جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تاکسی‌های پرنده نتوانستند برای المپیک پاریس گواهی بگیرند / امیدواری برای لس آنجلس ۲۰۲۸
تاکسی‌های پرنده نتوانستند برای المپیک پاریس گواهی بگیرند

تاکسی‌های پرنده نتوانستند برای المپیک پاریس گواهی بگیرند / امیدواری برای لس آنجلس ۲۰۲۸

۱۴۰۳-۰۵-۲۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاکسی‌های پرنده خودران که تماشاگران را در طول بازی‌های المپیک پاریس جابه‌جا می‌کنند، موتورهای برقی آن‌ها به آرامی در بالای شهر زمزمه می‌کنند و عصر جدیدی را در حمل‌ونقل عمومی آغاز می‌کنند.

به گزارش مجله ماشین، تأخیر در صدور گواهینامه این رویا را نقش بر آب کرد. اما حامیان هواپیمای ولوکوپتر که قرار بود هواداران المپیک را جابه‌جا کند، تسلیم نشده‌اند. آن‌ها روز یکشنبه، آخرین روز المپیک ۲۰۲۴، یک پرواز آزمایشی انجام دادند و نمایشی در طلوع آفتاب بر فراز زمین‌های باشکوه کاخ ورسای برگزار کردند.

این هواپیما بدون سرنشین و تنها با بار، از باغ‌های ورسای، جایی که اولین بالن هوای گرم در سال ۱۷۸۳ به پرواز درآمد، برخاست.

منطقه پاریس برای ناوگان کوچکی از تاکسی‌های پرنده بدون خلبان برای المپیک برنامه‌ریزی کرده بود که توسط شرکت آلمانی ولوکوپتر و مقامات فرودگاه پاریس اداره می‌شود.

پنج مسیر المپیک از جمله فرود بر سکویی روی رود سن برنامه‌ریزی شده بود و مدیرعامل ولوکوپتر، دیرک هوک، امیدوار بود که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولین مسافر او باشد.

اما اوگوستین دو رومانت، مدیرعامل ADP، روز پنج‌شنبه گفت که آن‌ها نتوانسته‌اند به موقع برای بازی‌ها از آژانس ایمنی هوایی اروپا گواهینامه بگیرند.

تولیدکنندگان هواپیماهای برقی با برخاست و فرود عمودی یا eVTOL همچنان مطمئن هستند که این فناوری آینده‌ای روشن دارد. شرکت‌های سراسر جهان در تلاش هستند تا مدل‌های خود را برای پرواز مجوز بگیرند.

ولوکوپتر اکنون امیدوار است مجوز حمل مسافر را برای رویداد مهم بعدی پاریس، یعنی بازگشایی کلیسای نوتردام در ماه دسامبر، دریافت کند.

رقبای این شرکت هدف دارند تا چشم‌انداز تماشاگران المپیکی که با ماشین‌های پرنده خودران در بین مکان‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند را در بازی‌های بعدی تابستانی در لس آنجلس در سال ۲۰۲۸ به واقعیت تبدیل کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×