نیروی ترمز برابر با یک روتور بزرگ‌تر تولید می‌شود. هر جفت دارای سه بالشتک ترمز است که یکی در هر انتها و دیگری در وسط قرار دارد و نیروی ترمز یکنواختی را فراهم می‌کند.

چرخ‌ها نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و ترمزهای کوچک‌تر دید بهتری از لایه‌های فیبر کربن را امکان‌پذیر می‌کنند. چراغ جلو LED تطبیقی است و در واقع نقطه کانونی خود را با حرکت موتورسیکلت در پیچ‌ها تغییر می‌دهد. به نظر می‌رسد که به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه شده است. کامبت موتورز (قبلاً کانفدرات موتورز) این موتورسیکلت را هنگام عرضه جدید با قیمت ۱۲۵ هزار دلار می‌فروخت. این موتورسیکلت دست‌ساز با قیمت ۸۱ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×