جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فانگ چنگ بائو ۸: برد برقی ۱۰۰ کیلومتر
فانگ چنگ بائو 8

معرفی فانگ چنگ بائو ۸: برد برقی ۱۰۰ کیلومتر

۱۴۰۳-۰۵-۲۲ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

کراس‌اوور پلاگین هیبریدی فانگ چنگ بائو 8 با باتری 36.864 کیلووات‌ساعتی و برد برقی 100 کیلومتر راهی بازار چین می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، مشخصات فنی باتری خودروی فانگ چنگ بائو ۸، زیرمجموعه برند BYD، توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد. این کراس‌اوور پلاگین هیبریدی دارای برد برقی ۱۰۰ کیلومتر است و در سال جاری میلادی به بازار چین عرضه خواهد شد.

فانگ چنگ بائو به عنوان برند آفرود لوکس گروه خودروسازی BYD در سال ۲۰۲۳ میلادی تاسیس شد. این خودروساز تاکنون یک مدل با نام بائو ۵ (پلنگ ۵) را به بازار عرضه کرده است. این برند چندی پیش با کاهش قیمت مدل بائو ۵ جنجال به پا کرد. در سال جاری میلادی، فانگ چنگ بائو دو مدل جدید با نام‌های بائو ۳ و بائو ۸ را معرفی خواهد کرد.

فانگ چنگ بائو 8
فانگ چنگ بائو ۸

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مشخصات باتری فانگ چنگ بائو ۸ را منتشر کرده است. این خودرو به باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) Blade با ظرفیت ۳۶.۸۶۴ کیلووات‌ساعت مجهز شده که توسط شرکت فیندریمز، زیرمجموعه BYD، تولید می‌شود. وزن این باتری ۳۰۰ کیلوگرم است. وزن خالص بائو ۸ نیز به رقم قابل توجه ۳۳۰۵ کیلوگرم می‌رسد. در نتیجه، برد برقی این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر (با استاندارد نامشخص) می‌رسد.

همچنین، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با ۸.۸۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. فانگ چنگ بائو ۸ به یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۶۸ اسب بخار مجهز شده است. این موتور با دو موتور برقی با قدرت ۲۶۸ و ۴۰۲ اسب بخار جفت می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره برد ترکیبی این خودرو منتشر نشده است.

فانگ چنگ بائو 8
فانگ چنگ بائو ۸

فانگ چنگ بائو ۸ یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ با بدنه روی فریم مستقل است. طراحی این خودرو شباهت زیادی به مدل بائو ۵ دارد و از جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل، چراغ‌های چهارگوش و سنسور لیدار روی سقف بهره می‌برد. این خودرو به دستگیره‌های مخفی درهای و چرخ‌های بزرگ مجهز شده است. در بخش عقب، بائو ۸ دارای چراغ‌های عمودی و درب صندوق عقب بازشو با چرخ زاپاس فول سایز است.

این خودرو به سیستم انتقال قدرت پلاگین هیبریدی DMO مجهز شده و دارای ابعاد ۵۱۹۵ در ۱۹۹۴ در ۱۸۷۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۹۲۰ میلی‌متر است. زاویه حمله و فرار این خودرو به ترتیب ۳۰ و ۲۹ درجه اعلام شده است. بائو ۸ در دو نسخه شش و هفت نفره عرضه خواهد شد و قادر است در مدت زمان ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. انتظار می‌رود بائو ۸ با قیمت پایه ۵۰۰ هزار یوآن (معادل ۶۹ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا) در سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

فانگ چنگ بائو 8
فانگ چنگ بائو ۸

جدول مشخصات فانگ چنگ بائو ۸

مشخصات اصلیجزئیات
نوع خودروSUV پلاگین هیبرید (PHEV)
موتور بنزینی۲ لیتری توربوشارژ، ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار)
موتورهای الکتریکی۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار) و ۳۰۰ کیلووات (۴۰۲ اسب بخار)
باتری۳۶.۸۶۴ کیلووات ساعت LFP Blade
برد الکتریکی۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت۸.۸۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن خالص۳۳۰۵ کیلوگرم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)۵۱۹۵/۱۹۹۴/۱۸۷۵ میلی‌متر
فاصله محورها۲۹۲۰ میلی‌متر
زاویه ورود/خروج۳۰/۲۹ درجه
تعداد صندلی‌ها۶ یا ۷
زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت تخمینی۵۰۰,۰۰۰ یوان (۶۹,۶۰۰ دلار آمریکا)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×