جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی تانک ۴۰۰ گریت وال موتور: مجهز به موتور دیزلی
تانک ۴۰۰ گریت وال موتور

معرفی تانک ۴۰۰ گریت وال موتور: مجهز به موتور دیزلی

۱۴۰۳-۰۵-۲۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 2

طبق اطلاعات منتشر شده، تانک ۴۰۰ ساخت شرکت گریت وال موتور به زودی با موتور دیزلی عرضه خواهد شد. این در حالی است که تاکنون این خودرو تنها با سیستم هیبرید پلاگین در دسترس بوده است. گرچه شایعاتی درباره نسخه هیبرید ملایم ۴۸ ولتی نیز وجود داشت، اما ظاهرا فروش آن آغاز نشده است.

به گزارش مجله ماشین، با توجه به الزامات قانونی برای فروش خودرو در چین، مشخص است که نسخه دیزلی تنها برای بازار داخلی در نظر گرفته نشده و احتمال صادرات آن نیز وجود دارد. جالب توجه است که وی جیانجون، رئیس گریت وال، پیش‌تر از توسعه موتور دیزلی برای تانک ۳۰۰ نیز خبر داده بود.

ابعاد نسخه دیزلی تانک ۴۰۰ تفاوت چندانی با نسخه هیبرید ندارد و به ترتیب طول، عرض و ارتفاع آن ۴۹۸۵، ۱۹۶۰ و ۱۹۰۵ میلی‌متر و فاصله بین محورهای آن ۲۸۵۰ میلی‌متر است. تنها تفاوت این دو نسخه، افزایش ۵ میلی‌متری ارتفاع در نسخه دیزلی است. این خودرو به عنوان یک خودروی آفرود واقعی طراحی شده و از ساختار شاسی‌لادار بهره می‌برد. تفاوت قابل توجه دیگر، وزن خودرو است که در نسخه دیزلی به ۲۴۵۵ کیلوگرم می‌رسد، در حالی که وزن نسخه هیبرید پلاگین ۲۷۷۰ کیلوگرم است.

پیشرانه این خودرو یک موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل با کد E24D و حداکثر قدرت ۱۳۷ کیلووات است.

تانک ۴۰۰ گریت وال موتور
نمای پشت تانک ۴۰۰ گریت وال موتور

نسخه دیزلی تنها با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شود که مشتریان می‌توانند از بین چهار طرح مختلف انتخاب کنند. زاویه حمله خودرو بین ۳۳ تا ۳۱ درجه و زاویه فرار آن بین ۳۳ تا ۲۹ درجه متغیر است که احتمالا تفاوت آن به دلیل دستگاه کشش خودرو است. ظرفیت یدک‌کشی بدون ترمز ۷۵۰ کیلوگرم و با ترمز ۲۵۰۰ کیلوگرم است. قلاب یدک‌کشی نیز به عنوان یک آپشن ارائه می‌شود.

تانک ۴۰۰ جی‌دبلیو ام با اضافه شدن موتور دیزلی احتمالا کاهش قیمت را نیز تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود نسخه دیزلی به بازارهای صادراتی نیز عرضه شود.

از دیگر آپشن‌های خودرو می‌توان به سانروف، سقف پانوراما برقی، اتصال‌های برقی و دوربین داشبورد اشاره کرد.

قیمت تانک ۴۰۰ هیبرید پلاگین از ۲۸۵۸۰۰ تا ۲۸۹۸۰۰ یوان (۳۹۸۵۰ تا ۴۰۴۰۰ دلار) متغیر است و انتظار می‌رود قیمت نسخه دیزلی کمتر باشد. با وجود رونمایی اولیه تانک ۴۰۰ در سال ۲۰۲۱، فروش نسخه هیبرید پلاگین از سال گذشته آغاز شد. گریت وال برند تانک را به بازارهای مختلفی از جمله خاورمیانه و استرالیا صادر می‌کند و احتمال صادرات نسخه دیزلی نیز بسیار زیاد است.

جدول مشخصات تانک ۴۰۰ گریت وال موتور ( GWM Tank 400 )

ویژگیمشخصات
طول / عرض / ارتفاع۴۹۸۵ / ۱۹۶۰ / ۱۹۰۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۸۵۰ میلی‌متر
وزن خالص۲۴۵۵ کیلوگرم
موتوردیزل ۲.۴ لیتری توربوشارژ (E24D)
قدرت خروجی۱۳۷ کیلووات
سایز چرخ‌ها۱۸ اینچ
ظرفیت بکسل بدون ترمز۷۵۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل با ترمز۲۵۰۰ کیلوگرم
زاویه ورود۳۳ یا ۳۱ درجه
زاویه خروج۳۳ یا ۲۹ درجه

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×