جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بائوجون یونگوانگ: بزرگ‌ترین سدان این برند
بائوجون یونگوانگ

معرفی بائوجون یونگوانگ: بزرگ‌ترین سدان این برند

۱۴۰۳-۰۵-۲۱ زمان مطالعه: 3 3

به گزارش مجله ماشین، بائوجون که زمانی به عنوان زیرمجموعه‌ای ارزان‌قیمت از شرکت خودروسازی مشترک سایک جنرال موتورز و وولینگ فعالیت می‌کرد، در ابتدا به تولید مدل‌های قدیمی‌تر اختصاص داشت. با این حال، این برند چینی پس از مدتی با طراحی مدل‌های جدید، حتی با استفاده از قطعات جنرال موتورز، توانست جایگاه خود را پیدا کند. در سال‌های اخیر، همچون شرکت مادر وولینگ، بائوجون نیز تمرکز خود را بر خودروهای برقی قرار داده است. اکنون و بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط یک وزارتخانه دولتی، بزرگ‌ترین خودروی این برند تاکنون، بائوجون یونگوانگ، معرفی شده است.

این خودرو در دو نسخه تمام برقی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. یونگوانگ یک سدان بزرگ با خطوط گرد است. تفاوت قابل توجهی بین دو نسخه وجود دارد؛ نسخه تمام برقی دارای جلوپنجره بسته و خطوطی شبیه به تسلا است، در حالی که نسخه پلاگین هیبریدی دارای نوار نوری ممتد در سراسر جلو و یک جلوپنجره باریک در زیر آن است. هر دو نسخه دارای ورودی هوا در پایین گلگیر هستند، اما این ورودی در نسخه پلاگین هیبریدی ضخیم‌تر و برجسته‌تر است.

معرفی بائوجون یونگوانگ: بزرگ‌ترین سدان این برند
نمای پشت بائوجون یونگوانگ

ظاهرا گزینه‌های زیادی برای بائوجون یونگوانگ وجود ندارد. نسخه پلاگین هیبریدی دو طرح مختلف رینگ و نسخه برقی سه طرح رینگ دارد. هر دو نسخه با رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی عرضه می‌شوند. خودرو دارای دستگیره‌های مخفی درها و تزئینات کرومی دور پنجره‌ها است. با وجود یک پنجره کوچک بین ستون‌های C و D، دید مناسب برای سرنشینان فراهم است. درگاه شارژ در سمت چپ خودرو و در نسخه پلاگین هیبریدی، باک سوخت در سمت راست قرار دارد. هر دو خودرو دارای قسمت عقب یکسان با چراغ‌های ممتد هستند که تنها با لوگوی اسبی شکل بائوجون قطع می‌شود. همچنین، خودرو دارای یک اسپویلر کوچک در انتهای صندوق عقب است.

نسخه‌های بالاتر احتمالاً به سقف پانوراما مجهز خواهند شد که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آن را به عنوان یک گزینه در لیست قرار داده است. این خودرو دارای یک صفحه آمپر ال سی دی و یک واحد اطلاعات سرگرمی بزرگ است که در قسمت جلوتر قرار دارد.

 بائوجون یونگوانگ
بائوجون یونگوانگ

هر دو نسخه برقی و پلاگین هیبریدی دارای طول و عرض ۵۰۰۵ و ۱۹۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۰۰ میلی‌متر هستند. با این حال، نسخه پلاگین هیبریدی با ارتفاع ۱۵۰۵ میلی‌متر کمی بلندتر از نسخه برقی با ارتفاع ۱۴۹۰ میلی‌متر است. این خودرو از پلتفرم جدید تیانیو دی استفاده می‌کند که اوایل سال جاری در مدل کوچکتر بائوجون یپ پلاس رونمایی شد. وزن نسخه پلاگین هیبریدی ۱۸۴۰ کیلوگرم و وزن نسخه برقی ۱۸۷۰ کیلوگرم است.

نسخه پلاگین هیبریدی از موتور ۱.۵ لیتری LBT با حداکثر قدرت ۱۰۵ کیلووات استفاده می‌کند که توسط شرکت توسعه فناوری لیوژو سایک تامین می‌شود. حداکثر سرعت نسخه پلاگین هیبریدی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و در حال حاضر اطلاعاتی درباره موتور برقی آن وجود ندارد. نسخه تمام برقی از موتور برقی TZ210XS2J6 با قدرت ۱۸۶ کیلووات استفاده می‌کند و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. هر دو نسخه از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات استفاده می‌کنند که باتری نسخه پلاگین هیبریدی از شرکت گوتیون و باتری نسخه برقی از شرکت زانرژی تامین می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری‌ها منتشر نشده است.

جدول مشخصات بائوجون یونگوانگ

مشخصاتجزئیات
نام خودروBaojun Yunguang
انواع موتوربرقی کامل و پلاگین هیبرید (PHEV)
طول۵۰۰۵ میلی‌متر
عرض۱۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع (PHEV/EV)۱۵۰۵ / ۱۴۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۹۰۰ میلی‌متر
وزن (PHEV/EV)۱۸۴۰ / ۱۸۷۰ کیلوگرم
موتور PHEV۱.۵ لیتری با توان ۱۰۵ کیلووات
موتور برقی۱۸۶ کیلووات (مدل برقی کامل)
سرعت نهایی (PHEV/EV)۱۹۰ / ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
سایز چرخ‌ها۱۸ یا ۱۹ اینچ
نوع باتریفسفات آهن لیتیوم
پلتفرمTianyu D

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×