جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » CATL نخستین مرکز تجربه خودروهای برقی را گشود
CATL نخستین مرکز تجربه خودروهای برقی را گشود

CATL نخستین مرکز تجربه خودروهای برقی را گشود

۱۴۰۳-۰۵-۲۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه 2

شرکت CATL به تازگی پلازای انرژی نوین CATL را در چنگدو، سیچوان افتتاح کرد. این مرکز حاصل همکاری مشترک CATL، دولت منطقه چینگبایجیانگ در چنگدو و شرکت‌های خودروسازی است. این پلازا به عنوان ویترینی متمرکز برای نمایش خودروهای برقی مجهز به باتری‌های ساخت CATL عمل می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، در این پلازا نزدیک به ۵۰ برند و ۱۰۰ مدل خودرو به نمایش گذاشته شده است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا ده‌ها مدل خودرو برقی را در یک مکان بررسی کنند. از جمله برندها و مدل‌های به نمایش گذاشته شده می‌توان به مشتریان سرشناس CATL مانند نیو ET5/ET5 تورینگ، ET7، ES6، ES8، تسلا مدل ۳ و مدل Y، و شیائومی SU7 اشاره کرد.

این نمایشگاه جدید با مساحت ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع، نخستین بار است که CATL به طور مستقیم با مصرف‌کنندگان عادی در ارتباط است. این مرکز هیچ خودرویی را نمی‌فروشد، بلکه به عنوان یک نمایشگاه خودروی ۳۶۵ روزه بدون وقفه عمل می‌کند.

این فضای جدید صرفاً یک مرکز تجربه برای ترویج خودروهای برقی و امکان‌سنجی مصرف‌کنندگان برای بررسی مدل‌های محبوب در یکجا است. علاوه بر این، CATL تیمی از متخصصان را برای پاسخگویی به سوالات مصرف‌کنندگان درباره خودروهای برقی و باتری تشکیل داده است.

این نمایشگاه خدماتی مانند مشاهده، انتخاب، آزمایش و یادگیری درباره کل چرخه عمر خودروهای برقی را ارائه می‌دهد. این مرکز مانند قدم گذاشتن در یک سوپرمارکت بزرگ برای خودروهای برقی است. این نمایشگاه طیف وسیعی از خودروها از سدان، شاسی‌بلند، مینی‌ون، از برندهای خارجی و داخلی را در خود جای داده است که همگی به باتری‌های CATL مجهز هستند.

علاوه بر مرکز جدید، CATL برند خدمات پس از فروش خود به نام «نینگجیا سرویس» را نیز به طور رسمی راه‌اندازی کرده است که ۱۱۲ ایستگاه خدمات حرفه‌ای در سراسر چین ایجاد کرده است. این سرویس جدید خدمات حرفه‌ای جامعی مانند نجات سیار، نگهداری باتری و بررسی سلامت خودرو را ارائه می‌دهد.

CATL نخستین مرکز تجربه خودروهای برقی را گشود
CATL نخستین مرکز تجربه خودروهای برقی را گشود

در کنار برنامه خدمات، CATL همچنین یک برنامه کوچک مبتنی بر وب را راه‌اندازی کرده است که خدماتی مانند نقشه‌های شبکه شارژ، مشاهده خودرو، استفاده از خودرو و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. این مینی برنامه و مرکز خدمات مسیر جدیدی را برای خدمات یکپارچه خودروهای برقی باز می‌کند.

شایعاتی مبنی بر اینکه CATL ممکن است استراتژی مشابهی را با «اینتل اینساید» و «هوآوی اینساید» اینتل و هواوی اتخاذ کند و مدل‌های استفاده‌کننده از باتری‌های CATL را با نام «CATL اینساید» برندسازی کند، وجود داشت. لو جیان، مدیر بازاریابی ارشد CATL، این ایده را به شدت رد کرد و گفت که CATL قصد ندارد خودروهای برقی را با برند CATL برچسب‌گذاری کند، برخلاف استراتژی بازاریابی اولیه اینتل.

CATL نخستین غرفه برند خودروهای برقی جهان را ایجاد کرده است که ده‌ها مدل از برندهای رقیب را گرد هم آورده است. با افزایش نرخ نفوذ خودروهای برقی در چین به بیش از ۵۰ درصد، این مرکز به کاربران امکان می‌دهد تا خودرو برقی مناسب را سریع‌تر و بهتر در بازار رقابتی انتخاب کنند.

CATL با سهم بازار ۴۶.۵ درصد و ۳۷.۵ درصد به ترتیب در چین و جهان، پیشرو تامین‌کننده باتری خودروهای برقی است. این شرکت در سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان پیشرو چینی مانند سایک، فاو، GAC، جیلی و چانگان مشارکت دارد. مشارکت‌های گسترده CATL این شرکت را در موقعیت منحصر به فردی قرار داده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا همه مشتریان خود را تحت یک سقف گرد هم آورند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×