جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا پس از رسوایی وعده اصلاح می‌دهد
تویوتا پس از رسوایی وعده اصلاح می‌دهد

تویوتا پس از رسوایی وعده اصلاح می‌دهد

۱۴۰۳-۰۵-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا روز جمعه وعده داد که نظارت بر گواهی‌نامه خودروهای خود را تقویت خواهد کرد تا رسوایی اخیر درباره آزمون‌های نادرست هرگز تکرار نشود.

به گزارش مجله ماشین، این خودروساز برتر ژاپنی به طور مفصل اقداماتی را که انجام خواهد داد، از جمله مشارکت بیشتر مدیریتی، اختصاص کارکنان بیشتر به وظایف صدور گواهینامه و روشن‌سازی مسئولیت‌های پست‌های خاص مانند مهندس ارشد، تشریح کرد.

این گزارش به دولت ژاپن ارائه شد که ماه گذشته تویوتا را توبیخ کرد.

دو ماه پیش، شرکت تویوتا موتور به تقلب گسترده در آزمون‌ها، از جمله استفاده از داده‌های ناکافی یا قدیمی در آزمون‌های تصادف، آزمایش نادرست تورم کیسه هوا و بررسی قدرت موتور، اذعان کرد.

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا و نوه بنیانگذار این خودروساز، عذرخواهی کرد.

این تخلف بر ایمنی خودروهایی که قبلاً در جاده‌ها هستند، از جمله خودروهای کامپکت محبوب کرولا و خودروهای لوکس لکسوس، تأثیری ندارد، بنابراین مالکان نیازی به انجام کاری ندارند.

اما این یک خجالت بزرگ برای سازنده‌ای است که به توانمندسازی کارگران خود برای اطمینان از کنترل کیفیت افتخار می‌کند.

تویوتا تولید برخی مدل‌ها را متوقف کرده است. گزارش‌های رسانه‌های ژاپنی حاکی از آن است که این رسوایی تولید سالانه جهانی تویوتا را حدود ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش خواهد داد. تویوتا سالانه ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان می‌فروشد.

پس از افشای اولیه، تویوتا تقلب‌های بیشتری از جمله در گواهینامه‌های حفاظت از عابر پیاده، برخوردهای جانبی و تأثیر فرمان پیدا کرد.

تویوتا در بیانیه‌ای گفت: در زمینه‌های بسیاری برای بهبود پایه عملیات صدور گواهینامه، مانند سیستم مدیریت داده و ایجاد مقررات و رویه‌ها برای عملیات صدور گواهینامه، وجود داشت.

تحقیقات دولت ژاپن در مورد تویوتا از ژانویه آغاز شد. این مسئله بر تولید خارج از کشور تأثیر نمی‌گذارد.

آزمون‌های تقلبی مشابه در خودروسازان ژاپنی، شرکت مزدا موتور و شرکت هوندا موتور و در سازندگان گروه تویوتا، هینو موتورز و دیهتسو موتور پیدا شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×