پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۵
هاوال رپتور Hi4 مدل 2025

معرفی هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۵-۲۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 2

کراس‌اوور پلاگین هیبریدی هاوال رپتور Hi4 با طراحی مجدد و مصرف سوخت کمتر، توسط رگولاتور چینی فاش شد.

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی گریت وال موتورز قصد دارد با معرفی نسخه جدیدی از کراس‌اوور پلاگین هیبریدی هاوال رپتور Hi4، رونق دوباره به فروش این مدل تزریق کند. این خودرو که در اواخر سال ۲۰۲۳ به عنوان پاسخی به روند رو به رشد خودروهای هیبریدی قابل شارژ وارد بازار چین شد، نتوانست فروش قابل توجهی را تجربه کند.

هاوال رپتور Hi4 جدید با زبان طراحی متفاوت و چراغ‌های مستطیلی به جای گرد، ظاهر متفاوتی نسبت به مدل فعلی دارد. جلوپنجره بزرگ‌تر با عناصر کرومی و در عقب، در صندوق عقب با چرخ زاپاس از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است. ابعاد هاوال راپتور Hi4 برابر با ۴۶۸۰ در ۱۹۵۰ در ۱۸۲۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی‌متر است. با نصب چرخ زاپاس، طول خودرو به ۴۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. زاویه حمله و فرار این خودرو به ترتیب ۲۴ و ۳۰ درجه است. هاوال راپتور Hi4 در سه اندازه رینگ ۱۸، ۱۹ و ۱۹ اینچی قابل سفارش است. وزن خالص این خودرو بسته به تیپ بین ۲۰۵۵ تا ۲۱۳۵ کیلوگرم متغیر است.

هاوال رپتور Hi4 مدل 2025
نمای عقب هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۵

قوای محرکه هاوال رپتور Hi4 جدید شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و یک موتور برقی است. این در حالی است که مدل فعلی از موتور بنزینی قدرتمندتری با ۱۶۵ اسب بخار بهره می‌برد. اطلاعاتی درباره موتور برقی منتشر نشده است. باتری این خودرو از نوع LFP و ساخت شرکت SVOLT بوده و در سه ظرفیت ۱۸.۷۴، ۱۹.۰۹ و ۲۷.۵۴ کیلووات‌ساعت عرضه می‌شود. مصرف سوخت اعلام شده برای هاوال رپتور Hi4 جدید ۱.۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به مدل فعلی با مصرف سوخت ۱.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بهبود جزئی داشته است.

هاوال رپتور Hi4 جدید آماده عرضه به بازار چین است و انتظار می‌رود در نمایشگاه خودروی چنگدو که در ۳۰ آگوست برگزار می‌شود، رونمایی رسمی شود.

جدول مشخصات هاوال رپتور Hi4 مدل ۲۰۲۵ ( Haval Raptor Hi4 )

ویژگیمشخصات
طول / عرض / ارتفاع۴۶۸۰ / ۱۹۵۰ / ۱۸۲۲ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۷۳۸ میلی‌متر
طول کل با چرخ زاپاس۴۸۰۰ میلی‌متر
وزن خالص۲۰۵۵ – ۲۱۳۵ کیلوگرم
موتور بنزینی۱.۵ لیتری توربوشارژ (GW5B15M)
قدرت خروجی موتور۱۱۳ کیلووات (۱۵۲ اسب بخار)
ظرفیت باتری۱۸.۷۴، ۱۹.۰۹، ۲۷.۵۴ کیلووات ساعت
برد الکتریکی۸۱ تا ۱۱۵ کیلومتر
مصرف سوخت۱.۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
زاویه ورود۲۴ درجه
زاویه خروج۳۰ درجه
اندازه چرخ‌ها۲۶۵/۶۰ R18، ۲۴۵/۵۵ R19، ۲۵۵/۶۰ R19

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×