جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی (DeLorean DMC-EV)
دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی

معرفی دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی (DeLorean DMC-EV)

۱۴۰۳-۰۵-۲۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 5

خودروی نمادین دلورین دی‌ام‌سی حالا بیش از پیش زنده است. این مدل آیکونیک به تازگی الکتریکی شده و اکنون با نام لینکس دلورین دی‌ام‌سی ev شناخته می‌شود. شرکت لینکس موتورز به تازگی قیمت این خودرو را اعلام کرده که معادل چهار دستگاه فورد اف-۱۵۰ لایتنینگ الکتریکی است.

به گزارش مجله ماشین، دلورین دی‌ام‌سی-۱۲ اصلی تنها بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ تولید شد. اما هزینه‌های بالای تولید، مشکلات کیفی، قیمت بالا، تقاضای کم و عملکرد ناامیدکننده منجر به شکست آن شد. با این حال، بازی در سه‌گانه‌ی «بازگشت به آینده» از سال ۱۹۸۵، مدت‌ها پس از توقف تولید، آن را به ستاره‌ای جهانی تبدیل کرد.

اما اکنون زمان بازگشت دلورین فرا رسیده است. لینکس موتورز شرکتی است که مدتی است روی این پروژه کار می‌کند و حالا با به‌روزرسانی‌هایی همراه با قیمت چشمگیر آن را معرفی کرده است.

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی
فضای داخلی دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی دو در و دو صندلی که به‌عنوان «بازآفرینی کامل» مدل اصلی معرفی شده، قیمتی پایه ۲۴۹,۹۹۹ دلاری دارد. با توجه به اینکه قیمت پایه تسلا مدل اس در آمریکا ۷۳ هزار دلار است، می‌توانید چهار دستگاه فورد اف-۱۵۰ لایتنینگ بخرید یا سه دستگاه تسلا مدل اس تهیه کنید و هنوز برای سفری به اروپا پول کافی داشته باشید.

از آنجایی که با یک خودروی الکتریکی طرفیم، دی‌ام‌سی-ای‌وی جلوپنجره‌ای بسته دارد که لوگوی «دی‌ام‌سی-ای‌وی» روی آن قرار گرفته و چراغ‌های LED آن را احاطه کرده‌اند.

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی
نمای عقب دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی

در قسمت عقب، چراغ‌های عقب LED و یک بخش کاملا تخت شبیه به یک نمایشگر بزرگ روی دیفیوزر هوا قرار دارد. ارتفاع پایین، لبه‌های تیز و خطوط کشیده ظاهر خودرو را تکمیل می‌کنند.

کابین این خودروی الکتریکی با هر آنچه تاکنون در دی‌ام‌سی-۱۲ دیده‌ایم متفاوت است. فرمان چرم و کربنی در مقابل نمایشگری قرار دارد که از یک ستون تا ستون دیگر کشیده شده و شامل صفحه‌‌ نمایشگر دیجیتال و یک صفحه لمسی برای کنترل بسیاری از عملکردهای خودرو است.

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی
دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی

تنها کنترل‌گرهای خارج از این صفحه، دو دکمه روی فرمان و یک سوئیچ چرخشی در کنسول وسط هستند. راننده و سرنشین روی صندلی‌های اسپرت چرمی می‌نشینند.

موتور V6 دلورین اصلی حذف شده و به جای آن چهار موتور برقی درون چرخ‌ها قرار گرفته که در سیستم چهار چرخ محرک کار می‌کنند تا خودرو را در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسانند.

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی به باتری ۷۰ کیلووات ساعتی کاتل مجهز است که انرژی کافی برای پیمودن تا ۴۰۲ کیلومتر را ذخیره می‌کند.

دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی
دلورین دی‌ام‌سی الکتریکی

تحویل خودروها باید از جایی در سال ۲۰۲۵ آغاز شود. مشتریان می‌توانند با پرداخت سپرده ۲۵۰۰ دلاری، خودرو رزرو کنند. اطلاعاتی در مورد تعداد خودروهای تولیدی وجود ندارد، اما لینکس ادعا می‌کند که تعداد بسیار محدودی از آن تولید خواهد شد. مشتریان سه سال گارانتی سپر به سپر دریافت خواهند کرد و می‌توانند از برنامه خرید مجدد لینکس استفاده کنند.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نام خودروDeLorean DMC-EV
قیمت پایه۲۴۹,۹۹۹ دلار
تعداد درها۲ در
تعداد صندلی‌ها۲ صندلی
موتور۴ موتور الکتریکی درون چرخ
نوع رانشتمام چرخ متحرک (AWD)
باتریباتری ۷۰ کیلووات‌ساعتی از شرکت CATL
بُرد۴۰۲ کیلومتر (۲۵۰ مایل)
شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر/ساعتکمتر از ۴ ثانیه
ویژگی‌های ظاهریچراغ‌های LED، نمای جلوی جدید با جلوپنجره بسته، دیفیوزر عقب
نمایشگر کابیننمایشگر دیجیتال از یک ستون تا ستون دیگر
ویژگی‌های داخلیفرمان چرمی و فیبر کربن، صندلی‌های اسپرت چرمی
تاریخ تحویل۲۰۲۵
ضمانت۳ سال ضمانت کامل

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×